Türkçe öğretimi insan yaşamı için son derece önemli iki alanı geliştirmeyi amaçlayan bir beceri dersidir. Bu alanlar anlama ve anlatmadır. Anlatmanın oluşabilmesi için öncelikle anlamanın oluşması gerekmektedir. Bu da kapsamlı bir süreci gerektirir. Bilgilerin duyu organlarıyla algılanmasıyla başlayan anlama süreci yeni alınan bilginin zihinde önceden var olan bilgilerle ilişkilendirilerek yeniden yapılandırılması ve uzun süreli belleğe depolanmasıyla son bulmaktadır. Bütün bu işlemlerin sağlıklı gerçekleştirilebilmesi anlamayı oluşturan temel dil becerilerinden dinleme ve okuma vasıtasıyla sağlanmakta ve bu becerilerin eğitimi de Türkçe derslerinde gerçekleştirilmektedir Çalışma kapsamında dinleme ve okuma becerileriyle anlama ve zihinden yeniden yapılandırma ilişkileri ele alınmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2010 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 27 |