Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dünyada Müzelerin Tarihi Eser sunumunda interaktif tasarım

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 1, 246 - 255, 31.05.2021

Öz

Bu araştırmada tarihi eserlerin sunumunda interaktif tasarımın rolünün literatür çalışmaları ve saha uygulamaları eşliğinde incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çerçevede dünyada sanal ortamda en fazla başarılı olduğu kabul edilen 20 müze içerisinden beş müze seçilmiş ve bu müzelerin sanal sunumlarının interaktif bağlamda değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu çerçevede göstergebilimsel analiz ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmada 1. Londra British Müzesi, 2. Paris The Louvre, 3. Roma Vatikan Müzeleri incelenmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre tüm müzelerde de, izleyicilerin interaktif anlamda katılabileceği online turlar, etkinlikler, eğitim gibi içerikler verilmektedir. Yine elde edilen bulgulara göre tarihi eser değeri yüksek olan ve daha fazla tarihi eser içeren müzelerde interaktif olanaklar, daha küçük müzelere göre sınırlıdır.

Kaynakça

  • Akbulut, Y. (2013). “Verilerin Analizi”. Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anadolu Üniversitesi AÖF yayınları.
  • Akdoğan, B. (2001). “Sanat, Sanatçı, Sanat Eseri ve Ahlak” Cilt:42, Sayı:1.
  • Akipek, S. (1999) Ulusal ve Uluslararası Hukuk Açısından Kültür Malları. 1.Baskı Ankara, Turhan Kitabevi.
  • Batur, S. (1983) "Dünyada Müzeciliğin Gelişmesi", Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, C. 6, İstanbul, İletişim Yayınları.
  • Cereci, S. (2016). “Kadınların Yeni Medyadaki Gücü: İnteraktif Televizyon”. The Journal of Academic Social Science Studies, 24(1), 1-12.
  • Dilber, F. (2012). Seçmenlerin Kitle İletişim Araçlarından Aldığı Siyasal İçerikli Bilgilerden Etkilenme Düzeyi; Karaman İli Seçmenleri Üzerine Bir Alan Araştırması. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1(4), 83–105.
  • Hung, Y., & Chen, C. (2004). Digitization of 3 D Objects for Virtual Museum.
  • Karadağ, E. (2010). Eğitim Bilimleri Doktora Tezlerinde Kullanılan Araştırma Modelleri: Nitelik Düzeyleri ve Analitik Hata Tipleri. Educational Administration: Theory and Practice, 16(1), 49-71
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Bilim Kitap Kırtasiye Yayınevi.
  • Kolko, J. (2011). Thoughts on Interaction Design. New York: Morgan Kaufman.
  • Lee, L. T. (2001). “History and Development of Mass Communications”. Journalism And Mass Communication-Vol. I. Moggridge, B. (2007). Designing Interactions. Cambridge: The MIT Pres
  • Murray, D. (2010). Interaction design Undergraduate study in Computing and related programmes, 145. Retrieved from https://london.ac.uk/sites/default/ files/study-guides/interaction-design.pdf
  • Soydan, E., & Alpaslan, N. (2014). Medyanın Doğal Afetlerdeki İşlevi. İstanbul Journay of Social Sciences, (7), 53–64.
  • Tepe Yılmaz, S. (2016). Geçmişten Bugüne Ki̇mli̇k Göstergesi̇ Olarak Sanat. Journal of International Social Research, 9(42), 991–991.
  • Uysal, M. Ve Uslu, A. (2017). Arkeolojik Eserlerin Fotogrametri Yöntemi İle 3 Boyutlu Modellenmesi: Demeter Heykeli Örneği. TUFUAB IX. Teknik Sempozyumu 2017
  • White, M., Liarokapis, F., Darey J, Mourkoussis, N., Petridis, P. Ve Lister, P. F. (2003). Augmented Reality for Museum Artefact Visualization. Proc. 4th Irish Workshop on Computer Graphics, Eurographics Ireland Chapter, Coleraine, Northern Ireland, 29-30th April, 75-80.
  • Younan, S. ve Treadway, C. (2015). Digital 3D models of heritage artefacts: Towards a digital dream space. Digital Applications in Archaeology and Cultural Heritage 2 (2015) 240–247.
  • İnternet Kaynakları https://ecobnb.com/blog/2020/03/online-museums-free/
  • https://www.theguardian.com/travel/2020/mar/23/10-of-the-worlds-best-virtual-museum-and-art-gallery-tours

