Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Hizmet Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Algılarının ve Flört Şiddeti Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Bağlamında İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 33 Sayı: 2, 463 - 482, 30.04.2022
https://doi.org/10.33417/tsh.983536

Öz

Bu araştırma; sosyal hizmet bölümünde lisans düzeyinde eğitimine devam etmekte olan öğrencilerin toplumsal cinsiyet algılarının ve flört şiddeti tutumlarının farklı değişkenler bağlamında incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini 387 sosyal hizmet lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Veritoplama araçları olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Sosyo-Demografik Soru Formu, Terzioğlu ve ark. tarafından (2016) geliştirilen Flört Şiddeti Tutum Ölçeği (FŞTÖ) ve Altınova ve Duyan (2013) tarafından geliştirilen Toplumsal Cinsiyet Algısı Ölçeği (TCAÖ) kullanılmıştır. Araştırma bulguları toplumsal cinsiyete ilişkin olumlu algının flört şiddetiyle ilgili olumsuz tutumları pekiştirdiğini ortaya koymaktadır. Aynı zamanda kadın katılımcıların toplumsal cinsiyete ilişkin algılarının erkek katılımcılara oranla daha olumlu olduğu ve yine kadın katılımcıların flört şiddetine ilişkin tutumlarının erkek katılımcılara oranla daha olumsuz olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada sınıf düzeyi değişkenine bağlı olarak algı ve tutumlarda herhangi bir değişikliğin ortaya çıkmadığı görülmüş ve aile türü değişkeni açısından geniş aile yapısına mensup bireylerin çekirdek aile yapısına ve tek ebeveynli aile yapısına mensup bireylere oranla olumsuz bir toplumsal cinsiyet algısına sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, sosyal hizmet akademisyenleri ve sahada görev yapmakta olan sosyal hizmet uzmanları açısından önemli görülmektedir.

Destekleyen Kurum

Destekleyen kurum bulunmamaktadır.

Proje Numarası

Proje dahilinde gerçekleştirilen bir araştırma değildir.

Teşekkür

Herhangi bir teşekkür durumu bulunmamaktadır.

