Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN BİLİMLERİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI İLE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 1, 86 - 93, 31.03.2017

Öz




















Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin
Fen Bilimleri dersine yönelik tutumları ile akademik başarıları arasındaki
ilişkiyi incelemektir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemi,
2015-2016 akademik yılı bahar döneminde Kastamonu İl merkezinde yer alan devlet
okulları arasından seçkisiz örnekleme tekniği ile belirlenen 10 devlet
okulundaki 519 dördüncü sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı
olarak Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin
analizinde betimsel istatistiklerin yanı sıra, bağımsız t-testi kullanılmış,
ilişkisel analizler için ise Pearson korelasyon katsayıları hesaplanmıştır.
Araştırma bulgularına göre, kız ve erkek öğrencilerin Fen Bilimleri dersine
yönelik tutum ölçeği puanları arasında kız öğrencilerin lehine istatistiksel
olarak anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte, kız
öğrencilerin Fen Bilimleri dersine yönelik tutumları ile akademik başarıları
arasında yüksek düzeyde pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
Ayrıca, erkek öğrencilerin Fen Bilimleri dersine yönelik tutumları ile akademik
başarıları arasında orta düzeyde pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna
ulaşılmıştır.


Kaynakça

  • [1] Çaycı, B. (2007). Kavram öğreniminde kavramsal değişim yaklaşımının etkililiğinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • [2] Gül, A. ve Çaycı, B. (2006). İlköğretim öğrencilerinin fen bilgisi dersi tutumları ile kavram öğrenme düzeylerinin karşılaştırılması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(2), 233-249.
  • [3] Özdemir, A. M. (2012). İlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji dersi ünitelerinde kavramsal değişim yaklaşımının öğrenci başarısına etkisinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • [4] Schibeci, R. A. (1983). Selecting appropriate attitudinal objectives for school science. Science Education, 67(5), 595-603.
  • [5] Eagly, A. H., & Chaiken, S. (1993). The psychology of attitudes. Fort Worth Texas: Harcourt Brace Jovanovich College Publishers.
  • [6] Fidan, N. (1985). Okulda öğrenme ve öğretme. (1. Baskı). Ankara: Alkım Yayınevi.
  • [7] Aiken, L. R. (1971). Psychological testing and assesment. (7th ed.). Pepperdine University, Boston.
  • [8] Morgan, C. T. (2005). Psikolojiye giriş. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü Yayınları.
  • [9] Yalçın, P. (1997). Ankara merkez ilköğretim okullarındaki 5. sınıf öğrencilerinin matematik başarıları ile zekâ, kaygı ve tutum puanları arasındaki ilişki. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 1, 86 - 93, 31.03.2017

Öz

Kaynakça

  • [1] Çaycı, B. (2007). Kavram öğreniminde kavramsal değişim yaklaşımının etkililiğinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • [2] Gül, A. ve Çaycı, B. (2006). İlköğretim öğrencilerinin fen bilgisi dersi tutumları ile kavram öğrenme düzeylerinin karşılaştırılması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(2), 233-249.
  • [3] Özdemir, A. M. (2012). İlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji dersi ünitelerinde kavramsal değişim yaklaşımının öğrenci başarısına etkisinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • [4] Schibeci, R. A. (1983). Selecting appropriate attitudinal objectives for school science. Science Education, 67(5), 595-603.
  • [5] Eagly, A. H., & Chaiken, S. (1993). The psychology of attitudes. Fort Worth Texas: Harcourt Brace Jovanovich College Publishers.
  • [6] Fidan, N. (1985). Okulda öğrenme ve öğretme. (1. Baskı). Ankara: Alkım Yayınevi.
  • [7] Aiken, L. R. (1971). Psychological testing and assesment. (7th ed.). Pepperdine University, Boston.
  • [8] Morgan, C. T. (2005). Psikolojiye giriş. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü Yayınları.
  • [9] Yalçın, P. (1997). Ankara merkez ilköğretim okullarındaki 5. sınıf öğrencilerinin matematik başarıları ile zekâ, kaygı ve tutum puanları arasındaki ilişki. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Sosyal Bilimler
Yazarlar

Gökhan Uyanık

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uyanık, G. (2017). İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN BİLİMLERİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI İLE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ. TÜBAV Bilim Dergisi, 10(1), 86-93.
ISSN: 1308 - 4941