Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Critical Analysis of the Practices towards Presentation, Dissemination and Followup of Children’s Rights in Turkey and a Model Proposal

Yıl 2012, Cilt: 23 Sayı: 2, 47 - 74, 15.10.2012

Öz

This study aims to do an analysis of current
state of the understanding and application of children’s rights in Turkey. The
study had been carried out with qualitative research method and 43 in-depth
interviews had been made with academicians, public authorities,
non-governmental authorities working in this area besides children. It is
revealed that how is practices of presentation, dissemination and follow-up of
children’s rights and which model shall be used to well-worked system about
children’s rights in Turkey at the end of research. 

Kaynakça

  • Cılga, İ. (1996). Çocuk sağlığı ve refahı açısından uluslararası çocuk hakları sözleşmesi. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 5(4), 123-124.
  • Demir, A. D. (2011). Son söz sizin olsun ama! 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, Çocuk Bildirileri Kitabı. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Fuchs, E. (2007). Children’s Rights and global civil society. Comparative Education, 43 (3), 393- 412.
  • Ilgın, S. E. (2011). Çocuk düşmanı şehir. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi Çocuk Bildirileri Kitabı 1. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Süt, N. B. (2011). Hayata çocuğun penceresinden bakmak. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, Çocuk Bildirileri Kitabı. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2004). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldırım, C. (2008). Bilimsel düşünme yöntemi. 2. Baskı. İstanbul: İmge Kitabevi.

TÜRKİYE’DE ÇOCUK HAKLARINI TANITMA, YAYGINLAŞTIRMA VE İZLEMEYE YÖNELİK UYGULAMALARIN ELEŞTİREL ANALİZİ VE BİR MODEL ÖNERİSİ

Yıl 2012, Cilt: 23 Sayı: 2, 47 - 74, 15.10.2012

Öz

Bu araştırma, Türkiye’de çocuk hakları anlayışının ve
uygulamalarının varolan durumunu analiz etmek ve bunun sonucunda bir model
önerisi geliştirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma nitel araştırma
metoduyla yürütülmüş ve bu kapsamda Türkiye’de konuyla ilgili çalışan
akademisyenler, kamu temsilcileri, hükümet dışı örgütlerin temsilcileri ve
çocuklardan oluşan 43 özne ile derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir.
Araştırma sonucunda Türkiye’de çocuk haklarını tanıtma, yaygınlaştırma ve
izlemeye yönelik uygulamaların ne durumda olduğu ve çocuk haklarıyla ilgili iyi
işleyen bir sistem için nasıl bir modelin uygulanması gerektiği ortaya
konulmuştur. 

Kaynakça

  • Cılga, İ. (1996). Çocuk sağlığı ve refahı açısından uluslararası çocuk hakları sözleşmesi. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 5(4), 123-124.
  • Demir, A. D. (2011). Son söz sizin olsun ama! 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, Çocuk Bildirileri Kitabı. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Fuchs, E. (2007). Children’s Rights and global civil society. Comparative Education, 43 (3), 393- 412.
  • Ilgın, S. E. (2011). Çocuk düşmanı şehir. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi Çocuk Bildirileri Kitabı 1. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Süt, N. B. (2011). Hayata çocuğun penceresinden bakmak. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, Çocuk Bildirileri Kitabı. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2004). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldırım, C. (2008). Bilimsel düşünme yöntemi. 2. Baskı. İstanbul: İmge Kitabevi.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ercüment Erbay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2012
Gönderilme Tarihi 15 Ağustos 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 23 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Erbay, E. (2012). TÜRKİYE’DE ÇOCUK HAKLARINI TANITMA, YAYGINLAŞTIRMA VE İZLEMEYE YÖNELİK UYGULAMALARIN ELEŞTİREL ANALİZİ VE BİR MODEL ÖNERİSİ. Toplum Ve Sosyal Hizmet, 23(2), 47-74.