Kaynakça

  • Akış, N., Korkmaz, N. H., Taneri, P. E., Özkaya, G. ve Güney, E. (2019). Üniversite öğrencilerinde flört şiddeti sıklığı ve etkileyen etmenler. Eskişehir Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Halk Sağlığı Dergisi, 4(3), 294-300.
  • Akkaş, İ. ve Yanık, Z. (2016). Kadına yönelik şiddet. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 6(1), 32-42.
  • Akkoç, E. (2018). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet algısı ve etkileyen faktörlerin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sanko Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Alptekin, B. (2019). Öğretmen adaylarının toplumsal cinsiyet rolleri İle öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Altınova H. H. ve Duyan, V. (2013). Toplumsal cinsiyet algısı ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Toplum ve Sosyal Hizmet Dergisi, 24(2), 9-22.
  • Arıcı, F. (2011). Üniversite öğrencilerinde toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin algılar ve psikolojik iyi oluş (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aslan, D., Erdost, T., Temel, F., Vefikuluçay, D. ve Zeyneloğlu, S. (2008). Ankara’da İki Hemşirelik Yüksekokulunun Birinci ve Dördüncü Sınıflarında Okuyan Öğrencilerinin Flört Şiddetine Maruz Kalma, Flört İlişkilerinde Şiddet Uygulama Durumlarının ve Bu Konudaki Görüşlerinin Saptanması Araştırması. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Kadın Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi. Erişim Adresi http://www.huksam.hacettepe.edu.tr/Turkce/SayfaDosya/flort_siddeti.pdf
  • Aydın, M., Bekar, E. Ö., Gören, Ş.Y., Sungur, M. A. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları. AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 223-242.
  • Aylaz, R., Güneş, G., Uzun, Ö., Ünal, S. (2014). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rolüne yönelik görüşleri. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 23(5), 183-189.
  • Babacan Gümüş, A., Erdem, Ö. ve Şıpkın, S. (2020). Kadına yönelik eş şiddeti yaygınlığı ve kadınların baş etme yöntemleri. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 11(2), 79-87
  • Balcı Devrim, S. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin toplumsal cinsiyet algısının flört şiddeti tutumuna etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Okan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Başçı, B. ve Giray, S. (2016). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlarının çok değişkenli istatistiksel tekniklerle analizi. Journal of Life Economics, 3(10), 117-142.
  • Baştürk, A., Yiğit, N. (2019). Temel eğitim bölümü öğretmen adaylarının farklılıklara saygı düzeylerinin belirlenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(4), 887-900.
  • Bayrakcı, M. (2007). Sosyal öğrenme kuramı ve eğitimde uygulanması. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 198-210.
  • Coşkun, R., Altunışık, R. ve Yıldırım, E. (2017). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Çalışkan, H. ve Çevik, E. İ. (2018). Kadına yönelik şiddetin belirleyicileri: Türkiye örneği. Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14), 218-233.
  • Esen, E., Öztürk, B. ve Siyez, D. M. (2018). Toplumsal cinsiyet algısı ölçeği ergen formu’nun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Nesne Psikoloji Dergisi 6(12), 144-173.
  • Esen, E., Siyez, D. M., Soylu, Y. ve Demirgürüz, G. (2017). Üniversite öğrencilerinde toplumsal cinsiyet algısının toplumsal cinsiyet rolü ve cinsiyet değişkenlerine göre incelenmesi. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(1), 46-63.
  • Ferreira, M., Lopes, A., Aparício, G., Cabral, L. ve Duarte, J. (2014). Teens and dating: Study of factors that ınfluence attitudes of violence. Atención Primaria, 46, 187-190.
  • Gümüş, B. (2020). Üniversite öğrencilerinin flört şiddeti, bağlanma biçimleri, aldatma eğilimi ve romantik yakınlık arasındaki ilişkisinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Güneş E. (2019). Manisa Celal Bayar Üniversitesi örneğinde partner şiddetinin sosyal hizmet ile ilişkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Manisa.
  • Gürkan, Ö. C. ve Coşar, F. (2009). Ekonomik şiddetin kadın yaşamındaki etkileri. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 2(3), 124-129.
  • Güzel, A. (2016). Öğrencilerin toplumsal cinsiyet rolleri tutumları ve ilgili faktörler. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(5), 1-11.
  • İlhan M. N., Uğraş Dikmen, A. ve Ak, N. (2017). Evaluation of the gender perceptıon. International Journal of Social and HumanitiesSciences, 1(2): 108-121.
  • Kantoğlu, A., Çetin, N. Y. ve Erdoğan, A. (2018). Ergenlerde toplumsal cinsiyet algılarının sosyodemografik özelliklere göre değerlendirilmesi. Konuralp Tıp Dergisi, 10(2): 175-187.
  • Kara, N. (2019). Farklı şiddet türlerine maruz kalan kadınlarda anksiyete ve depresyonun bilişsel duygu düzenlemeye etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Üsküdar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Karatay, M., Karatay, G., Baş, N.G. ve Baş, K. (2018). Üniversite öğrencilerinin flört şiddetine ilişkin tutum ve davranışları. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 27(1), 62-71.
