Fen ve Teknoloji dersi, bireyleri bilişsel yönden geliştiren ve yaratıcılıklarını artıran temel bir ders olarak ilköğretim programlarında yer almaktadır. Fen’e yönelik konulara ilgi ve merak uyandırılması ve bu konulara ilişkin olumlu tutumların geliştirilmesi, örgencilerin bilişsel yeterliklerinin gelişmesine katkı sağlar. Bu araştırmada ilköğretim ikinci kademede öğrenim gören öğrencilerin fen ve teknoloji derslerine ve fen deneylerine yönelik tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi, evrenden rastgele örneklem yoluyla seçilen 325 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak bilgi formu ile birlikte öğrencilerin fen dersleri ile ilgili tutumlarını ölçen 13, fen deneyleriyle ilgili tutumlarını ölçen 8 maddeden oluşan sorular yöneltilmiştir. Verilerin analizi, SPSS 16.0 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Dağılımın özellikleri incelenerek uygun istatistik teknikleri kullanılmış ve veriler analiz edilmiştir. Testin güvenirlik katsayısı örneklem bölgesinde Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı 0.76 olarak bulunmuştur. Araştırma sonunda öğrencilerin, fen deneylerine yönelik ortalama tutum puanları ( =3.60), fen ve teknoloji dersine yönelik ortalama tutum puanlarından ( =2.77) daha yüksek olduğu bulunmuştur. Ayrıca, öğrencilerin fen ve teknoloji derslerine ve fen deneylerine ilişkin toplam tutumlarının cinsiyet, sınıf düzeyi ve yaş değişkenleri göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmış, cinsiyete bağlı anlamlı bir farklılaşma olmadığı diğer taraftan sınıf düzey farklılığının ve yaşın, öğrencilerin tutumları üzerine etkisinin olduğu görülmüştür.
İlköğretim; Fen ve Teknoloji Dersi; Fen Deneyleri; Fen Eğitimi; Tutum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Fen Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Eylül 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 2 |