Bu çalışma, sosyal hizmet bölümünde öğrenim gören öğrencilerin elektromanyetik kirlilik farkındalığını ve bu farkındalığın doğacı zeka ile diğer faktörlerle olan ilişkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden betimsel ve ilişkisel tarama modelleri kullanılmıştır. Türkiye'deki devlet ve özel üniversitelerdeki sosyal hizmet öğrencilerinden oluşan 436 kişilik bir örneklem ile veri toplanmıştır. Araştırmada kullanılan anket, demografik bilgiler, elektromanyetik kirlilik farkındalığı ve çoklu zeka ölçeğini içermektedir. Bulgular, öğrencilerin büyük bir kısmının elektromanyetik kirlilik konusunda orta seviyede farkındalık sergilediğini göstermektedir. Çeşitli sosyodemografik değişkenlerin farkındalık düzeyleri üzerinde anlamlı etkileri olduğu saptanmıştır. Ayrıca, öğrencilerin bilgi düzeyi, tutumları ve deneyimlerinin de farkındalıklarını etkilediği tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra, doğacı zekânın elektromanyetik kirlilik farkındalığı ile anlamlı bir ilişkiye sahip olduğu ve bu farkındalığı önemli ölçüde artırdığı saptanmıştır. Sonuç olarak, sosyal hizmet öğrencilerinin elektromanyetik kirlilik farkındalığının artırılması için çevresel konuların eğitim müfredatına daha fazla entegre edilmesi gerektiği vurgulanmıştır. Bu bulgular, pratikte sosyal hizmet eğitimi programlarının çevresel sürdürülebilirlik ve farkındalık konularında daha etkin hale getirilmesi gerektiğine işaret etmektedir.
Yeşil sosyal hizmet elektromanyetik kirlilik farkındalığı çoklu zeka yaklaşımı doğacı zeka
Araştırma için gerekli etik onay Hakkari Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu’ndan alınmıştır (Evrak tarih ve sayı: 23.01.2024-73266).
This study aims to examine the awareness of electromagnetic pollution among social work students and its relationship with nature intelligence and other influencing factors. The study employs quantitative research methods, using descriptive and correlational survey models. Data were collected from a sample of 436 social work students from state and private universities in Turkey. The survey used in the research includes demographic information, electromagnetic pollution awareness scale, and a multiple intelligence survey. The findings reveal that a majority of the students demonstrate a moderate level of awareness regarding electromagnetic pollution. It was found that various sociodemographic variables have significant effects on awareness levels. Additionally, the students' knowledge level, attitudes, and experiences were also identified as influential factors affecting their awareness. Moreover, it was determined that nature intelligence has a significant relationship with electromagnetic pollution awareness and substantially enhances it. In conclusion, the study emphasizes the need to further integrate environmental topics into the curriculum to increase social work students' awareness of electromagnetic pollution. These findings indicate that social work education programs should be more effective in promoting environmental sustainability and awareness in practice.
Green social work electromagnetic pollution awareness multiple intelligence theory natural intelligence
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Hizmetler (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 36 Sayı: 1 |