Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının sahip oldukları değerlere yönelik hiyerarşilerinin belirlenmesi ve bu değer sıralamalarının demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesidir. Bir devlet üniversitesinin sınıf eğitimi anabilim dalında eğitim gören öğretmen adaylarının oluşturduğu çalışma grubuna Rokeach Değer Envanteri uygulanmış ve elde edilen veriler bir istatistik programıyla analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğretmen adaylarının amaç değerlerden en çok aile güvenliği, iç huzur ve kendine saygı; araç değerlerden ise dürüst, sorumluluk sahibi ve yardımsever olma değerlerine önem verdikleri görülmüştür. En az önem verdikleri değerler incelendiğinde ise amaç değerler grubunda sosyal onay, heyecanlı bir hayat ve zevk değerleri en alt sıralarda yer alırken, araç değerler grubunda hayal gücü kuvvetli, yetenekli ve itaatkâr olma değerlerinin olduğu ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının cinsiyet, sınıf düzeyi, anne ve baba eğitim düzeyi ile gelir düzeyi değişkenlerinin değer sıralamaları üzerinde değişikliğe sebep olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Sosyal Bilimler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ağustos 2020 |
Kabul Tarihi | 9 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 13 Sayı: 2 |