Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A STOP BUTTON DESIGN FOR THE PUBLIC TRANSPORT VEHICLES

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 1, 1 - 6, 01.06.2014

Öz

The most important element of public transport is buses in our country where the greatest difficulty of city public transport undertaken by the road. Hundreds of thousands people benefit from buses on city transport everyday. Many components of buses using city transport have been improved in the 2000s. One of these components is stop buttons. There are a lot of stop buttons at today’s buses and it is easier to reach them but this situation could cause to press stop button by mistake. Therefore, the bus stops at the station unnecessarily. Passengers will be nervous and it will be violent discussion increasing the number of stop. This study contains a new stop button design that will be the solution to the problem. A new stop button has been designed using Conceptual Design Approach that has been suggested by Pahl and Beitz in this study. The new solution of stop button has been compared with other stop buttons using on buses extensively in our country.

Kaynakça

  • Öğüt, K.S. ve Evren, G. “Türkiye’de kentsel raylı sistemlerin gerekliliği ve uygulamada dikkat edilecek konular”, Uluslararası Demiryolu Sempozyumu, Türkiye, 1-10, 2006.
  • Kaya, S. “Türkiye’de ulaştırma sektörünün genel görünümü ve sorunları”, İzmir Ticaret Odası AR&GE Bülten, 31-38, 2008.
  • İETT İşletmeleri Genel Müdürlüğü Performans Programı, 2012.
  • Erişim yeri: www.ego.gov.tr [Erişim tarihi: Nisan 2013].
  • Erişim yeri: www.eshot.gov.tr [Erişim tarihi: Nisan 2013].
  • Erişim yeri: www.bursa.bel.tr [Erişim tarihi: Nisan 2013].
  • Erişim yeri: www.adana-bld.gov.tr [Erişim tarihi: Nisan 2013].
  • Erişim yeri: www.osd.org.tr/raporlar/ [Erişim tarihi: Mart 2014].
  • Pahl, G. ve Beitz, W. “Engineering Design”, London: Springer – Verlag, 1988.
  • Pahl, G., Beitz, W., Feldhusen, J. ve Grote, K.H. “Engineering Design – A Systematic Approach”, London: Springer – Verlag, 2007.
  • Mayda, M. ve Börklü, H.R. “Yeni bir kavramsal tasarım işlem modeli”, TUBAV Bilim Dergisi, 1, 1, 13-25, 2008.
  • Hashemian, M. ve Gu, P. “A function represantation scheme for conceptual mechnanical design”, Proceedings of International Conference on Engineering Design 97, Tampere, 211-214, 1997.
  • Strawbridge, Z., McAdams, D. ve Stone, R. “A computational approach to conceptual design”, Proceedings of ASME Design Engineering Technical Conference. Montreal, 15-25, 2002.
  • Borille, A., Gomes, J., Meyer, R. ve Grote, K. “Applying decision methods to select rapid prototyping technologies”, Rapid Prototyping Journal, 16, 1, 50-62, 2010.
  • Birch, A., Hon, K.K.B. ve Short, T. “Structure and output mechanism in Design for Environment (DfE) tools”, Journal of Cleaner Production 35, 50-58, 2012.

TOPLU TAŞIMA ARAÇLARI İÇİN DURACAK İKAZ DÜĞMESİ TASARIMI

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 1, 1 - 6, 01.06.2014

Öz

Şehir içi toplu taşımanın en büyük yükünü karayolu taşımacılığının üstlendiği ülkemizde, toplu taşımanın en önemli unsuru otobüslerdir. Her gün yüz binlerce kişi, şehir içi ulaşımda otobüslerden faydalanmaktadır. 2000’li yıllar ile birlikte şehir içi ulaşımda kullanılan otobüslerin birçok bileşeninde iyileşme kaydedilmiştir. Bu bileşenlerden biri de duracak ikaz düğmeleridir. Günümüz otobüslerinde, eskilere kıyasla çok daha rahat ulaşılabilen ve çok sayıda ikaz düğmesi bulunmaktadır. Ancak bu durum, ikaz düğmesine yanlışlıkla ve istemsiz olarak basılmalara sebep olmaktadır. Bundan dolayı otobüs, duraklarda gereksiz yere durup kalkmaktadır. Durup kalkmaların sayısı arttıkça yolcular gerilmekte ve bazen şiddetli tartışmalar yaşanmaktadır. Bu çalışma, bahsedilen soruna çözüm olabilecek yeni bir ikaz düğmesi tasarımına yöneliktir. Çalışma kapsamında, Pahl ve Beitz tarafından ortaya atılan kavramsal tasarım süreçlerinden de faydalanılarak yeni bir ikaz düğmesi tasarımı yapılmıştır. Ortaya çıkan yeni çözüm, ülkemizdeki otobüslerde yaygın olarak kullanılan diğer ikaz düğmeleri ile karşılaştırılmıştır.

Kaynakça

  • Öğüt, K.S. ve Evren, G. “Türkiye’de kentsel raylı sistemlerin gerekliliği ve uygulamada dikkat edilecek konular”, Uluslararası Demiryolu Sempozyumu, Türkiye, 1-10, 2006.
  • Kaya, S. “Türkiye’de ulaştırma sektörünün genel görünümü ve sorunları”, İzmir Ticaret Odası AR&GE Bülten, 31-38, 2008.
  • İETT İşletmeleri Genel Müdürlüğü Performans Programı, 2012.
  • Erişim yeri: www.ego.gov.tr [Erişim tarihi: Nisan 2013].
  • Erişim yeri: www.eshot.gov.tr [Erişim tarihi: Nisan 2013].
  • Erişim yeri: www.bursa.bel.tr [Erişim tarihi: Nisan 2013].
  • Erişim yeri: www.adana-bld.gov.tr [Erişim tarihi: Nisan 2013].
  • Erişim yeri: www.osd.org.tr/raporlar/ [Erişim tarihi: Mart 2014].
  • Pahl, G. ve Beitz, W. “Engineering Design”, London: Springer – Verlag, 1988.
  • Pahl, G., Beitz, W., Feldhusen, J. ve Grote, K.H. “Engineering Design – A Systematic Approach”, London: Springer – Verlag, 2007.
  • Mayda, M. ve Börklü, H.R. “Yeni bir kavramsal tasarım işlem modeli”, TUBAV Bilim Dergisi, 1, 1, 13-25, 2008.
  • Hashemian, M. ve Gu, P. “A function represantation scheme for conceptual mechnanical design”, Proceedings of International Conference on Engineering Design 97, Tampere, 211-214, 1997.
  • Strawbridge, Z., McAdams, D. ve Stone, R. “A computational approach to conceptual design”, Proceedings of ASME Design Engineering Technical Conference. Montreal, 15-25, 2002.
  • Borille, A., Gomes, J., Meyer, R. ve Grote, K. “Applying decision methods to select rapid prototyping technologies”, Rapid Prototyping Journal, 16, 1, 50-62, 2010.
  • Birch, A., Hon, K.K.B. ve Short, T. “Structure and output mechanism in Design for Environment (DfE) tools”, Journal of Cleaner Production 35, 50-58, 2012.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Fen Bilimleri
Yazarlar

Kasım Serbest

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Serbest, K. (2014). TOPLU TAŞIMA ARAÇLARI İÇİN DURACAK İKAZ DÜĞMESİ TASARIMI. TÜBAV Bilim Dergisi, 7(1), 1-6.
ISSN: 1308 - 4941