Bu araştırmanın amacı; lise öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına ilişkin tutumlarını anlamaktır. Betimleyici tipteki bu araştırmanın örneklemini 291lise öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak Yaşlı Ayrımcılığı Tutum Ölçeği (YATÖ) ve Öğrenci Bilgi Formu kullanılmıştır. Veriler SPSS for Mac 21(Statistical Package for Social Sciences) programı ile analiz edilmiştir. analizde; ortalama, standart sapma, minimum, maksimum değerler, yüzdelik sayılar, Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis, Anova testi yapılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; lise öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına yönelik genellikle olumlu tutum sergilediği ve yaşlı ayrımcılığı tutum ölçeği puanları ile öğrencilerin cinsiyet, doğum yeri, en fazla yaşanan yer, anne ve babanın eğitim durumları, büyükanne/büyükbabanın yaşadığı yer değişkenleri arasında anlamlı farklılıkların olduğu tespit edilmiştir (p<0.05). Aile tipi, annenin mesleği, babanın mesleği, yaşlı ile yaşanan yıl sayısı, kardeş sayısına göre yaşlılara yönelik tutumlarda anlamlı farklılıkların olmadığı tespit edilmiştir (p>0.05). Boylamsal bir olgu olarak yaşlığa dönük algının anlaşılmasında ergenlerin tutumları ve bu tutumları belirleyen etmenler önemlidir. Kentleşmeyi modern ve geleneksel unsurlarla birlikte deneyimleyen Malatya kentinde eğitim gören lise öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığına yönelik tutumlarının önemli bir temsil olduğu düşünülmektedir.
Yaşlı Ayrımcılığı Olumlu Ayrımcılık Olumsuz Ayrımcılık Lise Öğrencileri
The purpose of this research looking the attitudes of high school students towards agesim. The Sample of this descriptive study consists of 291 students. Data collection tools are; Age discrimination Attitute scale and Student Demografik Information Form. The data analyzed with SPSS for Mac 21(Statistical Package for Social Sciences) program. In the analysis of data; mean, standart deviation, minimum, maximum values, percentiles, Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis, Anova tests were performed. According to the findings high school students generally have a positive attitude towards ageism, and there are significant differences between the age discrimination attitute scale scores and the variables of students’ gender, place of birth, place of residence, educational status of parents, and place of residence of grandparents (p<0.05). It was determined that there were no significant differences in terms of family type, mother's occupation, father's occupation, number of years lived with the elderly, and number of siblings (p>0.05). Adolescents' attitudes and the factors that determine these attitudes are important in understanding the perception of ageing as a longitudinal phenomenon. It is thought that the attitudes of high school students studying in the city of Malatya, which has experienced urbanization with modern and traditional elements, towards ageism are an important representation
Age Discrimination Pozitive Discrimination Negative Discrimination Limiting the Social Life of the Elderly, High School Student
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 7 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 34 Sayı: 2 |