Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Belediyelerde Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Kurum İmajına Yansımaları: Erbaa Belediyesine Yönelik Bir Çalışma

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 147 - 157, 30.12.2018

Öz

Günümüzde kurumların devamlılıklarını sağlamak için varlıklarını borçlu oldukları toplumun olumlu düşünmelerine ihtiyaçları vardır. Kurumların nasıl olduklarından daha çok toplum tarafından nasıl algılandıkları önemlidir. Demokratik toplumlarda seçimle iş başına gelen belediyelerin; halkın talep ve beklentilerine uygun hareket edebilme mantığı ile halkı tanıma ve bütünleşme çabalarına gereken önemi vermeleri de tüm özel ve kamu kurumlarında olduğu gibi bir zorunluluktur. Bu çalışmanın amacı belediyelerin halka dönük faaliyetlerinin imajına olan yansımasını ölçmektir. Çalışma evreni olarak Tokat ili Erbaa İlçesinin 2014 ten bu yana hizmet veren Erbaa Belediyesinin çalışmaları incelenmiş ve Erbaa halkına belediye hakkında görüşlerini yansıtacakları bir anket uygulanmıştır. Kurumlar ile halk arasında güven temelli sağlıklı iletişim arttıkça pozitif algılamaların da arttığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.5393.pdf
  • Asna, A. (2006). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler, İstanbul, Pozitif Yayınları.
  • Aydın, K. (2016) Belediyelerde Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Kurum İmajına Etkisi: Bayrampaşa Belediyesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Engelliler Merkezi Üzerine bir Çalışma, İstanbul Aydın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Bakan, Ö. (2002). Halkla İlişkiler Faaliyetleri İçinde Kamuoyu Araştırmalarının Yeri, Selçuk İletişim Dergisi, Cilt:2, Sayı:3, Sayfa:149-160.
  • Gemlik, N. Sığrı, Ü. (2007). Kurum İmajı Analizi ve Bir Belediye Üzerindeki Uygulamanın Değerlendirilmesi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiSayı:11, S:267,282.
  • Göymen, K. (2004). Yerel kalkınma Önderi ve Paydaşı Olarak Belediyeler, http://research.sabanciuniv.edu/1427/1/KorelGoymen.pdf Erişim tarihi: 29.12.2017.
  • Güllüpunar, H. (2006). Belediyelerde Halkla İlişkiler ve Halkın Yakınma Yöntemleri: Karşılaştırmalı bir Çalışma, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Güneş, A. (2009). Kamu Kurum Ve Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Kavramının Tanımı Yeri ve Önemi Üzerine Bir Yaklaşım, Cumhuriyet Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt:10, sayı:1. S:71-79.
  • Kazancı, M. (1997). Kamuda ve Özel Sektörde Halkla İlişkiler, 2.Basım Turhan Kitabevi, Ankara.
  • Kuş, A. (2008). Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler, Kocaeli Büyükşehir Belediyesinin Yerel Basına Yansıması, Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Menek, İ. H. (2017). Belediyelerde Halkla İlişkiler ve Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Örneği, Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep.
  • Ökmen, M. Baştan, S. Yılmaz, A. (2004). Kamu Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar ve Bir Yönetişim Faktörü Olarak Yerel Yönetimler, Kuramdan Uygulamaya Kamu Yönetimi, Gazi Kitabevi, Ankara. https://www.academia.edu/22700518
  • Öner, Ş. (2001). Belediyelerde Yönetime Katılmada Halkla İlişkilerin Rolü ve Önemi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Cilt:3, Sayı:2, S:100-114.
  • Öztürk, M. (1992). Kamu Yönetiminde ve Belediyelerde Halkla İlişkiler, Marmara İletişim Dergisi, Sayı:1, S:185-196.
  • Özüpek, M. N. (2013). Belediyelerde Halkla İlişkiler, 2. Baskı, Konya, Eğitim Yayınevi.
  • Özkara, B. (1999). Kamu Örgütlerinde Halkla İlişkiler Yoluyla Hizmet Kalitesinin Geliştirilmesi, Amme İdaresi Dergisi, cilt: 32, sayı: 3.
  • Peker, Ö. (1996). Belediye Yönetimlerinde Kalite Üretimi, Çağdaş Yerel Yönetimler, Cilt:5, S:2, S:15-23.
  • Peltekoğlu, Balta F. (1998). Halkla İlişkiler Nedir? 1.Baskı, İstanbul: Beta Basım.
  • Robins, K. (1999). İmaj Görmenin Kültür ve Politikası, (Çev. NurçayTürkoğlu), Birinci Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Sezgin, M. (2011). Belediyelerde Halkla İlişkiler ve Halkla Dönük Yönetim, KSÜ İİBF Dergisi, Cilt:1, Sayı:1, S:93-120.
  • Tarhan, A. Bakan, Ö. (2013). Belediyelerde Halkla İlişkiler ve Vatandaş Algısı, Konya, Literatürk Academia.
  • Usta, R. Memiş. L. (2010). Belediye Hizmetlerinde Kalite: Giresun Belediyesi Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:15, Sayı:2, S:333-335.
  • Uyar, H. (2010). Türkiye'de ve Dünya'da Yerel Yönetimler: Kısa Bir Tarihçe http://kisi.deu.edu.tr/hakki.uyar/6.pdf, Erişim Aralık 2017-12-01. E. (2007).
  • Yalçındağ, S. (1968). Mahalli İdarelerde Halkla İlişkiler, Amme İdaresi Dergisi, Cilt:1, Sayı:3-4.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beşeri Coğrafya
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

M. Nejat Özüpek Bu kişi benim

Pakize Kazancı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özüpek, M. N., & Kazancı, P. (2018). Belediyelerde Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Kurum İmajına Yansımaları: Erbaa Belediyesine Yönelik Bir Çalışma. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 3(2), 147-157.