Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 13 Sayı: 1, 126 - 142, 21.04.2020

Öz

Kaynakça

  • Akgül A., Akbaş H.E., Taşkin Gümüş A. (2018). "A Survey of Students’ Perceptions on Industry 4.0 in a Large Public University in Turkey", in: Current Debates In Busıness Studıes,
  • Candan F.B., Kapucu, H., Eds., IJOPEC Publication Limited , Londra, pp.237-247, 2018.
  • Aktan, E. (2018). Büyük Veri: Uygulama Alanları, Analitiği ve Güvenlik Boyutu. Bilgi Yönetimi, 1 (1) , 1-22. DOI: 10.33721/by.403010
  • Ali, S. (2017). Educational Technology as a Key to Unlocking the Fourth Industrial Revolution -Malaysian Higher Learning Perspectives. Retrieved from http://university40.ntt.edu.vn/slides/09.pdf[03.12.2019]
  • Banger, G. (2018). Endüstri 4.0 Uygulama ve Dönüşüm Rehberi. Ankara: Dorlion Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi
  • Civelek, Ö. (2003). Bulanık Mantık Nedir Yapay Zeka Nedir. Türkiye Mühendislik Haberleri
  • Doğan, O. (2019). Dijital dönüşümün yönetimi sürecinde üniversite öğrencilerinin endüstri 4.0 kavramsal farkındalık düzeyleri (Yüksek lisans tezi). Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.
  • Ege Bölgesi Sanayi Odası, E. B. S. O. (n.d.). Sanayi 4.0: Uyum Sağlayamayan Kaybadecek. http://www.ebso.org.tr/ebsomedia/documents/sanayi-40_88510761.pdf
  • Eryılmaz, S . (2018). Öğrencilerin Bilgi Ve İletişim Teknolojileri Yeterliliklerinin Belirlenmesi: Gazi Üniversitesi, Turizm Fakültesi Örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (65), 37-49. DOI: 10.17755/esosder.310987
  • Evlen, H. Erel, G. Yılmaz, E. (2018). 3 boyutlu yazıcı tasarımı ve yazdırma doluluk oranının mekanik özellikler üzerine etkisinin incelenmesi. International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry, 2 (1) , 23-31. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ij3dptdi/issue/36075/492786
  • Halili, S, H. (2019). Technologıcal advancements ın educatıon 4.0.The Online Journal of Distance Education and e-Learning, 7(1),63-69. http://www.tojdel.net/journals/tojdel/articles/v07i01/v07i01-08.pdf
  • https://berqnet.com/blog/siber-guvenlik-nedir[05.11.2019]
  • İntelitek (2018). The education 4.0 revolution. https://www.intelitek.com/what-is-education-4-0/[29.11.2019]
  • Karabey, Aksakallı, I. (2019). Bulut bilişimde güvenlik zafiyetleri, tehditleri ve bu tehditlere yönelik güvenlik önerileri. Uluslararası Bilgi Güvenliği Mühendisliği Dergisi, 5 (1) , 8-34. DOI: 10.18640/ubgmd.544054
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Kutup, N. (2011). Nesnelerin interneti; 4H her yerden, herkesle, her zaman, her nesne ile bağlantı. İnternet Teknolojileri Derneği 16.Konferansı, İzmir.
  • MEB, (2018). 2023 Eğitim Vizyonu. Milli Eğitim Bakanlığı. http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf[28.11.2019]
  • Motyl, B., Baronio, G., Uberti, S., Speranza, D., & Filippi, S. (2017). How will Change the Future Engineers’ Skills in the Industry 4.0 Framework? A Questionnaire Survey. Procedia Manufacturing, 11(June), 1501–1509. https://doi.org/10.1016/j.promfg.201
  • Omar, S, A., Hasbolah, F. (2018).Awareness and Perception of Accounting Students towards Industrial Revolution 4.0. Proceedings of the 5thInternational Conference on Accounting Studies (ICAS 2018) 16-17October 2018, Penang, Malaysia. http://icas.my/download/icas_2018/263.pdf
  • Öztemel, E . (2018). Eğitimde Yeni Yönelimlerin Değerlendirilmesi ve Eğitim 4.0. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 25-30. DOI: 10.32329/uad.382041
  • Pirim, H. (2006). Yapay Zeka. Journal of Yaşar Üniversity, 1(1), 81–93.
  • Sabella, R. (2018). Cyber physical systems for Industry 4.0. https://www.ericsson.com/en /blog/2018/10/cyber-physical-systems-for-industry-4.0[05.12.2019]
  • Schlötzer, F. (2015). The Dynamics of the Digitalization and its implications for companies’ future Enterprise Risk Management systems and organizational structures. Thesis. https://doi.org/10.1007/BF03192151
  • Schwab, K. (2016), Dördüncü Sanayi Devrimi, Optimist Yayınları, İstanbul
  • Siber, (2018). https://berqnet.com/blog/siber-guvenlik-nedir[05.01.2020]
  • Tabachnick, B.G. ve Fidell, L.S. (2015). Çok Değişkenli İstatistiklerin Kullanımı 6. Basım (Mustafa Baloglu, Çev.Ed.). Ankara: Nobel.
  • Torun, N , Cengiz, E . (2019). Endüstri 4.0 bakış açısının öğrenciler gözünden teknoloji kabul modeli (tkm) ile ölçümü. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (22), 235-250. DOI: 10.18092/ulikidince.444410
  • Van der Vorst, T ve Jelicic, N., (2019), Artificial ıntelligence in education: Can AI bring the full potential of personalized learning to education?, 30th European Regional ITS Conference, Helsinki 2019, International Telecommunications Society (ITS).
  • Yazıcı, E , Düzkaya, H . (2016). Endüstri devriminde dördüncü dalga ve eğitim: Türkiye dördüncü dalga endüstri devrimine hazır mı?. Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama, 7 (13), 49-88. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/eibd/issue/29466/315920

