Bu çalışma, Ankara’da sosyal hizmet eğitimi alıp 3. sınıf öğrencisi olan gençlerin, organ bağışı konusundaki empatik eğilim düzeyleri ve tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın metodolojik yönelimi nicel tarzda olup, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Ankara ilinde sosyal hizmet bölümlerinde okuyan 5. ve 6. Dönem üçüncü sınıf öğrencilerinden gönüllü katılım gösteren 135 kişi bu çalışmanın özneleridir. Çalışmada veri toplama aracı olarak, görüşme formu ve empatik eğilim ölçeği EEÖ kullanılmıştır. Öğrencilerin organ bağışı konusunda ailelerinden etkilenme durumuna göre empatik eğilim puanlarının ortalamasının farklılaştığı görülmektedir t=2,776, p
Sosyal hizmet eğitimi öğrenciler empatik eğilim düzeyleri organ bağışı tutumları
The aim of this study is to evaluate the relation between emphatic tendency levels and attitudes about organ donation among 3rd grade social work university students, in Ankara. The methodological orientation of this study is quantitative method and relational screening model is used. The subject of this study, totaly 135 university students who is in the 5th and 6th term 3rd class volunterely participated . Interview form and emphatic tendency scale ETS were used to evaluate participants in this study. Significant difference was found on organ donation tendency among students in terms of their families’ s attitude towards organ donation t=2,776, p
Social work education students emphatic tendency levels organ donation attitudes
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 5 |