The Role of Interactive Design In The Presentation of Historical Works

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 1, 246 - 255, 31.05.2021

Öz

In this research, it is aimed to examine the role of interactive design in the presentation of historical artifacts in the light of literature studies and field applications. In this framework, five museums were selected among the 20 museums that are considered to be the most successful in the virtual environment in the world and it was aimed to evaluate the sabnal presentations of these museums in an interactive context. In this context, semiotic analysis and content analysis methods were used. In the research, 1. London British Museum, 2. Paris The Louvre, 3. Rome Vatican Museums were examined. According to the results obtained in the research, content such as online tours, events, training, which the audience can participate in interactively, are given in all museums. Again, according to the findings, interactive possibilities in museums with high historical artifacts and containing more historical artifacts are limited compared to smaller museums.

Kaynakça

  • Akbulut, Y. (2013). “Verilerin Analizi”. Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anadolu Üniversitesi AÖF yayınları.
  • Akdoğan, B. (2001). “Sanat, Sanatçı, Sanat Eseri ve Ahlak” Cilt:42, Sayı:1.
  • Akipek, S. (1999) Ulusal ve Uluslararası Hukuk Açısından Kültür Malları. 1.Baskı Ankara, Turhan Kitabevi.
  • Batur, S. (1983) "Dünyada Müzeciliğin Gelişmesi", Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, C. 6, İstanbul, İletişim Yayınları.
  • Cereci, S. (2016). “Kadınların Yeni Medyadaki Gücü: İnteraktif Televizyon”. The Journal of Academic Social Science Studies, 24(1), 1-12.
  • Dilber, F. (2012). Seçmenlerin Kitle İletişim Araçlarından Aldığı Siyasal İçerikli Bilgilerden Etkilenme Düzeyi; Karaman İli Seçmenleri Üzerine Bir Alan Araştırması. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1(4), 83–105.
  • Hung, Y., & Chen, C. (2004). Digitization of 3 D Objects for Virtual Museum.
  • Karadağ, E. (2010). Eğitim Bilimleri Doktora Tezlerinde Kullanılan Araştırma Modelleri: Nitelik Düzeyleri ve Analitik Hata Tipleri. Educational Administration: Theory and Practice, 16(1), 49-71
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Bilim Kitap Kırtasiye Yayınevi.
  • Kolko, J. (2011). Thoughts on Interaction Design. New York: Morgan Kaufman.
  • Lee, L. T. (2001). “History and Development of Mass Communications”. Journalism And Mass Communication-Vol. I. Moggridge, B. (2007). Designing Interactions. Cambridge: The MIT Pres
  • Murray, D. (2010). Interaction design Undergraduate study in Computing and related programmes, 145. Retrieved from https://london.ac.uk/sites/default/ files/study-guides/interaction-design.pdf
  • Soydan, E., & Alpaslan, N. (2014). Medyanın Doğal Afetlerdeki İşlevi. İstanbul Journay of Social Sciences, (7), 53–64.
  • Tepe Yılmaz, S. (2016). Geçmişten Bugüne Ki̇mli̇k Göstergesi̇ Olarak Sanat. Journal of International Social Research, 9(42), 991–991.
  • Uysal, M. Ve Uslu, A. (2017). Arkeolojik Eserlerin Fotogrametri Yöntemi İle 3 Boyutlu Modellenmesi: Demeter Heykeli Örneği. TUFUAB IX. Teknik Sempozyumu 2017
  • White, M., Liarokapis, F., Darey J, Mourkoussis, N., Petridis, P. Ve Lister, P. F. (2003). Augmented Reality for Museum Artefact Visualization. Proc. 4th Irish Workshop on Computer Graphics, Eurographics Ireland Chapter, Coleraine, Northern Ireland, 29-30th April, 75-80.
  • Younan, S. ve Treadway, C. (2015). Digital 3D models of heritage artefacts: Towards a digital dream space. Digital Applications in Archaeology and Cultural Heritage 2 (2015) 240–247.
  • İnternet Kaynakları https://ecobnb.com/blog/2020/03/online-museums-free/
  • https://www.theguardian.com/travel/2020/mar/23/10-of-the-worlds-best-virtual-museum-and-art-gallery-tours
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Özlem Kum 0000-0002-6567-7974

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kum, Ö. (2021). Dünyada Müzelerin Tarihi Eser sunumunda interaktif tasarım. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 6(1), 246-255.