Birçok ülkede olduğu gibi, ülkemizde de ilaç reklamı yapmak yasaktır. Dolayısıyla ilaç firmaları, günümüzde yaşanan rekabet karşısında ürünlerini daha iyi pazarlamak için tıbbi satış mümessillerinden yararlanmaktadır. Tıbbi satış mümessilleri, ilaç üreten firmaların ürünlerinin hastalara ulaşmasında aracı olan doktorlarla ilişkiyi sağlayan kişilerdir. İlaç piyasasındaki hızlı gelişim ve artan rekabet koşulları, doktorlar ile tıbbi satış mümessilleri arasında bazı sorunlarında ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu amaçla Ankara ili ve çevresinde görev yapan doktorlar ile toplam 21 soruluk bir anket çalışması yapılmıştır. Yapılan çalışmada inceleme konusu olarak ele alınan değişkenler olumsallık çizelgeleri haline getirildikten sonra, bu değişkenler arasındaki ilişkiler log-lineer modellerin kullanımı ile incelenmeye çalışılmıştır.
kategorik veri olumsallık çizelgeleri log-linear model odds oranı
As in many countries, medical advertisements are forbidden in our country. Therefore medical companies benefit from medical sales representatives to sell their product in today’s environment of rivalry. Medical sales representatives establish a relation between doctors who propose medical products to their patients and medical manufacturer companies. Fast developments in the medical sector and conditions of increasing rivalry cause some problems between medical companies and doctors. For this purpose, a questionnaire was applied to doctors who work in Ankara, Turkey. In this study, variables that deal with the research subjects were first converted to a contingency table, and then relations between these variables were analyzed by using the log-linear model.
categorical data contingency tables log-linear model odds proportion
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2007 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ağustos 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 18 Sayı: 2 |