This
study was carried out to determine peer bullying in preschool period and peer
bullying types and characteristics. This study type is a descriptive research.
The working group was consisted of 53 preschool teachers. A questionnaire form
made up of openended questions was used to gather data and the data obtained
was analyzed through content analysis. The results of this research indicate
gender differences in peer bullying occurences. Peer bullying occured more
among male children. In addition preschool children tend to bully same sex
peers. Although relational and verbal bullying were observed among preschool
children, physical bullying occured more often.
Bu
çalışma, okul öncesi dönem çocuklarında akran zorbalığını, akran zorbalığı
türlerini ve özelliklerini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Araştırma betimsel
türdedir. Çalışma grubunu 53 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplamak
amacı ile açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formu kullanılmış ve elde edilen
veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda; okul
öncesi dönem çocuklarının daha fazla kendi hemcinslerine zorbalık
uyguladıkları, erkek çocuklar arasında akran zorbalığının daha fazla yaşandığı,
en sık fiziksel zorbalığın görüldüğü, bununla birlikte ilişkisel ve sözel akran
zorbalığının da okul öncesi dönemde görüldüğü belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2012 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 23 Sayı: 1 |