Bu çalışmanın amacı Cumhuriyet öncesinde hazırlanan 1338 (1922) tarihli ilköğretim Türkçe ders programını incelemektir. Programlar eğitim sürecindeki önemli unsurlardan biridir. Dersler için hazırlanan programlar amaç, yöntem, eğitim ortamı, öğrenme-öğretme süreci, ölçme ve değerlendirme gibi pek çok özelliği içerir. Türkiye’de Cumhuriyet döneminde ilköğretim Türkçe dersi için hazırlanan ilk program 1924 tarihlidir. Bu süreçte son olarak 2005 yılında ilköğretimin birinci ve ikinci kademesi için yeni programlar hazırlanmıştır. 1338 (1922) ilköğretim Türkçe programı büyük oranda konu başlıklarının sıralandığı, ayrıntıya yer verilmeyen bir program niteliğindedir. Konu başlıkları incelendiğinde özellikle dil bilgisi konularının daha ayrıntılı bir şekilde sıralandığı görülmektedir. 1338 (1922) yılında hazırlanan bu programda ilköğretim süresi yedi yıldır. Programdaki konular da bu süre dikkate alınarak düzenlenmiştir
İlköğretim Türkçe Öğretimi Program Türk- çe Öğretim Programı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2010 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 27 |