İn this study, in formation about the service models constituted in order to support, to give direction to the mentally retarded and their families in a way that involves the whole family system, and to obtain the training of qualified specialists is given. Particularly, “ The Child, Adolescent and Family Support Network Model” is here examined in detail because of its being a good example on how training and practice will be operated with the cooperative studies of civil initiatives and the universities. Understanding the functioning of such models may illuminate to those specialists who study with the mentally retarded and their families in the services they offer.
Bu çalışmada zihinsel engelli çocuklar ve ailelerini, tüm aile sistemi içine alacak şekilde desteklemek, yönlendirmek ve nitelikli elemanların yetiştirilmesini sağlamak amacıyla Amerika Birleşik Devletleri’nde oluşturulan hizmet modelleri hakkında bilgi verilmiştir. Özellikle “Çocuk, Ergen ve Aile Destek Ağı" Modeli, gönüllü kuruluşların ve üniversitelerin birlikte çalışarak eğitim ve uygulamanın nasıl yapılacağı konusunda iyi bir örnek teşkil etmesi nedeniyle ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Bu tür modellerin çalışma sistemlerini bilmek, zihinsel engelli çocuklar ve aileleriyle çalışan uzmanlara sunacakları hizmetlerde ışık tutacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2001 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2001 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 12 Sayı: 2 |