Bu araştırmada,
velilerin çocuklarının matematik ödevlerine yönelik görüşleri ve çocuklarının
matematik ödev ve çalışmalarındaki rolünün belirlenmesi amaçlanmıştır.
Araştırma, kesitsel tarama modelinden yararlanılarak gerçekleştirilen betimsel
bir çalışmadır. Çalışmanın örneklemini 2014-2015 öğretim yılında İzmir’de
yaşayan ilkokul birinci sınıf ile sekizinci sınıf arasında devlet ve özel
okullarda çocukları öğrenim gören 215 veli oluşturmaktadır. Velilerin
çocuklarının matematik ödev süreçlerindeki inanç ve rollerinin ne olduğunu
ölçmek için araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan “Matematik Dersi
Ödevlerinde Aile Katılımı Anketi” kullanılmıştır. Araştırma sonuçları velilerin; verilen
ödevlerin, matematik başarısına olumlu etkisinin olduğuna inandıklarını ve
çocuklarının matematik ödevlerine destek olduklarını göstermektedir. Diğer
taraftan bulgular velilerin önemli bir bölümünün ödevler konusunda çocuklarına
doğru destek olup olmadıklarından emin olmadıklarını ve bu konuda
öğretmenlerden destek görmediklerini ortaya koymaktadır.
The aim of this study is
to determine parents’ beliefs about mathematics homeworks and role and involvement
on their child’s math homework. In the present study, survey method was used
and data were gathered through an instrument “Parental Involvement
Questionnaire on Mathematics Homeworks” developed by the researchers. The
sample of the study involved 215 parents of students chosen randomly from 1st
-8th grades in İzmir at the end of the academic year 2014-2015. The survey
results indicates that the parents believe that homework has positive effect on
achievement in mathematics and in parallel to this, they support their
children's math homework. On the other hand the findings reveals that a
substantial proportion of the participants are not sure about right support
while helping your children’s homework and do not have a support from teachers
in this regard.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Sosyal Bilimler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 22 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 4 |