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ENDÜSTRİ 4.0 KAVRAMSAL FARKINDALIK DÜZEYLERİ

Yıl 2020, Cilt: 13 Sayı: 1, 126 - 142, 21.04.2020

Öz

Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin Endüstri 4.0 kavramsal farkındalık düzeylerini belirlemektir. Çalışma, nicel araştırma desenine uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın evreni, Türkiye’de dört farklı coğrafi bölgede bulunan dört üniversitenin Mühendislik ve İktisadi-İdari Bilimler fakültelerinde öğrenim görmekte olan öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırma örnekleminde, evrenden amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenen 472 öğrenci yer almaktadır. Veriler, Endüstri 4.0 Kavramsal Farkındalık Ölçeği (E4.0-KFÖ) yardımıyla toplanmıştır. Veriler SPSS 24 paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Bulgular, araştırma kapsamındaki öğrencilerin Endüstri 4.0 Kavramsal Farkındalık düzeylerinin orta altı düzeyde olduğunu göstermiştir. Araştırma sonuçlarına göre kavramsal farkındalık düzeyi erkek öğrencilerde kadın öğrencilerden, İktisadi-İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinde de Mühendislik Fakültesi öğrencilerinden manidar olarak daha yüksektir. Kavramsal farkındalık düzeyi üniversitelere, bölümlere ve genel not ortalamalarına göre, görüşleri arasında anlamlı farklılıklar olduğunu gösterirken, sınıf düzeyi ve ortaöğretim mezuniyet kaynağı değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar oluşturmamaktadır Araştırma sonuçları, ilgili literatür temelinde tartışılmış ve bulgulara dayalı bazı öneriler de geliştirilmiştir.

