Bu
çalışmada, çocukluk dönemi gelişim özellikleri ve din eğitimi, sorun-çözüm
önerileri bağlamında incelenmiştir. Yöntem olarak literatür taraması ve görüşme
tekniklerinden faydalanılmıştır. Ayrıca konuyla ilgili yapılan benzer
çalışmaların bulgularından da yararlanılmıştır. Bunlarla birlikte araştırmada,
çocukluk dönemi gelişim evreleri/alanları, özellikleri ve din eğitimi üzerinde
etkili olan faktörler ile ilgili genel bir durum tespiti yapılarak, bu süreçte
karşılaşılan sorunlara yer verilmiştir. Bu bağlamda, çocukluk dönemi din
eğitiminde karşılaşılan sorunlar konusunda; anne-baba tarafından eğitim
sürecinin iyi yönetilememesi, çocuğun gelişim özelliklerinin bilinmemesi/dikkate
alınmaması, buna göre farklı yöntemlerin kullanılmaması, anne-baba ve
eğitimcilerin çocuğun özdeşim kurabileceği rol model olamamaları, değer
transferinin yapılamaması, çocuğun ben-merkezcilikten kurtulamaması, kuşak
çatışması, görev ve sorumluluk bilincinin kazandırılamaması, sevgi merkezli
yaklaşımdan uzaklaşılması, kitle iletişim araçlarının verimsiz kullanımı,
engellilere yönelik din eğitimindeki aksaklıklar ve bu eğitimin istenilen
düzeyde olmamasıyla ilgili bulgulara/sonuçlara ulaşılmış ve bunların çözümüne
yönelik pedagojik öneriler getirilmiştir.
Çocuk çocukluk dönemi gelişim alanları gelişim özellikleri din eğitimi sorunlar öneriler
In
this study, the developmental characteristics of childhood period and religious
education were examined in the context of problems and solutions.As a method,
literature review and interview techniques were used. Findings of similar
studies on the subject have also been utulized. In addition to these, a general
situation related to childhood developmental stages / areas, characteristics
and factors affecting religious education were determined and problems
encountered in this process were included. In this context, the problems
encountered in childhood religious education; not to manage the educational
process well by parents, not to know/take into the consideration the
developmental characteristics of child and not to use different methods
accordingly to this, not to be the
role
model that parents and educators can identify with the child the lack of a sense of
responsibility, the eliminaiton of the love-centered approach, the inefficient
use of mass media, the disabilities in religious education for the disabled
people, and the findings related to the lack of
this education were reached and pedagogical suggestions were provided to solve
these problems.
Child childhood developmental areas developmental characteristics religious education problems suggestions
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 12 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 6 |
Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.