Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKÇE DERSİNDE DİJİTAL HİKÂYE KULLANIMININ AKADEMİK BAŞARI, MOTİVASYON VE KALICILIK ÜZERİNDE ETKİSİ

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 2, 102 - 110, 01.06.2017

Öz




 Bu araştırmada 5. sınıf Türkçe dersinde dijital hikâye kullanımının, öğrenci başarısı, motivasyonu ve kalıcılık üzerindeki etkisi incelenmiştir. Yarı deneysel desen kullanılarak yapılan araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 bahar dönemi Kırıkkale ili, Fatih Ortaokulu 5. sınıfta öğrenim gören 33 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Okuduğunu Anlama Başarı Testi ve Türkçe Dersi Motivasyon Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde kontrol ve deney grupları arasındaki farklılıkları belirlemek üzere ilişkisiz örneklemler t-testi, gruplar içinde farkı belirlemek üzere de ilişkili örneklemler t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda deney grubu öğrencilerinin ön test- son test başarı puanlarına ait erişi düzeyleri ile kontrol grubu öğrencilerinin erişi düzeyleri arasında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. Deney ve kontrol grubunun kalıcılık ve motivasyon puanları arasında anlamlı bir farka ulaşılamamıştır. 

Kaynakça

  • Demirer, V. (2013). İlköğretimde E‐Öyküleme Kullanımı ve Etkileri. Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 2, 102 - 110, 01.06.2017

Öz

Kaynakça

  • Demirer, V. (2013). İlköğretimde E‐Öyküleme Kullanımı ve Etkileri. Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Sosyal Bilimler
Yazarlar

Mehmet Arif Özerbaş

Yasin Öztürk

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özerbaş, M. A., & Öztürk, Y. (2017). TÜRKÇE DERSİNDE DİJİTAL HİKÂYE KULLANIMININ AKADEMİK BAŞARI, MOTİVASYON VE KALICILIK ÜZERİNDE ETKİSİ. TÜBAV Bilim Dergisi, 10(2), 102-110.
ISSN: 1308 - 4941