Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yeşil Sosyal Hizmet Bağlamında Sosyal Hizmet Öğrencilerinin Elektromanyetik Kirlilik Farkındalığı: Çoklu Zeka Yaklaşımının Rolü ve Etki Eden Diğer Değişkenler

Yıl 2025, Cilt: 36 Sayı: 1, 63 - 87, 29.01.2025
https://doi.org/10.33417/tsh.1570531

Öz

Bu çalışma, sosyal hizmet bölümünde öğrenim gören öğrencilerin elektromanyetik kirlilik farkındalığını ve bu farkındalığın doğacı zeka ile diğer faktörlerle olan ilişkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden betimsel ve ilişkisel tarama modelleri kullanılmıştır. Türkiye'deki devlet ve özel üniversitelerdeki sosyal hizmet öğrencilerinden oluşan 436 kişilik bir örneklem ile veri toplanmıştır. Araştırmada kullanılan anket, demografik bilgiler, elektromanyetik kirlilik farkındalığı ve çoklu zeka ölçeğini içermektedir. Bulgular, öğrencilerin büyük bir kısmının elektromanyetik kirlilik konusunda orta seviyede farkındalık sergilediğini göstermektedir. Çeşitli sosyodemografik değişkenlerin farkındalık düzeyleri üzerinde anlamlı etkileri olduğu saptanmıştır. Ayrıca, öğrencilerin bilgi düzeyi, tutumları ve deneyimlerinin de farkındalıklarını etkilediği tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra, doğacı zekânın elektromanyetik kirlilik farkındalığı ile anlamlı bir ilişkiye sahip olduğu ve bu farkındalığı önemli ölçüde artırdığı saptanmıştır. Sonuç olarak, sosyal hizmet öğrencilerinin elektromanyetik kirlilik farkındalığının artırılması için çevresel konuların eğitim müfredatına daha fazla entegre edilmesi gerektiği vurgulanmıştır. Bu bulgular, pratikte sosyal hizmet eğitimi programlarının çevresel sürdürülebilirlik ve farkındalık konularında daha etkin hale getirilmesi gerektiğine işaret etmektedir.

Etik Beyan

Araştırma için gerekli etik onay Hakkari Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu’ndan alınmıştır (Evrak tarih ve sayı: 23.01.2024-73266).

Kaynakça

  • Altan, M. Z. (2011). Çoklu Zekâ Kuramı ve değerler eğitimi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(4), 53-57.
  • Altan, M. Z. (2012). Eğitim, Çoklu Zekâ Kuramı ve çoklu zekâ kuramında onuncu boyut: Ahlâkî zekâ. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1), 137-144.
  • Begon, M. & Townsend, C. R. (2021). Ecology: From individuals to ecosystems. John Wiley & Sons.
  • Bellanca, J. (1997). Active learning handbook for multiple intelligence classrooms. IRI/Skylight Training and Publishing Inc.
  • Cansız, M. ve Kurt, M. B. (2012). Drive test yöntemi ile elektromanyetik kirlilik haritasının çıkartılması ve ölçüm sonuçlarının değerlendirilmesi. Mühendislik Dergisi, 3(2), 101-110.
  • Çerezci, O. (2012). Elektromanyetik kirlilik. A. Türkkan (Ed.), Elektromanyetik alan ve sağlık etkileri (s. 11-26). Bursa Nilüfer Belediyesi.

The Awareness of Electromagnetic Pollution Among Social Work Students in the Context of Green Social Work: The Role of Multiple Intelligence Theory and Other Influential Variables

Yıl 2025, Cilt: 36 Sayı: 1, 63 - 87, 29.01.2025
https://doi.org/10.33417/tsh.1570531

Öz

This study aims to examine the awareness of electromagnetic pollution among social work students and its relationship with nature intelligence and other influencing factors. The study employs quantitative research methods, using descriptive and correlational survey models. Data were collected from a sample of 436 social work students from state and private universities in Turkey. The survey used in the research includes demographic information, electromagnetic pollution awareness scale, and a multiple intelligence survey. The findings reveal that a majority of the students demonstrate a moderate level of awareness regarding electromagnetic pollution. It was found that various sociodemographic variables have significant effects on awareness levels. Additionally, the students' knowledge level, attitudes, and experiences were also identified as influential factors affecting their awareness. Moreover, it was determined that nature intelligence has a significant relationship with electromagnetic pollution awareness and substantially enhances it. In conclusion, the study emphasizes the need to further integrate environmental topics into the curriculum to increase social work students' awareness of electromagnetic pollution. These findings indicate that social work education programs should be more effective in promoting environmental sustainability and awareness in practice.

Kaynakça

  • Altan, M. Z. (2011). Çoklu Zekâ Kuramı ve değerler eğitimi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(4), 53-57.
  • Altan, M. Z. (2012). Eğitim, Çoklu Zekâ Kuramı ve çoklu zekâ kuramında onuncu boyut: Ahlâkî zekâ. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1), 137-144.
  • Begon, M. & Townsend, C. R. (2021). Ecology: From individuals to ecosystems. John Wiley & Sons.
  • Bellanca, J. (1997). Active learning handbook for multiple intelligence classrooms. IRI/Skylight Training and Publishing Inc.
  • Cansız, M. ve Kurt, M. B. (2012). Drive test yöntemi ile elektromanyetik kirlilik haritasının çıkartılması ve ölçüm sonuçlarının değerlendirilmesi. Mühendislik Dergisi, 3(2), 101-110.
  • Çerezci, O. (2012). Elektromanyetik kirlilik. A. Türkkan (Ed.), Elektromanyetik alan ve sağlık etkileri (s. 11-26). Bursa Nilüfer Belediyesi.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal Hizmetler (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Resul Duran 0000-0002-7149-834X

Yayımlanma Tarihi 29 Ocak 2025
Gönderilme Tarihi 20 Ekim 2024
Kabul Tarihi 24 Ocak 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 36 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Duran, R. (2025). Yeşil Sosyal Hizmet Bağlamında Sosyal Hizmet Öğrencilerinin Elektromanyetik Kirlilik Farkındalığı: Çoklu Zeka Yaklaşımının Rolü ve Etki Eden Diğer Değişkenler. Toplum Ve Sosyal Hizmet, 36(1), 63-87. https://doi.org/10.33417/tsh.1570531