Çalışan memnuniyetinde çok önemli bir rol üstlenen iletişim özellikle sağlık çalışanları için insan ilişkilerinin temel bir bileşenidir. Bu çalışmada, Ankara SBÜ Dr. Sami Ulus Kadın Doğum Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde sağlık hizmeti sunumunda çalışan personelin iş doyumu ve empati düzeyinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada verilerin analizi için IBM SPSS Statistics 23 programından yararlanılmıştır. Verilerin analizinde, tanımlayıcı istatistiksel yöntemler, korelasyon analizi bağımsız örneklerde t testi ve tek yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır. Katılımcıların 169’u kadın, 117’si hemşiredir. Çalışma süresi ile iş doyumu ölçeği arasında anlamlı negatif yönlü çok zayıf bir ilişki bulunmuş (p=0,006; r=-0,185); empatik eğilim ölçeği arasında anlamlı pozitif yönlü çok zayıf bir ilişki tespit edilmiştir (p=0,004; r=0,193). Bu çalışmada sağlık hizmeti sunumunda görev alan sağlık çalışanlarının iş doyumu ve empatik iletişim düzeyleri arasındaki ilişki değerlendirilmiş, sağlık çalışanlarının iş doyumuna ulaşması için sunulan sağlık hizmetinin ve çalışma koşullarının iyileştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 18 |