21.yy. tüm boyutlarıyla insanların hayatlarını, yaşam tarzlarını; eğitim, politika, siyaset, kültür, teknoloji bağlamında çok yönlü bir değişime uğratmıştır ve bu değişim hala devam etmektedir. Günümüzde teknolojik gelişmelere bağlı olarak öğrencilerin günlük yaşamında ve eğitimde Web 2.0 teknolojisi önemli hale gelmiştir. Bu çalışmada, Sosyal bilgiler eğitiminde coğrafya konularının Web 2.0 teknolojileri kullanılarak öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinin deneysel desenlerden olan Solomon Dörtlü Gruplar deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Sivas ili Merkez İlçesinde 2019-2020 eğitim öğretim yılının ilk döneminde Ortaokulda öğrenim görmekte olan 4 farklı sınıfta yer alan 6.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “Sosyal Bilgiler Akademik Başarı Testi” ve Çaydaş ve Balcıoğulları (2003) tarafından hazırlanan “Sosyal Bilgiler Tutum Ölçeği” kullanılmış, elde edilen verilerin SPSS 23.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Deney grubu ve kontrol grubunda yer alan öğrencilere başarı ve tutum testlerinin uygulanması ile elde edilen son test ortalama puanlarının deney grubunun lehinde ve kontrol grubundan oldukça yüksek olduğu belirlenmiştir. Elde edilen bulgulardan yola çıkarak Web 2.0 teknolojisi uygulamasının öğrencilerin akademik başarısına olumlu yönde etki ederek katkı sağladığı ve sosyal bilgiler eğitiminde öğrenci tutumlarına olumlu yönde etki ettiği sonucuna ulaşılabilir.
Sosyal bilgiler eğitimi bilgisayar destekli eğitim internet tabanlı eğitim Web 2.0 teknolojisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2 |