This study examines the
primary school books, which are considered to be important factors in
introducing the societal gender roles, in terms of gender discrimination. The
aim of this study is to find out whether the changes in government have an
observable impact on sex-based discrimination in the school books. Within this
framework, a comparison has been done between the conditions pre- and post-2002
elections. As a result of the examination of the school books between 1990 and
2006, it has been observed that discriminatory approaches in the school books
have tended to decrease. However, it has been seen that this decreasing trend
was not a direct result of the governmental change, and the factors which might
help us to explain this changing trend in the schoolbooks have been
investigated.
Bu çalışmada, toplumsal
cinsiyet rollerinin benimsetilmesinde önemli bir yeri olduğu düşünülen
ilköğretim ders kitapları cinsiyet ayrımcılığı yönünden incelenmiştir. Araştırma,
siyasal iktidardaki değişimin ders kitaplarına yansıyan cinsiyet ayrımcılığında
herhangi bir değişime yol açıp açmadığını anlamak amacıyla yapılmıştır. Bu
noktadan hareketle, 2002 yılındaki iktidar değişimi öncesi ve sonrası arasında
bir karşılaştırma yapılmıştır. 1990 ile 2006 yılları arasındaki ders
kitaplarının incelenmesi sonucunda, söz konusu süre zarfında ders
kitaplarındaki cinsiyetçi tutumun azalma eğilimi gösterdiği
değerlendirilmiştir. Bununla birlikte, bu azalma eğiliminin siyasal iktidar değişimiyle
birebir bağlantılı olmadığı görülmüş ve ders kitaplarındaki değişimin
açıklanmasına yardımcı olabilecek faktörlerin neler olabileceği sorusuna yanıt
aranmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Haziran 2009 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ağustos 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 19 Sayı: 2 |