Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yaratıcı Drama Dersini Alan Öğrencilerin Kişisel ve Mesleki Gelişimlerinin İncelenmesi: Sosyal Hizmet Lisans Bölümü Öğrencileri Örneği

Yıl 2025, Cilt: 36 Sayı: 1, 1 - 23, 29.01.2025
https://doi.org/10.33417/tsh.1417754

Öz

Drama dersini alan 20 birinci sınıf sosyal hizmet bölümü öğrencisinin, 14 hafta boyunca bu dersle birlikte kişisel ve mesleki gelişimlerinde elde ettikleri kazanımlar bu araştırmanın konusunu oluşturmaktadır. Öğrencilerin dersin başında yazılı olarak kişisel gelişimleri hakkında beklentileri alınmıştır. Daha sonra dönem ortasında tekrar yazılı öz değerlendirme yapmaları istenmiş ve dönem sonunda ise yine bu dersten elde ettikleri kazanımlar hakkında yazılı öz değerlendirmeleri ile veri toplanmıştır. Bu verilere ek olarak lider ve raportörün gözlem notları da analize dahil edilmiştir. Elde edilen veriler 6 temel temayı oluşturmuştur. Öğrencilerin 14 hafta boyunca aldıkları yaratıcı drama dersi ile beraber empati ve sosyal becerilerinin arttığı; özgüvenlerinde yükseliş meydana geldiği; mesleki becerilerinde olumlu bir değişim yaşadıkları ve üniversite hayatlarında iletişim ve uyum konusunda becerilerinin arttığı görülmüştür. Bunlara ek olarak öğrencilerin yaratıcı drama atölyelerine katılımdan dolayı bazı kazanımlar elde ettikleri de saptanmıştır. Öğrencilere, yaratıcı drama yöntem ve tekniklerini öğretmek amacında olan bu dersin aslında öğrencilerin kişisel ve mesleki becerileri ve gelişimlerine olumlu katkıları olduğu görülmektedir. Bu nedenle yaratıcı drama derslerinin sosyal hizmet bölümlerinde artırılması ve zorunlu hale getirilmesi önerilmektedir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö., & Timuçin, E. (2010). The effect of creative drama on student achievement in the instruction of some development and learning theories. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 9, 1741–1746. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.12.393.
  • Allemang, B., Dimitropolos, G., Collins, T., Gill, P., Fulton, A., McLaughlin, A. M., & Letkemann, L. (2021). Role plays to enhance readiness for practicum: Perceptions of graduate and undergraduate social work students. Journal of Social Work Education, 58(4), 652–666. https://doi.org/10.1080/10437797.2021.1957735
  • Altınova, H. H., & Gökçeaslan Çiftci, E. (2013). Yaratıcı dramanın kendini tanıma düzeyine etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 8(15), 28–47.
  • Aslan, E., Erbay, F., & Saygın, Y. (2010). Yaratıcı drama ile bütünleştirilmiş iletişim becerileri eğitiminin çocuk gelişimi ve eğitimi bölümü öğrencilerinin iletişim becerilerine etkisinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23, 1–8.
  • Akdemir, H. (2020). Yaratıcı drama yönteminin öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve mesleki benlik saygı düzeylerine etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 15(1), 113-130.
  • Altuntaş, O., & Altınova, H. H. (2015). Yaratıcı drama yönteminin üniversite öğrencilerinin sosyal sorun çözme becerilerine etkisi. Turkish Studies, 10(4), 49–62. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.7956.

Analysis of Personal and Professional Development of Students Taking Drama Course: Sample of Undergraduate Social Work Students

Yıl 2025, Cilt: 36 Sayı: 1, 1 - 23, 29.01.2025
https://doi.org/10.33417/tsh.1417754

Öz

The subject of this research is the gains achieved by 20 first-year social work students who took a drama course, both personally and professionally, over a period of 14 weeks. At the beginning of the course, the students' expectations regarding their personal development were obtained in written form. Later, they were asked to engage in self-assessment through written evaluations at the midterm, and at the end of the semester, written self-evaluations were collected regarding the gains they obtained from this course. In addition to this data, the observation notes of the leader and rapporteur were included in the analysis. The obtained data formed six main themes. It was observed that the students' participation in the creative drama course for 14 weeks led to an increase in their empathy and social skills. Their self-confidence experienced a rise, and they underwent a positive change in their professional skills. Moreover, their communication and adaptability skills improved in their university lives. Additionally, it was determined that the students obtained some gains from participating in creative drama workshops. It is evident that this course, aimed at teaching students creative drama methods and techniques, has positive contributions to their personal and professional skills and development. Therefore, it is recommended to increase and make creative drama courses mandatory in social work programs.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö., & Timuçin, E. (2010). The effect of creative drama on student achievement in the instruction of some development and learning theories. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 9, 1741–1746. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.12.393.
  • Allemang, B., Dimitropolos, G., Collins, T., Gill, P., Fulton, A., McLaughlin, A. M., & Letkemann, L. (2021). Role plays to enhance readiness for practicum: Perceptions of graduate and undergraduate social work students. Journal of Social Work Education, 58(4), 652–666. https://doi.org/10.1080/10437797.2021.1957735
  • Altınova, H. H., & Gökçeaslan Çiftci, E. (2013). Yaratıcı dramanın kendini tanıma düzeyine etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 8(15), 28–47.
  • Aslan, E., Erbay, F., & Saygın, Y. (2010). Yaratıcı drama ile bütünleştirilmiş iletişim becerileri eğitiminin çocuk gelişimi ve eğitimi bölümü öğrencilerinin iletişim becerilerine etkisinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23, 1–8.
  • Akdemir, H. (2020). Yaratıcı drama yönteminin öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve mesleki benlik saygı düzeylerine etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 15(1), 113-130.
  • Altuntaş, O., & Altınova, H. H. (2015). Yaratıcı drama yönteminin üniversite öğrencilerinin sosyal sorun çözme becerilerine etkisi. Turkish Studies, 10(4), 49–62. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.7956.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal Program Değerlendirmesi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ezgi Arslan Özdemir 0000-0001-8060-2535

Münevver Eryalçın 0000-0003-4177-1381

Yayımlanma Tarihi 29 Ocak 2025
Gönderilme Tarihi 10 Ocak 2024
Kabul Tarihi 8 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 36 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arslan Özdemir, E., & Eryalçın, M. (2025). Yaratıcı Drama Dersini Alan Öğrencilerin Kişisel ve Mesleki Gelişimlerinin İncelenmesi: Sosyal Hizmet Lisans Bölümü Öğrencileri Örneği. Toplum Ve Sosyal Hizmet, 36(1), 1-23. https://doi.org/10.33417/tsh.1417754