Öğrenmede kullanılan bilgi edinme yollarından birisi okumadır. Bireyler bilgiye ulaşmak için okuma becerilerini en etkili şekilde kullanmaya çalışırlar. Bu becerilerini kullandıkları sürece okurlar ve okuduklarını anlarlar. Bu durum bireylerin öğrenmelerini de okuma becerileri doğrultusunda olumlu ya da olumsuz yönde etkileyebilir. Bu nedenle araştırmanın amacı ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma ve anlama güçlüklerini gidermektir. Belirlenen amaç doğrultusunda 2006-2007 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde Ankara ili, Beypazarı ilçesi Faruk Kefelioğlu İlköğretim Okulundaki okuma ve okuduğunu anlama güçlüğü olan 4. sınıfta öğrenim gören 4 öğrenciyle araştırma yapılmıştır. Araştırmada öğrencilerin okuduğunu anlama durumlarının tespiti için açık uçlu sorulardan yararlanılmıştır. Öğrencilerin sesli okumadaki temel ve akıcı okuma hatalarını belirlemek için rubrikler kullanılmıştır. Öğrencilerin değerlendirilmesini sağlamak için üç alan uzmanı puanlayıcı olarak belirlenmiştir. Araştırma sürecinde öğrencilerde var olan okuma ve okuduğunu anlama güçlüklerinin düzeyi belirlendikten sonra öğrencilerin okuma ve okuduğunu anlama hataları nedenleriyle birlikte belirlenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin sesli okuma, akıcı okuma ve okuduğunu anlama hatalarının sıklığının azaldığı gözlemlenmiştir. Bu doğrultuda öğrencilerin okuma ve anlama düzeylerinde artış gözlemlenmiştir
Okuma Sesli okuma Temel okuma Akıcı okuma Okuma hataları Anlama Okuduğunu anlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2010 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 27 |