The subject of abortion is one of the rare topics
in which the life, religion, science, morality, law and conscience intersect.
The nature of the abortion in this study, the possibility of abortion in terms
of Islamic law, and the conditions under which conditions may be allowed to do
so; the debate about the fetish of the fetus which was determined as a disabled
birth, the termination of unwanted pregnancies due to extramarital or rape was
discussed and the attitudes of contemporary Islamic jurists were evaluated. The
subject is briefly mentioned with regard to the interest of Muslims living in
our country. Abortion
is usually the destruction of an embryo or fetus in the uterus, or removal of
the uterus prematurely to terminate the fetal life. Among the contemporary
Islamic jurists, there are some who abstain from abortion early in their
pregnancy. These conclusions are; If the illness is based on legitimate
excuses, such as living in the narrow streets, long journeys, they argue that
if a legitimate excuse does not end, it is makruh. On the other hand, the
majority of the Fatwa boards and Islamic jurists are of the view that the
embryo must be preserved from the time of its adherence to the mother's womb
and that the abortion can not be granted. According to these views, the
exception to the abortion ban is the occurrence of situations in which the
mother and fetus will lose together if the pregnancy lasts.
Kürtaj konusu
insanın, hayatın, dinin, bilimin, ahlâkın, hukukun ve vicdanın kesiştiği ender
konulardan biridir. Bu çalışmada kürtajın mahiyeti, İslam hukuku açısından
kürtajın imkânı ve hangi şartlarda buna cevaz verilebileceğine ilişkin
yaklaşımlar; özürlü doğacağı tespit edilen ceninin alınması, evlilik dışı veya
tecavüz neticesi istenmeyen gebeliklerin sonlandırılması etrafındaki
tartışmalar ele alınmış, bu konuda çağdaş İslam hukukçularının tutumları
değerlendirilmiştir. Konu ülkemizde yaşayan Müslümanları yakından
ilgilendirdiği için ilgili mevzuata kısaca yer verilmiştir. Kürtaj,
ekseriyetle rahim içindeki embriyo veya fetüsün imha edilmesi ya da fetüsün
hayatını sonlandırmak amacıyla vaktinden önce uterus dışına çıkartılmasıdır.
Çağdaş İslam hukukçuları arasında hamileliğin erken dönemlerinde kürtaja cevaz
verenler vardır. Bu görüşteki fakihler; hastalık, darulharpte yaşama, uzun
yolculukta bulunma gibi meşru mazeretlere dayanırsa ilk zamanlarda kürtajın
mübah; meşru bir mazerete dayanmazsa mekruh olduğunu ileri sürmektedirler. Buna
karşın fetva kurulları ve İslam hukukçularının çoğunluğu, anne rahmine
tutunmasından itibaren embriyonun korunması gerektiği ve kürtaja cevaz
verilemeyeceği görüşündedir. Bu görüşteki fakihlere göre kürtaj yasağının istisnası,
hamileliğin sürmesi halinde anne ve ceninin birlikte kaybedileceği durumların
gerçekleşmesi halidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 2 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 5 |
Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.