The aim of this study is to examine the internet addiction levels of high school students according to gender, grade level, availability of internet connection at home, perceived school success, family income, and average daily internet usage time. The research is a descriptive study of the scanning model. The sample of the research consists of 154 male and 139 female students continuing their education in 3 secondary education levels in the Siverek district of Sanliurfa province in 2022. "Internet Addiction Test-Short Form" and "Personal Information Form" were used in the research. Statistical analysis of the data was performed using the Independent T-test and one-way analysis of variance (ANOVA) in the SPSS program. In the study, it was found that students' internet addiction levels differ significantly according to gender, average daily internet usage time, and whether there is internet access at home. However, there was no significant difference between internet addiction and the economic status of the family, the level of education, and perceived academic success.
Aureala, W. (2001). Battered Women in Shelters: A Comparative Analysis of the Expectations and Experiences of African American, Mexican American and Non-Hispanic White Women. Doktora Tezi.
Akbaş, Ö. Z., & Dursun, C. (2020). Teknolojinin aileye etkisi: değişen ailenin dijital ebeveyn ve çocukları. Turkish Studies-Social Sciences. 15(4), 2245-2265.
Akdağ, M., Şahan-Yılmaz, B., Özhan, U., & İsmail, Ş. A. N. (2014). Üniversite öğrencilerinin internet bağımlılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (İnönü Üniversitesi örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 77-95.
Alacam, H. (2012). Denizli Bölgesi Üniversite Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığının Görülme Sıklığı ve Yetişkin Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu ile İlişkisi. Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi, Uzmanlık Tezi, Denizli.
Aslan, S. (2011). Akademisyenlerde İnternet Bağımlılık Düzeyleri ve Buna Bağlı Oluşabilecek Sağlık Sorunları Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Malatya.
Baltacı, Ö., Akbulut, Ö. F., & Yılmaz, E. (2021). Problemli internet kullanımında güncel bir risk faktörü: Covid-19 pandemisi. Humanistic Perspective. 3(1), 97-121
Bayraktar, (2001). F. İnternet Kullanımının Ergen Gelişimindeki Rolü. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
Bölükbaş, K., & Yıldız, M. C. (2005). İnternet kullanımında kadın-erkek eşitsizliği. Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12: 103-112.
Cantekin, Ö. F., & Arpaci, F. (2020). Covıd-19 (Koronavirüs) Pandemisi ve Sosyal Hizmet. Journal of International Social Research, 13(73).
Curpedin, K. (2022). Öğrencilerde Bireysel Sorumluluğun İnternet Bağımlılığına Etkisinin Okul Sosyal Hizmeti Bağlamında Değerlendirilmesi (Doctoral dissertation). 2022. http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1729 (2 Haziran 2022’de ulaşıldı).
Çakır, Ö., Ayas, T., & Horzum, M. B. (2011). Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Oyun Bağımlılıklarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Journal of Faculty of Educational Sciences, 44(2).
Derin, S., & Bilge, F. (2016). Ergenlerde internet bağımlılığı ve öznel iyi oluş düzeyi. Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal, 6(46), 35-51.
DDK, (2014). (Devlet Denetleme Kurulu), Madde ve Diğer Bağımlılıklar ile Mücadele Kapasitesinin ve Bu Bağlamda Türkiye Yeşilay Cemiyetinin Değerlendirilmesi, Ankara, 2014/2, 826.
Doruk, D.(2007). Öğrenme isteksizliğinin internet kullanımıyla ilişkilendirilmesi, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
DSM IV. (1994). Amerikan Psikiyatri Birliği: Mental Bozuklukların Tanısal ve Sınıfsal El Kitabı. Amerikan Psikiyatri Birliği, Washington DC, Ertuğrul Köroğlu (Çeviri Editörü). Ankara: Hekimler Yayın Birliği.
Doğan, K., & Ersoy, A. F. (2020). Öğrencilerin problemli internet kullanımının okul sosyal hizmeti bağlamında değerlendirilmesi: Nitel bir çalışma. Third Sector Social Economic Review, 55(3), 1822-1836.
Ekici, A. (2002). Aziz Antonius’un Bastan Çıkarılması: Bir Kötü Alışkanlık Olarak İnternet, Cogito Dergisi, 30, 227-235. (Aktaran: : Kır İ.,Sulak Ş.,Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 2014;154).
Gökçearslan, Ş., & Günbatar, M. S. (2012). Ortaöğrenim Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2(2), 10-24.
Gönül, A.S. (2002). Patolojik İnternet Kullanımı (İnternet Bağımlılığı/Kötüye Kullanımı), Yeni Symposium, 40(3), 105-110. (Aktaran: Kır İ.,Sulak Ş.,Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 2014;155).
