Drama dersini alan 20 birinci sınıf sosyal hizmet bölümü öğrencisinin, 14 hafta boyunca bu dersle birlikte kişisel ve mesleki gelişimlerinde elde ettikleri kazanımlar bu araştırmanın konusunu oluşturmaktadır. Öğrencilerin dersin başında yazılı olarak kişisel gelişimleri hakkında beklentileri alınmıştır. Daha sonra dönem ortasında tekrar yazılı öz değerlendirme yapmaları istenmiş ve dönem sonunda ise yine bu dersten elde ettikleri kazanımlar hakkında yazılı öz değerlendirmeleri ile veri toplanmıştır. Bu verilere ek olarak lider ve raportörün gözlem notları da analize dahil edilmiştir. Elde edilen veriler 6 temel temayı oluşturmuştur. Öğrencilerin 14 hafta boyunca aldıkları yaratıcı drama dersi ile beraber empati ve sosyal becerilerinin arttığı; özgüvenlerinde yükseliş meydana geldiği; mesleki becerilerinde olumlu bir değişim yaşadıkları ve üniversite hayatlarında iletişim ve uyum konusunda becerilerinin arttığı görülmüştür. Bunlara ek olarak öğrencilerin yaratıcı drama atölyelerine katılımdan dolayı bazı kazanımlar elde ettikleri de saptanmıştır. Öğrencilere, yaratıcı drama yöntem ve tekniklerini öğretmek amacında olan bu dersin aslında öğrencilerin kişisel ve mesleki becerileri ve gelişimlerine olumlu katkıları olduğu görülmektedir. Bu nedenle yaratıcı drama derslerinin sosyal hizmet bölümlerinde artırılması ve zorunlu hale getirilmesi önerilmektedir.
Yaratıcı drama Yaratıcı drama eğitimi Sosyal hizmet Mesleki gelişim Kişisel gelişim
The subject of this research is the gains achieved by 20 first-year social work students who took a drama course, both personally and professionally, over a period of 14 weeks. At the beginning of the course, the students' expectations regarding their personal development were obtained in written form. Later, they were asked to engage in self-assessment through written evaluations at the midterm, and at the end of the semester, written self-evaluations were collected regarding the gains they obtained from this course. In addition to this data, the observation notes of the leader and rapporteur were included in the analysis. The obtained data formed six main themes. It was observed that the students' participation in the creative drama course for 14 weeks led to an increase in their empathy and social skills. Their self-confidence experienced a rise, and they underwent a positive change in their professional skills. Moreover, their communication and adaptability skills improved in their university lives. Additionally, it was determined that the students obtained some gains from participating in creative drama workshops. It is evident that this course, aimed at teaching students creative drama methods and techniques, has positive contributions to their personal and professional skills and development. Therefore, it is recommended to increase and make creative drama courses mandatory in social work programs.
Creative drama Creative drama education Social work Professional development Personel development
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Program Değerlendirmesi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 8 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 36 Sayı: 1 |