Social services are perceived as “bad services fort the poor” for a long time. Such an approach is reflecting the general perception and attitude of social workers, applicants and society towards social services. Individuals who prefer to make a career in this field are effected from their own personal social progress as well as professional advancement and status. This study is conducted on 451 voluntary students at Ankara University, Başkent University and Hacettepe University Social Departments in order to determine their leves of interest regarding occupational choices. Results of this study indicate that gender, existance of a social worker in family and acting as a volunteer in this field variables affect a student’s interest on social working environment and occupational positions.
Sosyal yardım hizmetleri uzun zamandır “yoksullar için kötü hizmet” olarak algılanmaktadır. Bu tür bir düşünce birimi, sosyal hizmet uzmanları, müracaatçılar ve toplumun, sosyal hizmetlere yönelik genel algı ve tutumunu yansıtmaktadır. Sosyal hizmet alanında kariyer edinmeyi tercih eden bireyler, kendi kişisel ve sosyal gelişimleri ile ilgili değerlerin yanı sıra, meslekte ilerleme ve mesleki statü gibi, mesleğin seçimini etkileyen çok çeşitli belirleyicilerden etkilenmektedir. Bu çalışma, sosyal hizmet lisans öğrencilerinin sosyal hizmet çalışma ortamları ve çalışmak istedikleri mesleki pozisyonlara ilişkin ilgilerinin neler olduğunu belirleme Ankara’da, Ankara Üniversitesi, Başkent Üniversitesi ve Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmet Bölümleri’nde öğrenim gören ve araştırmaya katılmaya istekli olduğunu belirten toplam 451 gönüllü öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre; cinsiyet, ailede bir sosyal hizmet uzmanının bulunması ve daha önce gönüllü çalışmış olma değişkenlerinin, öğrencilerin sosyal hizmet çalışma ortamları ve çalışmak istedikleri mesleki pozisyonlara yönelik ilgileri üzerinde etkili olduğu bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2014 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 25 Sayı: 2 |