  • Keçeci B. (2018). Kadınların psikolojik istismar profillerinin toplumsal cinsiyet algıları ve spiritüel iyi oluşları açısından incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Korkmaz, K. (2020). Sosyal hizmet öğrencilerinin farklılıklara saygı düzeyleri ile toplumsal cinsiyet algıları arasındaki ilişki (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kul Uçtu, A. ve Karahan, N. (2016). Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin cinsiyet rolleri, toplumsal cinsiyet algısı ve şiddet eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırması Dergisi, 5(8), 2882-2905.
  • Kuluroğlu Sevinç, M. (2019). Türkçe öğretmeni adaylarının toplumsal cinsiyet algısı (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Moore T. M., Stuart, G. L. (2005). A review of theliterature on masculinity and partner violence. Psychology of Men &Masculinity, America, 6(1), 46-61.
  • Mor Çatı Kadın Sığınağı Vakfı (t.y). Şiddet Biçimleri. Erişim Tarihi: 21.02.2021 https://morcati.org.tr/siddet-bicimleri/
  • Onurluer, E. (2019). Sınıf öğretmeni adaylarının toplumsal cinsiyet algılarının incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Öngen, B. ve Aytaç, S. (2013). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları ve yaşam değerleri ilişkisi. Sosyoloji Konferansları, 48, 1-18.
  • Özpulat, F. (2017). Hemşirelik öğrencilerinin şiddet eğilimleri ile toplumsal cinsiyet algıları arasındaki ilişki. Başkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2(2), 151-161
  • Polat, O. (2016). Şiddet. Hukuk Araştırmaları Dergisi, 22(1), 15-34.
  • Pradubmook-Sherer, P. ve Sherer, M. (2011). Attitudes toward dating violence among ısraeli and thai youth. Journal of Social and Personal Relationships, 28(6), 809-828.
  • Seçgin, F., Tural, A. (2011). Sınıf öğretmenliği bölümü öğretmen adaylarının toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları. E-Journal of New World Sciences Academy, 6(4), 2446-2458.
  • Sherer, M. (2010). Attitudes Toward dating violence among jewish and Arab youth in Israel. Youth&Society, 20(10), 1-19.
  • Sis Çelik, A., Pasinlioğlu, T., Tan, G. ve Koyuncu, H. (2013). Üniversite öğrencilerinin cinsiyet eşitliği tutumlarının belirlenmesi. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 21(3), 181-186.
  • Solferino, N. and Tessitore, M.E. (2019). Human networks and toxic relationships. MPRAPaper. 1-10.
  • Straus, M. A. (2004) International dating violence research consortium. prevalence of violence against dating partners by male and female university students world wide. Violence Against Women, 10(7), 790−811
  • Sünetçi, B., Say, A., Gümüştepe, B., Enginkaya, B., Yıldızdoğan, Ç. ve Yalçın, M. (2016). Üniversite öğrencilerinin flört şiddeti algıları üzerine bir araştırma. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 16(1), 56-83.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2015). Using multivariatestatistics. Çeviri: Baloğlu M. Çok değişkenli istatistiklerin kullanımı, 6. Baskı. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Terzioğlu, F., Gönenç İ. M., Özdemir, F., Güvenç, G., Kök, G., Yılmaz Sezer, N. ve Demirtaş Hiçyılmaz, B. (2016). Flört şiddeti tutum ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 19(4), 225-232.
  • Ulloa, E. C., Jaycox, L. H., Skinner, S. K. ve Orsburn, M. M. (2008). Attitudes about Violence and Dating Among Latino/a Boys and Girls. Journal of Ethnic&CulturalDiversity in Social Work, 17(2), 157-176.
  • Ünsal, A. (2019). Kadınlara uygulanan şiddet türlerinin depresyona etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul.
  • Vefikuluçay Yılmaz, D., Zeyneloğlu, S., Kocaöz, S., Kısa, S., Taşkın, L. ve Eroğlu, K. (2009). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(1), 775-792.
  • World Health Organization, (2010) “Preventing intimate partner and sexual violence against women: Taking action and generating evidence. Erişim Tarihi: 21.02.2021 http://whqlibdoc.who.int/publications/2010/9789241564007_eng.pdf.
  • Yıldırım, S. (2016). Üniversite öğrencilerinin benlik saygısı ve toplumsal cinsiyet tutumlarının flört şiddetine yönelik tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yılmaz, D. V., Zeyneloğlu, Z., Kocaöz, S., Kısa, S., Taşkın, L. ve Eroğlu, K. (2009). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 6(1), 775-792.
  • Yogev, Ş. (2006). Ergenlerde toplumsal cinsiyetin kazanılması aile, okul ve arkadaş etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yolcu, D. (2019). Üniversite öğrencilerinde flört şiddeti: Benlik saygısı, algılanan ilişki özyeterliği ve bağlanma biçimlerinin rolü (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi. (2021). Yükseköğretim İstatistikleri. Erişim Tarihi: 15.06.2021 https://istatistik.yok.gov.tr
  • Zeyneloğlu, S. (2008). Ankara’da hemşirelik öğrenimi gören üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

