Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Social Work With Groups on the Critical Thinking Level of Social Work Students

Yıl 2015, Cilt: 26 Sayı: 1, 7 - 22, 30.04.2015

Öz



The aim of this study was to evaluate the effect
of group social work interventions on the critical thinking skills of Social
Work students. The study was conducted on 70 Social Work students aged 20-24
years. The Critical Thinking Tendency Scale developed by Kökdemir (2003) was
used to determine the effectiveness of a critical thinking group study on the
study (37 subjects) and control (33 subjects) groups. The study group students
attended the critical thinking group study sessions developed by the investigators
for 120 minutes per week for 12 weeks. The evaluations conducted using a
pretest and posttest showed that the critical thinking tendency scores had
increased significantly in the study group.




Kaynakça

  • Akar Vural, R., ve Kutlu, O. (2004). Eleşti-rel düşünme araçlarının incelenmesi ve bir güvenirlik çalışması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 13 (2),189-199.
  • Akbıyık, C. (2002). Eleştirel düşünme eği-limleri ve akademik başarı. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara, Aybek, B. (2006). Konu ve beceri temelli eleştirel düşünme öğretiminin öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimi ve dü-zeyine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Brechin, A., Brown, H. and Eby, M. A. (2000) Critical Practice in Health and Social Care, Sage, London Council on Social Work Education. (1992a).
  • Curriculum policy statement for baccalaureate degree programs in social work edu-cation. Alexandria, VA: Author.Council on Social Work Education. (1992b). Curriculum policy statement for master’s degree programs in social work education. Alexandria, VA: Author.
  • Cüceloğlu, D. (1997). İyi düşün doğru karar ver (18. Baskı). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Dil Coşkun, S. (2001). Hacettepe Üniversi-tesi Hemşirelik Yüksekokulu öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeyleri. Hemşirelik ABD Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üni-versitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Eldeleklioğlu, J. ve Özkılıç R. (2007). Eleş-tirel düşünme eğitiminin PDR öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerine etkisi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi 3 (29), 25-36
  • Gambill, E. (2006) Social Work Practice: A Critical Thinkers’ Guide. Oxford University Press, Oxford
  • Gibbons, J. ve Gray, M. (2004).Critical thin-king as integral to social work practice.Jo-urnal of Teaching in Social Work, 24(1/2). Doi: 10.13001J067v24n01-12.
  • Hanley, G.L. (1995). Teaching critical thin-king: Focusing on metacognitive skills and problem solving. Teaching of Psychology, 22(1), 68-72.
  • Healy, K. (2000). Social Work Practices, Contemporary Perspectives on Change. Sage Publications. s: 121-142.
  • Hudgins, B. ve Edelman, S. (1986). Teac-hing critical thinking skills to fourth and fifth gradesthrough teacher-led small- group discussions, Journal of Educational Rese-arch,79(6),56-65.
  • Huff, M. (2000). A comparison study of live instruction versus interactive television for teaching MSW students critical thinking skills.Research on Social Work Practice, 10(4), 400-416. Retrieved from Academic Search Premier database.
  • Kaya, H. (1997). Üniversite öğrencilerinde eleştirel akıl yürütme gücü. Hemşirelik ABD Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. İstanbul Kayabaşı, Y. (1995). Kritik düşünme. Çağ-daş Eğitim Dergisi, 20 (208): 42-45.
  • Kirst-Ashman, K. ve Hull, G.H., (1999). Un-derstanding generalist practice. Chicago: Nelson-Hall Publishers.
  • Kökdemir,D. (2003a). Eleştirel düşünme ve bilim eğitimi, PiVOLKA, 2(4), 3-5.
  • Kökdemir,D. (2003b). Belirsizlik durumların-da karar verme ve problem çözme. Sosyal Psikoloji Anabilim Dalı Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara,
  • Lan, W. (2002). Challenging Students With The Tools of Critical Thinking, Social Studies, 93(6) Mckendree, J., Small, C., Stennnig, K.(2002). The role of representation ın te-aching and learning critical thinking. Edu-cational Review, 54(1), 57-67.
  • Mumm, A., Kersting, R.(1997). Teaching critical thinking in social work practice co-urses.Journal of Social Work Education 33(1), 75-84. Academic Search Premier, EBSCOhost Databases.
  • Neuman, K. ve Blundo, R. (2000). Curricu-lar philosophy and social work education: A constructivist perspective, Journal of Teac-hing in Social Work, 20(1/2), 19-38. Özçınar, N. (1996). Enhancing critical thin-king skills of preparatory university stu-dents of english at ıntermediate level. Ya-yınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, O.D.T.Ü., Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Özdemir, S., M. (2005). Üniversite öğrenci-lerinin eleştirel düşünme becerilerinin çe-şitli etkenler açısından değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (3) Özden, Y. (2000). Öğrenme ve öğretme. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Paul, R. (1992). Critical thinking: What, why and how. New Directions for Community Colleges, 77, 324.
  • Plath, D., English, B., Connors, L., Beverid-ge, A. (1999). Evaluating the outcomes of intensive critical thinking insruction for so-cial work students. Social Work Education, 18(2), 207-217.
  • Semerci, N.(2000). Kritik düşünme ölçeği. Eğitim ve Bilim. Cilt:25. Sayı116. S:23-26
  • Simpson E, ve Courtney, M. (2002). Critical thinking in nursing education: Literature re-view. International Journal of Nursing Prac-tice, 8 (2): 89-98.
  • Tok, E. (2008). Düşünme becerileri eğitimi programının okul öncesi öğretmen adayla-rının eleştirel, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi. Doktora tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlkögretim Anabilim Dalı Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı, İstanbul
  • Yüceliş, A. (2003). Web Ortamlı Probleme Dayalı Öğrenmede Bilişsel Esneklik Düze-yinin Öğrenci Başarısı ve Tutumları Üze-rindeki Etkisi, Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Zastrow C.H. (1999). The practice of social work. CA: Brooks/Cole Publishing Co.

