This study aims to contribute to previous re- searches measuring the
impact of text and graphic warning labels on cigarette packages by adding a qualitative
depth on the experiences of smokers living in Turkey, a country with a
prominently high smoking rate. Projective techniques, showing the pictures of
cigarette packages with text-only and text-graphic warning labels, were con-
ducted with 100 young smokers. The results suggest that although text-graphic
messages have bigger impact on smokers in terms of increasing the awareness and
encouraging re-thinking about smoking related health risks when compared with
text-only labels, they may not be effective in getting smokers to quit as
expected
Bu çalışma, sigara içme oranının dikkat çekici bir boyutta yüksek olduğu
Türkiye’de yazılı ve resimli uyarı mesajlarının etkilerinin sigara içenlerin
deneyimleri üzerine yapılan kalitatif bir calışma ile ölçülmesi sonucu daha
önce yapılan araştırmalara katkıda bulunmayı amaçlamıştır. Bu çalışmada sigara
içen 100 gence sadece yazılı ve yazılı- resimli uyarı mesajlarının yer aldığı
sigara paketlerinin gösterildiği projektif teknik uygulanmıştır. Sonuçlar
yazılı-resimli mesajların farkındalığı arttırmak ve sigara içme ile ilgili
sağlık sorunlarını tekrar düşünmeye teşvik etmek bakımından sadece yazılı olan
mesajlara göre sigara içenler üzerinde daha etkili olduklarını ancak sigara
kullanımını bıraktırmada beklenildiği kadar etkili ola- mayabileceklerini
ortaya koymuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2008 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 19 Sayı: 1 |