Bu çalışma üniversite öğrencilerinin anne-baba tutumları ve bağlanma stillerinin genel aidiyet duyguları üzerindeki etkisini incelemektedir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya 506 kadın, 148 erkek olmak üzere 655 üniversite öğrencisi katılmış olup yaş ortalamaları 20,50±2,84’tür. Katılımcıların 120’si (%18,4) fen bilimleri, 279’u (%42,9) sağlık bilimleri, 252’si (%38,7) ise sosyal bilimler alanında okuyan öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmada sosyo-demografik bilgi formu, Genel Aidiyet Ölçeği, Anne- Baba Tutum Ölçeği ve Üç Boyutlu Bağlanma Stilleri Ölçeği kullanılmıştır. Anket formu internet üzerinden katılımcılara uygulanmıştır. Bağımsız değişkenlerin bağımlı değişken üzerindeki etkisi hiyerarşik regresyon analizi ile incelenmiştir. Elde edilen bulgular, üniversite öğrencilerinin genel aidiyet duygusunun yüksek olduğunu, çoğunluğunun otoriter ebeveyn tutumuyla yetiştirildiklerini ve güvenli bağlanma stiline sahip olduklarını göstermektedir. Anne-baba tutumları genel aidiyeti anlamlı düzeyde etkilemektedir. Demokratik tutum ve koruyucu-istekçi tutum arttıkça genel aidiyet duygusu azalmakta, otoriter tutum arttıkça genel aidiyet duygusu da artmaktadır. Bağlanma stillerinin analize dahil edilmesi ile birlikte bağımsız değişkenlerin bağımlı değişkenleri yordama düzeyi %18’den %50’ye yükselmektedir. Bağlanma stilleri içerisinde güvenli bağlanma ve kaygılı bağlanma genel aidiyeti pozitif yönde etkilerken, kaçınan bağlanma stilinin genel aidiyet duygusu üzerinde bir etkisi bulunmamaktadır.
Parental attitudes attachment styles general belonging university student
Parental attitudes attachment styles general belonging university student
This study examines the effect of parental attitudes and attachment styles of university students on their general sense of belonging. Relational survey model was used in the research. 655 university students, 506 women and 148 men, participated in the study and their mean age is 20.50±2.84. 120 (18.4%) of whom were science students, 279 (42.9%) health sciences students, 252 (38.7%) social sciences students. Socio-demographic information form, General Belonging Scale, Parental Attitude Scale and Three-Dimensional Attachment Styles Scale were used in the study. The questionnaire form was applied to the participants via the internet. The effect of independent variables on the dependent variable was examined by hierarchical regression analysis. The findings show that university students have a high sense of general belonging, the majority of them are raised with authoritarian parental attitudes and they have a secure attachment style. Parental attitudes significantly affect general belongingness. As the democratic attitude and protective-demand attitude increase, the general sense of belonging decreases, and as the authoritarian attitude increases, the general sense of belonging also increases. With the inclusion of attachment styles in the analysis, the predictive level of independent variables for dependent variables increases from 18% to 50%. While secure attachment and anxious attachment positively affect general belonging, avoidant attachment styles has no effect on it.
Parental attitudes attachment styles general belonging university student
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 35 Sayı: 3 |