Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Descriptive Study on Opportunities of Adolescents' Use of Information and Communication Technologies and Cyberbullying

Yıl 2010, Cilt: 21 Sayı: 2, 47 - 62, 15.10.2010

Öz

The advances in information and
communication technologies have became an indispensable part of the communication
between adolescents and their peers which plays a significant role in defining
cyberbullying. The main purpose of this study is to examine the nature of
cyberbullying experiences among 12-18 years old adolescents. The study has been
performed on 868 adolescents. To this end, adolescents were asked to complete a
self-report questionnaire designed to assess their opportunities and frequency
of usage of information and communication technologies, their experiences of
being a bully and a victim in cyber environments on Cyberbullying Inventory for
the last six months, how often they experienced cyberbullying inside and
outside the school and the best way to cope with this type of bullying. It is
found that 21.7% of the adolescents have been involved in cyberbullying. While
males are more likely to be cyberbullies than females, gender is not
significant for being cyberbullied. Although grade is not a significant
variable for being involved in cyberbullying, secondary school adolescents are
more likely to report being cyberbullied. Prevalence rates of cyberbullying
were greater both inside and outside the school. While girls prefer seeking
social support, boys prefer fighting against bullying in order to cope with
cyberbullying. 

Kaynakça

  • Toplum ve Sosyal Hizmet

ERGENLERİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIM OLANAKLARI İLE SANAL ORTAMDA MEYDANA GELEN ZORBALIĞA İLİŞKİN BETİMSEL BİR İNCELEME

Yıl 2010, Cilt: 21 Sayı: 2, 47 - 62, 15.10.2010

Öz

Elektronik temelli iletişim
yollarının çeşitlenmesi ve giderek yaygınlaşması, bazı araştırmalarda dolaylı
saldırganlık bazı araştırmalarda ise ilişkisel zorbalık çerçevesinde ele alınan
yeni bir zorbalık türünün ortaya çıkmasında etkili olmuştur. Bu araştırmanın
amacı, ilk ve orta ergenlik dönemini temsil eden yaş döneminde sanal zorbalık
deneyimlerini incelemektir. Araştırma, ilköğretim ikinci kademe ve liseye devam
eden yaşları 12 ile 18 arasında değişen 868 ergenle yürütülmüştür (Ort: 14,73,
ss = 1.79). Ergenlere cep telefonu, bilgisayar, internet kullanım olanakları,
sıklıkları ve amaçlarını belirlemeye yönelik sorular sorulmuş, ergenlerin ne
sıklıkla sanal zorbalık tanımı içinde yer alan davranışlar uyguladıkları ve
maruz kaldıklarını incelemek için Sanal Zorbalığı Belirleme Ölçeği kullanılmıştır.
Ergenlerin %21.7’sinin sanal ortamda akran zorbalığına herhangi bir şekilde
dâhil olduğu, erkeklerin sanal ortamda zorbalık davranışlarını kızlara göre
daha fazla sergiledikleri, erken ergenlik dönemindekilerin elektronik ortamda
zorbalığa maruz kalma açısından daha fazla risk altında oldukları
görülmektedir. Ergenlerin sanal zorbalık türünden davranışlarla hem okul içinde
hem de okul dışında karşılaştıkları, kızların sosyal destek arama
davranışlarını, erkeklerin ise aktif bir şekilde zorbalıkla mücadele etme
davranışlarını daha fazla tercih ettikleri görülmüştür. 

Kaynakça

  • Toplum ve Sosyal Hizmet
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Pınar Burnukara Bu kişi benim

Zehra Uçanok Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2010
Gönderilme Tarihi 15 Ağustos 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 21 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Burnukara, P., & Uçanok, Z. (2010). ERGENLERİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIM OLANAKLARI İLE SANAL ORTAMDA MEYDANA GELEN ZORBALIĞA İLİŞKİN BETİMSEL BİR İNCELEME. Toplum Ve Sosyal Hizmet, 21(2), 47-62.