Günüç, S. (2009). İnternet Bağımlılık Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Bazı Demografik Değişkenler ile İnternet Bağımlılığı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Van.
Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması (TUİK), (2013). http://tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=13569. [Erişim Tarihi: 25/01/2014];(Aktaran: Yılmazsoy ve Kahraman, 2017:10).
https://digitalage.com.tr/anne-babalar-icin-dijital-doganlari-hayata-hazirlama-kilavuzu/ (15 Haziran 2022’de ulaşıldı).
https://psikolojigazetesi.com/internet-bagimliligi-tedavisi/ (15 Haziran 2022’de ulaşıldı).
http://toad.edam.com.tr/olcek/young-internet-bagimliligi-testi-kisa-form). (10 Haziran 2022’de ulaşıldı).
https://www.yesilay.org.tr/ (2 Haziran 2022’de ulaşıldı).
http://www.ozlemozcan.com/documents/tr/188/203/internet-bagimliligi (25 Haziran 2022’de ulaşıldı).
http://www.ttb.org.tr (25 Haziran 2022’de ulaşıldı).
İnan, A. (2010). İlköğretim II. Kademede ve Ortaöğretim Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Erzurum.
İnandı, T., & Akyol, İ. (2001). Bilgisayar kullanımı ile ilgili sağlık sorunları. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi. 10(3), 1-5.
Kır, İ., & Sulak, Ş. (2014). Eğitim fakültesi öğrencilerinin internet bağımlılık düzeylerinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(51), 150-167.
Koca, E. B., & Tunca, M. Z. (2020). İnternet ve sosyal medya bağımlılığının öğrenciler üzerindeki etkilerine dair bir araştırma. Alanya Akademik Bakış, 4(1), 77-103.
Machado, M. D. R., Bruck, I., Antoniuk, S. A., Cat, M. N. L., Soares, M. C., & Silva, A. F. D. (2018). Internet addiction and its correlation with behavioral problems and functional impairments–A cross-sectional study. Jornal Brasileiro de Psiquiatria, 67, 34-38.
Milovidov, E. (2017). Parentıng In The Digital Age Parental Guidance For The Online Protection Of Children From Sexual Exploitation And Sexual Abuse. Council of Europe, Printed at the Council of Europe.
Şahin, M. (2011). İlköğretim okulu öğrencilerindeki internet bağımlılığı. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
Taylan, H. H., & Işık, M. (2015). Sakarya’da Ortaokul Ve Lise Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. 10(6), 855-874.
Tutgun, A. (2009). Öğretmen Adaylarının Problemli İnternet Kullanımlarının İncelenmesi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
Toraman, M. (2013). İnternet Bağımlılığı ve Sosyal Ağ Kullanım Düzeylerinin Ortaöğretim Öğrencilerinin Akademik Başarıları ile İlişkisinin İncelenmesi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Elazığ.
UNICEF. (2017). Dünya Çocuklarının Durumu. Dijital Dünyada Çocuklar. Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu.
Üçkardeş, E.A. (2010). Mersin Üniversitesi Öğrencileri Arasında İnternet Bağımlılığının Değerlendirilmesi, Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi, Uzmanlık Tezi, Mersin.
Yalçın, C. (2003). Sosyolojik Bir Bakış Açısıyla İnternet, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27 (1), 77-89. (Aktaran: Kır İ.,Sulak Ş.,Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 2014;155).
Yılmazsoy, B., & Kahraman, M. (2017). Uzaktan eğitim öğrencilerinin internet bağımlılık düzeylerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3.4: 9-29.
Yılmaz, D. (2010). Çocuk Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalına Başvuran Çocuk ve Ergenlerde Bilgisayar Oyunu ve İnternet Kullanımı İle Utangaçlık ve Sosyal Fobi İlişkisinin İncelenmesi, Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi, Uzmanlık Tezi, Bursa.
Yılmaz, E., Şahin, Y., Haseski, H., & Erol, O. (2014). Lise Öğrencilerinin İnternet Bağımlılık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi: Balıkesir İli Örneği. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi. Uluslararası E-Dergi, 139.
Yörük, B. Ö., & Taylan, Ö. Ü. H. H. (2018). Ortaokul Ve Lise Öğrencilerinde Problemli İnternet Kullanımı Ve Sosyal Hizmet Müdahalesi.
