The aim of
this study is, to determine the social status of presidents of unions and the
school settings under their responsibility; to determine the strong points and
the success of union vvorks; to assess the risks in union works and the
problems faced by the unions; to have foresights to empower unions by
presenting Solutions to their problems; in order to empower the structure and
the works of school family unions. School-family union
is an organized Union that realizes activities to develop school and education,
to establish necessary relations and inîerac- tions, to mobilİze power of
guardians as regards to the principles and culture of de- mocracy in an
organized structure that gives importance to guardian participation in the
framework of national view and responsibili- ties towards being a contemporary
society. A suitable scientifıc strategy that empowers unions should be
determined as an approach that is student-based, that develops social
environment, family, school and culture of team work, solidarity, sharing,
participation, cooperation, supporting and that helps the integrity of Central
administration and local administration.
Okul aile
birliğinin yapısını ve çalışmalarını güçlendirmek hedefi doğrultusunda, birlik
başkanlarını sorumluluk aldıkları okul ortamını ve başkanların toplumsal
konumlarını belirlemek, birlik çalışmalarının güçlü yanlarını ve sağladıkları
başarıları saptamak, birlik çalışmalarında karşılaşılan riskleri ve yaşanılan
sorunları değerlendirmek, sorunların çözüm yollarını gündeme getirerek
birlikleri güçlendirici öngörülerde bulunmak bu çalışmanın amacıdır.
Okul-aile
birliği; veli katılımını temel alan örgütlü bir yapıda, ulusal bakış ve sorumluluklar
gereğince, çağdaş toplum olma doğrultusunda, okul yönetimi ile işbirliği
içinde, öğrenciyi, okulu ve eğitimi geliştirici etkinlikler yapan, gerekli
ilişki ve etkileşimleri kuran, velilerin gücünü demokrasi kültürüne ve
ilkelerine göre harekete geçiren örgütlü bir birliktir. Birlikleri
güçlendirecek strateji; bilimin önderliğinde, merkezi yönetim ve yerinden
yönetim ilkelerinin bütünlüğünde, öğrenciyi temel alan, sosyal çevreyi, aileyi
ve okulu ve geliştiren, birlikte yapma, dayanışma, paylaşma, katılım,
işbirliği, destekleme, yardımcı olma kültürünü geliştiren yaklaşıma göre
belirlenmelidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2006 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 17 Sayı: 1 |