The Gender Perception Effect of The Undergraduate Social Work Students on Their Attitude About Dating Violence

Yıl 2022, Cilt: 33 Sayı: 2, 463 - 482, 30.04.2022
https://doi.org/10.33417/tsh.983536

Öz

This study aims to examine the undergraduate social work students’ gender perceptions and their attitudes about dating violence in the context of different variables. The research sampling group composes of 387 undergraduate social work students. As data obtaining means The Socio-Demographic Question Form improved by the researcher, The Dating Violence Scale improved by Terzioğlu et al. (2016) and Perception of Gender Scale improved by Altınova and Duyan (2013) have been used. Research findings reveal that positive perception of gender reinforces negative attitudes about dating violence. At the same time, it was determined that female participants' perceptions of gender were more positive than male participants and that female participants' attitudes towards dating violence were more negative than male participants. In the study, it was observed that there was no change in perceptions and attitudes depending on the grade level variable. In terms of family type variable, it was concluded that individuals belonging to extended family structure have a negative perception of gender compared to individuals belonging to nuclear family structure and single-parent family structure. The findings obtained from the research are considered important for social work academicians and social workers working in the field.

Proje Numarası

Proje dahilinde gerçekleştirilen bir araştırma değildir.

Kaynakça

  • Akış, N., Korkmaz, N. H., Taneri, P. E., Özkaya, G. ve Güney, E. (2019). Üniversite öğrencilerinde flört şiddeti sıklığı ve etkileyen etmenler. Eskişehir Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Halk Sağlığı Dergisi, 4(3), 294-300.
  • Akkaş, İ. ve Yanık, Z. (2016). Kadına yönelik şiddet. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 6(1), 32-42.
  • Akkoç, E. (2018). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet algısı ve etkileyen faktörlerin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sanko Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Alptekin, B. (2019). Öğretmen adaylarının toplumsal cinsiyet rolleri İle öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Altınova H. H. ve Duyan, V. (2013). Toplumsal cinsiyet algısı ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Toplum ve Sosyal Hizmet Dergisi, 24(2), 9-22.
  • Arıcı, F. (2011). Üniversite öğrencilerinde toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin algılar ve psikolojik iyi oluş (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aslan, D., Erdost, T., Temel, F., Vefikuluçay, D. ve Zeyneloğlu, S. (2008). Ankara’da İki Hemşirelik Yüksekokulunun Birinci ve Dördüncü Sınıflarında Okuyan Öğrencilerinin Flört Şiddetine Maruz Kalma, Flört İlişkilerinde Şiddet Uygulama Durumlarının ve Bu Konudaki Görüşlerinin Saptanması Araştırması. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Kadın Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi. Erişim Adresi http://www.huksam.hacettepe.edu.tr/Turkce/SayfaDosya/flort_siddeti.pdf
  • Aydın, M., Bekar, E. Ö., Gören, Ş.Y., Sungur, M. A. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları. AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 223-242.
  • Aylaz, R., Güneş, G., Uzun, Ö., Ünal, S. (2014). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rolüne yönelik görüşleri. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 23(5), 183-189.
  • Babacan Gümüş, A., Erdem, Ö. ve Şıpkın, S. (2020). Kadına yönelik eş şiddeti yaygınlığı ve kadınların baş etme yöntemleri. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 11(2), 79-87
  • Balcı Devrim, S. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin toplumsal cinsiyet algısının flört şiddeti tutumuna etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Okan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Başçı, B. ve Giray, S. (2016). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlarının çok değişkenli istatistiksel tekniklerle analizi. Journal of Life Economics, 3(10), 117-142.