Zorbaz, O. (2013). Lise Öğrencilerinin Problemli İnternet Kullanımının Sosyal Kaygı ve Akran İlişkileri Açısından İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
LİSE ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET BAĞIMLILIK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ
Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin internet bağımlılık düzeylerini cinsiyet, sınıf düzeyi, evde internet bağlantısının olup olmaması durumu, algılanan okul başarısı, aile geliri ve günlük ortalama internet kullanım süresine göre incelemektir. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemi, 2022 yılında Şanlıurfa ilinin Siverek ilçesine bağlı 3 ortaöğretim kademesinde eğitimleri devam eden 154 erkek ve 139 kız öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada “İnternet Bağımlılık Testi-Kısa Formu” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizi SPSS programında Bağımsız T testi ve tek yönlü varyans analizleri (ANOVA) yapılmıştır. Çalışmada öğrencilerin internet bağımlılık düzeyleri cinsiyet, günlük ortalama internet kullanım süresi ve evde internet erişimi olup olmama durumuna göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği bulunmuştur. Ama internet bağımlılığı ile ailenin ekonomik durumu, öğrenim görülen sınıf düzeyi ve algılanan akademik başarı düzeyi arasında ise anlamlı düzeyde bir farklılaşma olmadığı saptanmıştır.
Aureala, W. (2001). Battered Women in Shelters: A Comparative Analysis of the Expectations and Experiences of African American, Mexican American and Non-Hispanic White Women. Doktora Tezi.
Akbaş, Ö. Z., & Dursun, C. (2020). Teknolojinin aileye etkisi: değişen ailenin dijital ebeveyn ve çocukları. Turkish Studies-Social Sciences. 15(4), 2245-2265.
Akdağ, M., Şahan-Yılmaz, B., Özhan, U., & İsmail, Ş. A. N. (2014). Üniversite öğrencilerinin internet bağımlılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (İnönü Üniversitesi örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 77-95.
Alacam, H. (2012). Denizli Bölgesi Üniversite Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığının Görülme Sıklığı ve Yetişkin Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu ile İlişkisi. Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi, Uzmanlık Tezi, Denizli.
Aslan, S. (2011). Akademisyenlerde İnternet Bağımlılık Düzeyleri ve Buna Bağlı Oluşabilecek Sağlık Sorunları Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Malatya.
Baltacı, Ö., Akbulut, Ö. F., & Yılmaz, E. (2021). Problemli internet kullanımında güncel bir risk faktörü: Covid-19 pandemisi. Humanistic Perspective. 3(1), 97-121
Bayraktar, (2001). F. İnternet Kullanımının Ergen Gelişimindeki Rolü. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
Bölükbaş, K., & Yıldız, M. C. (2005). İnternet kullanımında kadın-erkek eşitsizliği. Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12: 103-112.
Cantekin, Ö. F., & Arpaci, F. (2020). Covıd-19 (Koronavirüs) Pandemisi ve Sosyal Hizmet. Journal of International Social Research, 13(73).
Curpedin, K. (2022). Öğrencilerde Bireysel Sorumluluğun İnternet Bağımlılığına Etkisinin Okul Sosyal Hizmeti Bağlamında Değerlendirilmesi (Doctoral dissertation). 2022. http://acikerisim.karabuk.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1729 (2 Haziran 2022’de ulaşıldı).
Çakır, Ö., Ayas, T., & Horzum, M. B. (2011). Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Oyun Bağımlılıklarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Journal of Faculty of Educational Sciences, 44(2).
Derin, S., & Bilge, F. (2016). Ergenlerde internet bağımlılığı ve öznel iyi oluş düzeyi. Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal, 6(46), 35-51.
DDK, (2014). (Devlet Denetleme Kurulu), Madde ve Diğer Bağımlılıklar ile Mücadele Kapasitesinin ve Bu Bağlamda Türkiye Yeşilay Cemiyetinin Değerlendirilmesi, Ankara, 2014/2, 826.
Doruk, D.(2007). Öğrenme isteksizliğinin internet kullanımıyla ilişkilendirilmesi, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
DSM IV. (1994). Amerikan Psikiyatri Birliği: Mental Bozuklukların Tanısal ve Sınıfsal El Kitabı. Amerikan Psikiyatri Birliği, Washington DC, Ertuğrul Köroğlu (Çeviri Editörü). Ankara: Hekimler Yayın Birliği.
Doğan, K., & Ersoy, A. F. (2020). Öğrencilerin problemli internet kullanımının okul sosyal hizmeti bağlamında değerlendirilmesi: Nitel bir çalışma. Third Sector Social Economic Review, 55(3), 1822-1836.
Ekici, A. (2002). Aziz Antonius’un Bastan Çıkarılması: Bir Kötü Alışkanlık Olarak İnternet, Cogito Dergisi, 30, 227-235. (Aktaran: : Kır İ.,Sulak Ş.,Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 2014;154).
Gökçearslan, Ş., & Günbatar, M. S. (2012). Ortaöğrenim Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2(2), 10-24.
Gönül, A.S. (2002). Patolojik İnternet Kullanımı (İnternet Bağımlılığı/Kötüye Kullanımı), Yeni Symposium, 40(3), 105-110. (Aktaran: Kır İ.,Sulak Ş.,Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 2014;155).
