Bu araştırma, Mersin ilinin farklı ilçelerinden seçilen ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin kütüphane kullanım düzeylerini, farklı değişkenler açısından değerlendiren betimsel bir çalışmadır. 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin kütüphaneye bakış açıları; anne-baba eğitim durumuna, tercih ettikleri kütüphane türüne, kütüphane kullanım sıklıklarına, kütüphane kullanım amaçlarına göre irdelenmiştir. Kişisel bilgi formuyla elde edilen verilerin analizi SPSS 11,5 yazılım programında ki kare testi ile yapılmıştır. Bu araştırmaya göre ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin kütüphane kullanım düzeylerinin anne- baba eğitim durumuna göre değişmediği ancak tercih edilen kütüphanenin türüne ve öğrencileri kütüphane kullanmaya yönlendiren kişilere göre değiştiği sonucuna ulaşılmıştır
ilköğretim öğrencileri kütüphane kullanım düzeyleri okunan kitap sayısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2012 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 31 |