  • Baştürk, A., Yiğit, N. (2019). Temel eğitim bölümü öğretmen adaylarının farklılıklara saygı düzeylerinin belirlenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(4), 887-900.
  • Bayrakcı, M. (2007). Sosyal öğrenme kuramı ve eğitimde uygulanması. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 198-210.
  • Coşkun, R., Altunışık, R. ve Yıldırım, E. (2017). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Çalışkan, H. ve Çevik, E. İ. (2018). Kadına yönelik şiddetin belirleyicileri: Türkiye örneği. Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14), 218-233.
  • Esen, E., Öztürk, B. ve Siyez, D. M. (2018). Toplumsal cinsiyet algısı ölçeği ergen formu’nun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Nesne Psikoloji Dergisi 6(12), 144-173.
  • Esen, E., Siyez, D. M., Soylu, Y. ve Demirgürüz, G. (2017). Üniversite öğrencilerinde toplumsal cinsiyet algısının toplumsal cinsiyet rolü ve cinsiyet değişkenlerine göre incelenmesi. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(1), 46-63.
  • Ferreira, M., Lopes, A., Aparício, G., Cabral, L. ve Duarte, J. (2014). Teens and dating: Study of factors that ınfluence attitudes of violence. Atención Primaria, 46, 187-190.
  • Gümüş, B. (2020). Üniversite öğrencilerinin flört şiddeti, bağlanma biçimleri, aldatma eğilimi ve romantik yakınlık arasındaki ilişkisinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bahçeşehir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Güneş E. (2019). Manisa Celal Bayar Üniversitesi örneğinde partner şiddetinin sosyal hizmet ile ilişkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Manisa.
  • Gürkan, Ö. C. ve Coşar, F. (2009). Ekonomik şiddetin kadın yaşamındaki etkileri. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 2(3), 124-129.
  • Güzel, A. (2016). Öğrencilerin toplumsal cinsiyet rolleri tutumları ve ilgili faktörler. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(5), 1-11.
  • İlhan M. N., Uğraş Dikmen, A. ve Ak, N. (2017). Evaluation of the gender perceptıon. International Journal of Social and HumanitiesSciences, 1(2): 108-121.
  • Kantoğlu, A., Çetin, N. Y. ve Erdoğan, A. (2018). Ergenlerde toplumsal cinsiyet algılarının sosyodemografik özelliklere göre değerlendirilmesi. Konuralp Tıp Dergisi, 10(2): 175-187.
  • Kara, N. (2019). Farklı şiddet türlerine maruz kalan kadınlarda anksiyete ve depresyonun bilişsel duygu düzenlemeye etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Üsküdar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Karatay, M., Karatay, G., Baş, N.G. ve Baş, K. (2018). Üniversite öğrencilerinin flört şiddetine ilişkin tutum ve davranışları. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 27(1), 62-71.
  • Keçeci B. (2018). Kadınların psikolojik istismar profillerinin toplumsal cinsiyet algıları ve spiritüel iyi oluşları açısından incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Korkmaz, K. (2020). Sosyal hizmet öğrencilerinin farklılıklara saygı düzeyleri ile toplumsal cinsiyet algıları arasındaki ilişki (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kul Uçtu, A. ve Karahan, N. (2016). Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin cinsiyet rolleri, toplumsal cinsiyet algısı ve şiddet eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırması Dergisi, 5(8), 2882-2905.
  • Kuluroğlu Sevinç, M. (2019). Türkçe öğretmeni adaylarının toplumsal cinsiyet algısı (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Moore T. M., Stuart, G. L. (2005). A review of theliterature on masculinity and partner violence. Psychology of Men &Masculinity, America, 6(1), 46-61.
  • Mor Çatı Kadın Sığınağı Vakfı (t.y). Şiddet Biçimleri. Erişim Tarihi: 21.02.2021 https://morcati.org.tr/siddet-bicimleri/
  • Onurluer, E. (2019). Sınıf öğretmeni adaylarının toplumsal cinsiyet algılarının incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Öngen, B. ve Aytaç, S. (2013). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları ve yaşam değerleri ilişkisi. Sosyoloji Konferansları, 48, 1-18.
  • Özpulat, F. (2017). Hemşirelik öğrencilerinin şiddet eğilimleri ile toplumsal cinsiyet algıları arasındaki ilişki. Başkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2(2), 151-161