GRUPLARLA SOSYAL HİZMETİN SOSYAL HİZMET ÖĞRENCİLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME DÜZEYLERİNE ETKİSİ

Yıl 2015, Cilt: 26 Sayı: 1, 7 - 22, 30.04.2015

Öz



Bu araştırmanın amacı grupla sosyal hizmet
müdahalesinin Sosyal Hizmet bölümünde öğrenim gören öğrencilerin eleştirel
düşünme becerisine etkisini incelemektir. Araştırma Ankara Üniversitesi Sosyal
Hizmet Bölümünde öğrenim gören 20-24 yaşarası toplam 70 öğrenci ile
yapılmıştır. Eleştirel düşünme grup çalışmasının etkililiğini sınamak amacı ile
önce öğrencilere Kökdemir (2003) tarafından geliştirilen Eleştirel Düşünme
Eğilimi Ölçeği uygulanmış, deney (37 kişi) ve kontrol (33 kişi) grupları
oluşturulmuştur. Deney grubundaki öğrenciler 12 hafta boyunca 120 dakika süre
ile araştırmacılar tarafından geliştirilen eleştirel düşünme grup çalışmasından
geçirilmişlerdir. Ön test, son test puanları açısından yapılan değerlendirmeler
sonunda deney grubunun eleştirel düşünme eğilimi puanlarının anlamlı düzeyde
arttığı görülmüştür.