Günüç, S. (2009). İnternet Bağımlılık Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Bazı Demografik Değişkenler ile İnternet Bağımlılığı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Van.
Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması (TUİK), (2013). http://tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=13569. [Erişim Tarihi: 25/01/2014];(Aktaran: Yılmazsoy ve Kahraman, 2017:10).
https://digitalage.com.tr/anne-babalar-icin-dijital-doganlari-hayata-hazirlama-kilavuzu/ (15 Haziran 2022’de ulaşıldı).
https://psikolojigazetesi.com/internet-bagimliligi-tedavisi/ (15 Haziran 2022’de ulaşıldı).
http://toad.edam.com.tr/olcek/young-internet-bagimliligi-testi-kisa-form). (10 Haziran 2022’de ulaşıldı).
https://www.yesilay.org.tr/ (2 Haziran 2022’de ulaşıldı).
http://www.ozlemozcan.com/documents/tr/188/203/internet-bagimliligi (25 Haziran 2022’de ulaşıldı).
http://www.ttb.org.tr (25 Haziran 2022’de ulaşıldı).
İnan, A. (2010). İlköğretim II. Kademede ve Ortaöğretim Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Erzurum.
İnandı, T., & Akyol, İ. (2001). Bilgisayar kullanımı ile ilgili sağlık sorunları. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi. 10(3), 1-5.
Kır, İ., & Sulak, Ş. (2014). Eğitim fakültesi öğrencilerinin internet bağımlılık düzeylerinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(51), 150-167.
Koca, E. B., & Tunca, M. Z. (2020). İnternet ve sosyal medya bağımlılığının öğrenciler üzerindeki etkilerine dair bir araştırma. Alanya Akademik Bakış, 4(1), 77-103.
Machado, M. D. R., Bruck, I., Antoniuk, S. A., Cat, M. N. L., Soares, M. C., & Silva, A. F. D. (2018). Internet addiction and its correlation with behavioral problems and functional impairments–A cross-sectional study. Jornal Brasileiro de Psiquiatria, 67, 34-38.
Milovidov, E. (2017). Parentıng In The Digital Age Parental Guidance For The Online Protection Of Children From Sexual Exploitation And Sexual Abuse. Council of Europe, Printed at the Council of Europe.
Şahin, M. (2011). İlköğretim okulu öğrencilerindeki internet bağımlılığı. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
Taylan, H. H., & Işık, M. (2015). Sakarya’da Ortaokul Ve Lise Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. 10(6), 855-874.
Tutgun, A. (2009). Öğretmen Adaylarının Problemli İnternet Kullanımlarının İncelenmesi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
Toraman, M. (2013). İnternet Bağımlılığı ve Sosyal Ağ Kullanım Düzeylerinin Ortaöğretim Öğrencilerinin Akademik Başarıları ile İlişkisinin İncelenmesi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Elazığ.
UNICEF. (2017). Dünya Çocuklarının Durumu. Dijital Dünyada Çocuklar. Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu.
Üçkardeş, E.A. (2010). Mersin Üniversitesi Öğrencileri Arasında İnternet Bağımlılığının Değerlendirilmesi, Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi, Uzmanlık Tezi, Mersin.
Yalçın, C. (2003). Sosyolojik Bir Bakış Açısıyla İnternet, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27 (1), 77-89. (Aktaran: Kır İ.,Sulak Ş.,Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 2014;155).
Yılmazsoy, B., & Kahraman, M. (2017). Uzaktan eğitim öğrencilerinin internet bağımlılık düzeylerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3.4: 9-29.
Yılmaz, D. (2010). Çocuk Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalına Başvuran Çocuk ve Ergenlerde Bilgisayar Oyunu ve İnternet Kullanımı İle Utangaçlık ve Sosyal Fobi İlişkisinin İncelenmesi, Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi, Uzmanlık Tezi, Bursa.
Yılmaz, E., Şahin, Y., Haseski, H., & Erol, O. (2014). Lise Öğrencilerinin İnternet Bağımlılık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi: Balıkesir İli Örneği. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi. Uluslararası E-Dergi, 139.
Yörük, B. Ö., & Taylan, Ö. Ü. H. H. (2018). Ortaokul Ve Lise Öğrencilerinde Problemli İnternet Kullanımı Ve Sosyal Hizmet Müdahalesi.
Zorbaz, O. (2013). Lise Öğrencilerinin Problemli İnternet Kullanımının Sosyal Kaygı ve Akran İlişkileri Açısından İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
Yanardağ, R., & Lale, S. (2022). LİSE ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET BAĞIMLILIK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. Tıbbi Sosyal Hizmet Dergisi(20), 50-66. https://doi.org/10.46218/tshd.1170282