  • Polat, O. (2016). Şiddet. Hukuk Araştırmaları Dergisi, 22(1), 15-34.
  • Pradubmook-Sherer, P. ve Sherer, M. (2011). Attitudes toward dating violence among ısraeli and thai youth. Journal of Social and Personal Relationships, 28(6), 809-828.
  • Seçgin, F., Tural, A. (2011). Sınıf öğretmenliği bölümü öğretmen adaylarının toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları. E-Journal of New World Sciences Academy, 6(4), 2446-2458.
  • Sherer, M. (2010). Attitudes Toward dating violence among jewish and Arab youth in Israel. Youth&Society, 20(10), 1-19.
  • Sis Çelik, A., Pasinlioğlu, T., Tan, G. ve Koyuncu, H. (2013). Üniversite öğrencilerinin cinsiyet eşitliği tutumlarının belirlenmesi. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 21(3), 181-186.
  • Solferino, N. and Tessitore, M.E. (2019). Human networks and toxic relationships. MPRAPaper. 1-10.
  • Straus, M. A. (2004) International dating violence research consortium. prevalence of violence against dating partners by male and female university students world wide. Violence Against Women, 10(7), 790−811
  • Sünetçi, B., Say, A., Gümüştepe, B., Enginkaya, B., Yıldızdoğan, Ç. ve Yalçın, M. (2016). Üniversite öğrencilerinin flört şiddeti algıları üzerine bir araştırma. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 16(1), 56-83.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2015). Using multivariatestatistics. Çeviri: Baloğlu M. Çok değişkenli istatistiklerin kullanımı, 6. Baskı. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Terzioğlu, F., Gönenç İ. M., Özdemir, F., Güvenç, G., Kök, G., Yılmaz Sezer, N. ve Demirtaş Hiçyılmaz, B. (2016). Flört şiddeti tutum ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 19(4), 225-232.
  • Ulloa, E. C., Jaycox, L. H., Skinner, S. K. ve Orsburn, M. M. (2008). Attitudes about Violence and Dating Among Latino/a Boys and Girls. Journal of Ethnic&CulturalDiversity in Social Work, 17(2), 157-176.
  • Ünsal, A. (2019). Kadınlara uygulanan şiddet türlerinin depresyona etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul.
  • Vefikuluçay Yılmaz, D., Zeyneloğlu, S., Kocaöz, S., Kısa, S., Taşkın, L. ve Eroğlu, K. (2009). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(1), 775-792.
  • World Health Organization, (2010) “Preventing intimate partner and sexual violence against women: Taking action and generating evidence. Erişim Tarihi: 21.02.2021 http://whqlibdoc.who.int/publications/2010/9789241564007_eng.pdf.
  • Yıldırım, S. (2016). Üniversite öğrencilerinin benlik saygısı ve toplumsal cinsiyet tutumlarının flört şiddetine yönelik tutumlarına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yılmaz, D. V., Zeyneloğlu, Z., Kocaöz, S., Kısa, S., Taşkın, L. ve Eroğlu, K. (2009). Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 6(1), 775-792.
  • Yogev, Ş. (2006). Ergenlerde toplumsal cinsiyetin kazanılması aile, okul ve arkadaş etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yolcu, D. (2019). Üniversite öğrencilerinde flört şiddeti: Benlik saygısı, algılanan ilişki özyeterliği ve bağlanma biçimlerinin rolü (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin.
  • Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi. (2021). Yükseköğretim İstatistikleri. Erişim Tarihi: 15.06.2021 https://istatistik.yok.gov.tr
  • Zeyneloğlu, S. (2008). Ankara’da hemşirelik öğrenimi gören üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sayra Lotfi 0000-0003-3352-0152

Aydın Olcay Özkan 0000-0001-7093-2485

Mervenur Babacan Bu kişi benim 0000-0002-2356-8219

Özge Akduman Bu kişi benim 0000-0002-2774-5964

Proje Numarası Proje dahilinde gerçekleştirilen bir araştırma değildir.
Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2022
Gönderilme Tarihi 16 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 33 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Lotfi, S., Özkan, A. O., Babacan, M., Akduman, Ö. (2022). Sosyal Hizmet Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Algılarının ve Flört Şiddeti Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Bağlamında İncelenmesi. Toplum Ve Sosyal Hizmet, 33(2), 463-482. https://doi.org/10.33417/tsh.983536