Kaynakça

  • Akgül A., Akbaş H.E., Taşkin Gümüş A. (2018). "A Survey of Students’ Perceptions on Industry 4.0 in a Large Public University in Turkey", in: Current Debates In Busıness Studıes,
  • Candan F.B., Kapucu, H., Eds., IJOPEC Publication Limited , Londra, pp.237-247, 2018.
  • Aktan, E. (2018). Büyük Veri: Uygulama Alanları, Analitiği ve Güvenlik Boyutu. Bilgi Yönetimi, 1 (1) , 1-22. DOI: 10.33721/by.403010
  • Ali, S. (2017). Educational Technology as a Key to Unlocking the Fourth Industrial Revolution -Malaysian Higher Learning Perspectives. Retrieved from http://university40.ntt.edu.vn/slides/09.pdf[03.12.2019]
  • Banger, G. (2018). Endüstri 4.0 Uygulama ve Dönüşüm Rehberi. Ankara: Dorlion Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi
  • Civelek, Ö. (2003). Bulanık Mantık Nedir Yapay Zeka Nedir. Türkiye Mühendislik Haberleri
  • Doğan, O. (2019). Dijital dönüşümün yönetimi sürecinde üniversite öğrencilerinin endüstri 4.0 kavramsal farkındalık düzeyleri (Yüksek lisans tezi). Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.
  • Ege Bölgesi Sanayi Odası, E. B. S. O. (n.d.). Sanayi 4.0: Uyum Sağlayamayan Kaybadecek. http://www.ebso.org.tr/ebsomedia/documents/sanayi-40_88510761.pdf
  • Eryılmaz, S . (2018). Öğrencilerin Bilgi Ve İletişim Teknolojileri Yeterliliklerinin Belirlenmesi: Gazi Üniversitesi, Turizm Fakültesi Örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (65), 37-49. DOI: 10.17755/esosder.310987
  • Evlen, H. Erel, G. Yılmaz, E. (2018). 3 boyutlu yazıcı tasarımı ve yazdırma doluluk oranının mekanik özellikler üzerine etkisinin incelenmesi. International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry, 2 (1) , 23-31. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ij3dptdi/issue/36075/492786
  • Halili, S, H. (2019). Technologıcal advancements ın educatıon 4.0.The Online Journal of Distance Education and e-Learning, 7(1),63-69. http://www.tojdel.net/journals/tojdel/articles/v07i01/v07i01-08.pdf
  • https://berqnet.com/blog/siber-guvenlik-nedir[05.11.2019]
  • İntelitek (2018). The education 4.0 revolution. https://www.intelitek.com/what-is-education-4-0/[29.11.2019]
  • Karabey, Aksakallı, I. (2019). Bulut bilişimde güvenlik zafiyetleri, tehditleri ve bu tehditlere yönelik güvenlik önerileri. Uluslararası Bilgi Güvenliği Mühendisliği Dergisi, 5 (1) , 8-34. DOI: 10.18640/ubgmd.544054
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Kutup, N. (2011). Nesnelerin interneti; 4H her yerden, herkesle, her zaman, her nesne ile bağlantı. İnternet Teknolojileri Derneği 16.Konferansı, İzmir.
  • MEB, (2018). 2023 Eğitim Vizyonu. Milli Eğitim Bakanlığı. http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf[28.11.2019]
  • Motyl, B., Baronio, G., Uberti, S., Speranza, D., & Filippi, S. (2017). How will Change the Future Engineers’ Skills in the Industry 4.0 Framework? A Questionnaire Survey. Procedia Manufacturing, 11(June), 1501–1509. https://doi.org/10.1016/j.promfg.201
  • Omar, S, A., Hasbolah, F. (2018).Awareness and Perception of Accounting Students towards Industrial Revolution 4.0. Proceedings of the 5thInternational Conference on Accounting Studies (ICAS 2018) 16-17October 2018, Penang, Malaysia. http://icas.my/download/icas_2018/263.pdf
  • Öztemel, E . (2018). Eğitimde Yeni Yönelimlerin Değerlendirilmesi ve Eğitim 4.0. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 25-30. DOI: 10.32329/uad.382041
  • Pirim, H. (2006). Yapay Zeka. Journal of Yaşar Üniversity, 1(1), 81–93.
  • Sabella, R. (2018). Cyber physical systems for Industry 4.0. https://www.ericsson.com/en /blog/2018/10/cyber-physical-systems-for-industry-4.0[05.12.2019]
  • Schlötzer, F. (2015). The Dynamics of the Digitalization and its implications for companies’ future Enterprise Risk Management systems and organizational structures. Thesis. https://doi.org/10.1007/BF03192151
  • Schwab, K. (2016), Dördüncü Sanayi Devrimi, Optimist Yayınları, İstanbul
  • Siber, (2018). https://berqnet.com/blog/siber-guvenlik-nedir[05.01.2020]
  • Tabachnick, B.G. ve Fidell, L.S. (2015). Çok Değişkenli İstatistiklerin Kullanımı 6. Basım (Mustafa Baloglu, Çev.Ed.). Ankara: Nobel.
  • Torun, N , Cengiz, E . (2019). Endüstri 4.0 bakış açısının öğrenciler gözünden teknoloji kabul modeli (tkm) ile ölçümü. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (22), 235-250. DOI: 10.18092/ulikidince.444410
  • Van der Vorst, T ve Jelicic, N., (2019), Artificial ıntelligence in education: Can AI bring the full potential of personalized learning to education?, 30th European Regional ITS Conference, Helsinki 2019, International Telecommunications Society (ITS).
  • Yazıcı, E , Düzkaya, H . (2016). Endüstri devriminde dördüncü dalga ve eğitim: Türkiye dördüncü dalga endüstri devrimine hazır mı?. Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama, 7 (13), 49-88. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/eibd/issue/29466/315920
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Sosyal Bilimler
Yazarlar

Onur Doğan

Nuri Baloğlu

Yayımlanma Tarihi 21 Nisan 2020
Kabul Tarihi 7 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Doğan, O., & Baloğlu, N. (2020). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ENDÜSTRİ 4.0 KAVRAMSAL FARKINDALIK DÜZEYLERİ. TÜBAV Bilim Dergisi, 13(1), 126-142.
ISSN: 1308 - 4941