Kaynakça

  • Akar Vural, R., ve Kutlu, O. (2004). Eleşti-rel düşünme araçlarının incelenmesi ve bir güvenirlik çalışması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 13 (2),189-199.
  • Akbıyık, C. (2002). Eleştirel düşünme eği-limleri ve akademik başarı. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara, Aybek, B. (2006). Konu ve beceri temelli eleştirel düşünme öğretiminin öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimi ve dü-zeyine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Brechin, A., Brown, H. and Eby, M. A. (2000) Critical Practice in Health and Social Care, Sage, London Council on Social Work Education. (1992a).
  • Curriculum policy statement for baccalaureate degree programs in social work edu-cation. Alexandria, VA: Author.Council on Social Work Education. (1992b). Curriculum policy statement for master’s degree programs in social work education. Alexandria, VA: Author.
  • Cüceloğlu, D. (1997). İyi düşün doğru karar ver (18. Baskı). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Dil Coşkun, S. (2001). Hacettepe Üniversi-tesi Hemşirelik Yüksekokulu öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeyleri. Hemşirelik ABD Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üni-versitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Eldeleklioğlu, J. ve Özkılıç R. (2007). Eleş-tirel düşünme eğitiminin PDR öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerine etkisi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi 3 (29), 25-36
  • Gambill, E. (2006) Social Work Practice: A Critical Thinkers’ Guide. Oxford University Press, Oxford
  • Gibbons, J. ve Gray, M. (2004).Critical thin-king as integral to social work practice.Jo-urnal of Teaching in Social Work, 24(1/2). Doi: 10.13001J067v24n01-12.
  • Hanley, G.L. (1995). Teaching critical thin-king: Focusing on metacognitive skills and problem solving. Teaching of Psychology, 22(1), 68-72.
  • Healy, K. (2000). Social Work Practices, Contemporary Perspectives on Change. Sage Publications. s: 121-142.
  • Hudgins, B. ve Edelman, S. (1986). Teac-hing critical thinking skills to fourth and fifth gradesthrough teacher-led small- group discussions, Journal of Educational Rese-arch,79(6),56-65.
  • Huff, M. (2000). A comparison study of live instruction versus interactive television for teaching MSW students critical thinking skills.Research on Social Work Practice, 10(4), 400-416. Retrieved from Academic Search Premier database.
  • Kaya, H. (1997). Üniversite öğrencilerinde eleştirel akıl yürütme gücü. Hemşirelik ABD Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. İstanbul Kayabaşı, Y. (1995). Kritik düşünme. Çağ-daş Eğitim Dergisi, 20 (208): 42-45.
  • Kirst-Ashman, K. ve Hull, G.H., (1999). Un-derstanding generalist practice. Chicago: Nelson-Hall Publishers.
  • Kökdemir,D. (2003a). Eleştirel düşünme ve bilim eğitimi, PiVOLKA, 2(4), 3-5.
  • Kökdemir,D. (2003b). Belirsizlik durumların-da karar verme ve problem çözme. Sosyal Psikoloji Anabilim Dalı Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara,
  • Lan, W. (2002). Challenging Students With The Tools of Critical Thinking, Social Studies, 93(6) Mckendree, J., Small, C., Stennnig, K.(2002). The role of representation ın te-aching and learning critical thinking. Edu-cational Review, 54(1), 57-67.
  • Mumm, A., Kersting, R.(1997). Teaching critical thinking in social work practice co-urses.Journal of Social Work Education 33(1), 75-84. Academic Search Premier, EBSCOhost Databases.
  • Neuman, K. ve Blundo, R. (2000). Curricu-lar philosophy and social work education: A constructivist perspective, Journal of Teac-hing in Social Work, 20(1/2), 19-38. Özçınar, N. (1996). Enhancing critical thin-king skills of preparatory university stu-dents of english at ıntermediate level. Ya-yınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, O.D.T.Ü., Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Özdemir, S., M. (2005). Üniversite öğrenci-lerinin eleştirel düşünme becerilerinin çe-şitli etkenler açısından değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (3) Özden, Y. (2000). Öğrenme ve öğretme. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Paul, R. (1992). Critical thinking: What, why and how. New Directions for Community Colleges, 77, 324.
  • Plath, D., English, B., Connors, L., Beverid-ge, A. (1999). Evaluating the outcomes of intensive critical thinking insruction for so-cial work students. Social Work Education, 18(2), 207-217.
  • Semerci, N.(2000). Kritik düşünme ölçeği. Eğitim ve Bilim. Cilt:25. Sayı116. S:23-26
  • Simpson E, ve Courtney, M. (2002). Critical thinking in nursing education: Literature re-view. International Journal of Nursing Prac-tice, 8 (2): 89-98.
  • Tok, E. (2008). Düşünme becerileri eğitimi programının okul öncesi öğretmen adayla-rının eleştirel, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi. Doktora tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlkögretim Anabilim Dalı Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı, İstanbul
  • Yüceliş, A. (2003). Web Ortamlı Probleme Dayalı Öğrenmede Bilişsel Esneklik Düze-yinin Öğrenci Başarısı ve Tutumları Üze-rindeki Etkisi, Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Zastrow C.H. (1999). The practice of social work. CA: Brooks/Cole Publishing Co.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Veli Duyan Bu kişi benim

Hüseyin Altınova Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2015
Gönderilme Tarihi 20 Şubat 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 26 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Duyan, V., & Altınova, H. (2015). GRUPLARLA SOSYAL HİZMETİN SOSYAL HİZMET ÖĞRENCİLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME DÜZEYLERİNE ETKİSİ. Toplum Ve Sosyal Hizmet, 26(1), 7-22.