BibTex RIS Kaynak Göster

FILM ACTIVITIES FOR DIFFERENT TEACHING AREAS IN TEACHING TURKISH to FOREIGNERS: UZUN HİKAYE SAMPLE

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 49 - 60, 30.06.2019

Öz

Teaching Turkish to foreigners continues to be an increasingly important area in recent years. The most important problem in this field is the lack of teaching methods and techniques. Films are a product of technology that has taken its place in every field of our life. Teaching Turkish to foreigners with movies is an instructional technique that includes activities that can take place in the teaching that the student is active. The use of films in teaching Turkish to foreigners is a new technique that has recently emerged. In this study, "Uzun Hikâye" Long Story , which was adapted from Mustafa Kutlu's work, was taken as a sample from the view that foreign language learners can develop Turkish language skills with examples of activities aimed at different learning areas in foreign language teaching through films. At the end of the study, examples of activities for the development of different teaching areas related to film were presented.

Kaynakça

  • Arslan, M. ve Adem, E. (2010). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Görsel ve İşitsel Araçların Etkin Kullanımı, Dil Dergisi 147, 63-86.
  • Avcı, Y. (2002). “Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin kültür ve yöntem boyutu”, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi I. Uluslararası Truva-Çanakkale Dil Eğitimi ve Okul Gelişimi Sempozyumu, 22-25 Haziran http://yadem.comu.edu.tr/1stELTKonf/TR_Yusuf_Avci_Türkçenin_Yabanci_Di Tarihi: 20.12.2010) 2002, Çanakkale. l.htm (Erişim
  • http://www.beyazperde.com/filmler/film-205393/elestiriler-beyazperde/
  • Göçen, G. ve Okur, A.(2013). Dil Bilgisi Eğitimi. M. Durmuş ve A. Okur(Ed.), Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı (s. 333-356). Ankara: Grafiker Yayınları.
  • http://www.rehberlikservisim.com/wpcontent/uploads/2015/11/Verimli-Calisma-Teknikleri-.pdf.
  • İşcan, A. ve Aktürk, Y.(2014). Televizyon Dizilerinin Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanımı: Seksenler Dizisi Örneği, International Journal of Language Academy. Volume 2/4 Kış s: 234/246
  • İşcan, A.(2017). Filmlerle Yabancılara Türkçe Öğretimi, 1. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Saraç, H.(2012). Yabancı Dil Öğretimi Sürecinde Sanatsal Filmler. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 1(4): 27-43.
  • Şimşek, M. R. (2016). Yabancılara Türkçe öğretiminde film-temelli öğretim etkinlikleri geliştirme: Bütünleştirilmiş beceri yaklaşımı. The Journal of Academic Social Science Studies, 47, 319- 330.
  • Şimşek, R. M.(2016). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Film Temelli Öğretim Etkinlikleri Geliştirme: Bütünleştirilmiş Beceri Yaklaşımı, The Journal of Academic Social Science Studies Kasım: 47 s:319/330.
  • Tayşi, E.(2017). Dil Bilgisi Öğretimi. H. Develi, C. Yılmaz, M. Balcı, İ. Gültekin ve D. Melanlıoğlu (Ed.), Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi (s. 13-55). İstanbul: Kesit Yayıncılık.
  • Yaylı D. ve Bayyurt Y.(2011). Yabancılara Türkçe Öğretimi Politika Yöntem ve Beceriler. 2. Baskı Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldız, F. U.(2013). Sözcük ve Sözcük Öğretimi. M. Durmuş ve A. Okur(Ed.), Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı (s. 357-364). Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Yılmaz, F. ve Irşi, A. (2017). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Tv Dizilerinin Kullanımı. International Journal of Languages' Education and Teaching, Volume 5 Issue 2, s:144-157. Doi: 10.18298/ijlet.1788.

YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE FARKLI ÖĞRETİM ALANLARINA YÖNELİK FİLM ETKİNLİKLERİ: UZUN HİKÂYE FİLM ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 49 - 60, 30.06.2019

Öz

Yabancılara Türkçe öğretimi son yıllarda önemi gittikçe artan bir alan olmaya devam etmektedir. Bu alanın en önemli sorunu öğretim yöntemlerinin ve tekniklerinin noksanlığıdır. Filmler her zaman hayatımızın birçok alanında kendine yer edinmiş teknolojinin bir ürünüdür. Filmlerle yabancılara Türkçe öğretimi, öğrencinin aktif olduğu öğretimde kendine yer bulabilen etkinliklerin içerdiği bir öğretim tekniğidir. Yabancılara Türkçe öğretiminde filmlerin kullanımı, son zamanlarda ortaya çıkmış yeni bir tekniktir. Bu çalışmada, filmler yoluyla yabancılara Türkçe öğretiminde farklı öğrenme alanlarına yönelik etkinlik örnekleriyle yabancı öğrencilerin Türkçe dil becerilerinin geliştirilebileceği düşüncesinden hareketle Mustafa Kutlu’nun aynı adlı eserinden uyarlanan “Uzun Hikâye” adlı filmi örneklem olarak alınmıştır. Çalışmanın sonunda filmle ilgili farklı öğretim alanlarının geliştirilmesine yönelik etkinlik örnekleri sunulmuştur.

Kaynakça

  • Arslan, M. ve Adem, E. (2010). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Görsel ve İşitsel Araçların Etkin Kullanımı, Dil Dergisi 147, 63-86.
  • Avcı, Y. (2002). “Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin kültür ve yöntem boyutu”, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi I. Uluslararası Truva-Çanakkale Dil Eğitimi ve Okul Gelişimi Sempozyumu, 22-25 Haziran http://yadem.comu.edu.tr/1stELTKonf/TR_Yusuf_Avci_Türkçenin_Yabanci_Di Tarihi: 20.12.2010) 2002, Çanakkale. l.htm (Erişim
  • http://www.beyazperde.com/filmler/film-205393/elestiriler-beyazperde/
  • Göçen, G. ve Okur, A.(2013). Dil Bilgisi Eğitimi. M. Durmuş ve A. Okur(Ed.), Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı (s. 333-356). Ankara: Grafiker Yayınları.
  • http://www.rehberlikservisim.com/wpcontent/uploads/2015/11/Verimli-Calisma-Teknikleri-.pdf.
  • İşcan, A. ve Aktürk, Y.(2014). Televizyon Dizilerinin Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanımı: Seksenler Dizisi Örneği, International Journal of Language Academy. Volume 2/4 Kış s: 234/246
  • İşcan, A.(2017). Filmlerle Yabancılara Türkçe Öğretimi, 1. Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Saraç, H.(2012). Yabancı Dil Öğretimi Sürecinde Sanatsal Filmler. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 1(4): 27-43.
  • Şimşek, M. R. (2016). Yabancılara Türkçe öğretiminde film-temelli öğretim etkinlikleri geliştirme: Bütünleştirilmiş beceri yaklaşımı. The Journal of Academic Social Science Studies, 47, 319- 330.
  • Şimşek, R. M.(2016). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Film Temelli Öğretim Etkinlikleri Geliştirme: Bütünleştirilmiş Beceri Yaklaşımı, The Journal of Academic Social Science Studies Kasım: 47 s:319/330.
  • Tayşi, E.(2017). Dil Bilgisi Öğretimi. H. Develi, C. Yılmaz, M. Balcı, İ. Gültekin ve D. Melanlıoğlu (Ed.), Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi (s. 13-55). İstanbul: Kesit Yayıncılık.
  • Yaylı D. ve Bayyurt Y.(2011). Yabancılara Türkçe Öğretimi Politika Yöntem ve Beceriler. 2. Baskı Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldız, F. U.(2013). Sözcük ve Sözcük Öğretimi. M. Durmuş ve A. Okur(Ed.), Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı (s. 357-364). Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Yılmaz, F. ve Irşi, A. (2017). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Tv Dizilerinin Kullanımı. International Journal of Languages' Education and Teaching, Volume 5 Issue 2, s:144-157. Doi: 10.18298/ijlet.1788.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Adem İşcan Bu kişi benim

Tufan Yassıtaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İşcan, A., & Yassıtaş, T. (2019). YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE FARKLI ÖĞRETİM ALANLARINA YÖNELİK FİLM ETKİNLİKLERİ: UZUN HİKÂYE FİLM ÖRNEĞİ. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 4(1), 49-60.