Children's literature products support the mental, emotional and spiritual development of children, and give children different thinking skills and problem-solving skills. However, when the literature was reviewed, it was assumed that children's literature could be used in developing the vocabulary and values education in general. Along with technological developments, Z-generation who can think and evaluate multifaceted will give a single pattern and transfer the mathematical skills without passing through the imagination of the children. The most effective way to prevent this, as in STEM applications, may be to present the interesting and entertaining verbal skills of children's literature along with mathematical processing skills. The main aim of this study is to investigate the elements of children's literature which can be used for every sub-learning area in the first grade mathematics courses. The data in the study were obtained by using one of the qualitative research methods, document analysis and by non-random sampling methods. Mathematical skills included in literary elements such as fairy tales, stories, jokes, rhymes, idioms, content of first-class learning areas in Mathematics Teaching Program Grades 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 and 8 and sub-learning areas. At the end of the study, it was determined that there were children's literature products that could be the subject of first class sub-learning areas in the Ministry of National Education's Mathematics Course Curriculum For Primary and Secondary Schools .
Çocuk edebiyatı ürünleri, çocukların zihinsel, duygusal ve ruhsal gelişimlerini desteklemekte, çocuklara farklı düşünme becerileri ve problem çözme kabiliyeti kazandırmaktadır. Ancak alan yazın taraması yapıldığında çocuk edebiyatının genel olarak ‘’söz varlığını geliştirmede’’ ve ‘’değerler eğitiminde’’ kullanılabileceği düşüncesi hâkim olmuştur. Teknolojik gelişmelerle birlikte çok yönlü düşünebilen ve değerlendirebilen Z kuşağına hem edebi unsurları tek bir kalıp halinde sunmak, hem de matematiksel becerileri çocukların hayal dünyasından geçirmeden aktarmak oldukça sıkıcı ve dikkat dağınıklığına sebebiyet verecektir. Bunun önüne geçebilmenin en etkili yolu, STEM uygulamalarında olduğu gibi çocuk edebiyatının merak uyandıran ve eğlenceli sözel becerilerinin yanında, matematiksel işlem becerilerini de katarak sunmak olacaktır. Bunun içinde matematik dersinde kullanılabilecek çocuk edebiyatı unsurlarının varlığı önemli bir ihtiyaç olacaktır. Bu çalışmanın temel amacı, birinci sınıf matematik derslerinde her alt öğrenme alanı için kullanılabilecek çocuk edebiyatı unsurlarını araştırmaktır. Araştırmada veriler, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman incelemesi kullanılarak ve seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden amaçsal örnekleme ile elde edilmiştir. Bu çalışmadan elde edilen veriler kategorize edilerek, tablolar haline dönüştürülmüştür. Masal, hikâye, fıkra, tekerleme, deyim gibi edebi unsurlarda yer alan matematiksel beceriler, Matematik Dersi Öğretim Programı 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar ’nda yer alan birinci sınıf öğrenme alanlarının içeriği ve alt öğrenme alanları ile ilişkilendirilmiştir. Çalışma sonunda Milli Eğitim Bakanlığının Matematik Dersi Öğretim Programında İlkokul ve Ortaokullar İçin yer alan birinci sınıf alt öğrenme alanları için konu olabilecek çocuk edebiyatı ürünlerinin olduğu ve öğretmenlerin bu ürünleri kullanabilecekleri tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |