Commitment to traditional gender roles and the differentiation in the values which is ascribed to girls and boys because of this commitment gives way to differentiation in treatment for these kids. Especially in the societies where patriarchal family is dominant, this differentiation causes disadvantage to girls in almost every field. The major field among these is education. In this article, the effect of gender discrimination as a reason for the girls either not to participate in, or not to be able to graduate from primary education, and the roles and duties of social workers about this topic are discussed.
Geleneksel cinsiyet rollerine bağlılık ve buna ilişkin olarak kız ve erkek çocuklarına biçilen değerin farklılaşması, bu çocuklara gösterilen muamelelerin de farklılaşmasına yol açmaktadır. Özellikle ataerkil aile yapısının baskın olduğu toplumlarda, hemen her alanda bu farklılaşma kız çocuklarının aleyhine gelişmektedir. Bu alanların en başında ise eğitim gelmektedir. Bu makalede, kız çocuklarının temel eğitim sürecine hiç katılamamaları ya da tamamlayamamalarının bir nedeni olarak; toplumsal cinsiyet ayrımcılığının etkisi ve bu konuya ilişkin sosyal hizmet uzmanının rolü ve görevleri tartışılmıştır.
toplumsal cinsiyet ayrımcılığı temel eğitim kız çocukları sosyal hizmet
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2007 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ağustos 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 18 Sayı: 2 |