Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Velilere Göre 4-6 Yaş Kur’an Kursları (Van Örneği)

Yıl 2023, Sayı: 15, 151 - 172, 28.06.2023
https://doi.org/10.53112/tudear.1229108

Öz

4-6 yaş Kur’an Kursları, Diyanet İşleri Başkanlığı’na bağlı olarak Türkiye’nin erken çocukluk dönemi din eğitiminde önemli bir tecrübe ortaya koymaktadır. Bu anlamda söz konusu kurslar kurulduğu tarihten bu yana niceliksel anlamda artış gösterirken niteliksel açıdan da ortaya konulan bilimsel araştırmaların verilerine bağlı olarak çeşitli yenilikler gerçekleştirmektedir. Bu çalışmada Van ili örneklemi ile 4-6 yaş Kur’an kurslarının velilerin gözünden değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılarak yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla verilerin toplandığı bu araştırmada, çocuklarını söz konusu kurslara gönderen ebeveynlerin üç tema üzerinde yoğunlaşan görüşler ileri sürdükleri tespit edilmiştir. Bunlar; çocukların kurslara gönderilme nedenleri, kurslarda verilen eğitimin niteliği ve kursların fiziksel koşullarıdır. Söz konusu üç tema, bulgu başlıkları olarak ele alınmış ve yorumlanmıştır. Velilerin ilgili temalar bağlamında ileri sürdükleri değerlendirmeleri, sorun olarak görmüş oldukları bazı durumlar ile birlikte ortaya konulmuş ve problem alanlarına ilişkin çeşitli öneriler geliştirilmiştir.

Destekleyen Kurum

yok

Proje Numarası

yok

Teşekkür

yok

Kaynakça

  • Acur, E. (2019). Öğretici görüşleri bağlamında Diyanet İşleri Başkanlığı 4-6 yaş Kur’an kurslarındaki değerler eğitimi uygulamalarının değerlendirilmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Akgül, M. (2020). 4-6 yaş grubu Kur’an kursu eğitiminin veli görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi (Amasya örneği) [Yüksek Lisans Tezi]. Amasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Altaş, N. (2022). Din eğitimi (2. Basım). Nobel.
  • Aybey, S. (2019). 4-6 yaş grubu Kur’an kurslarının eğitim-öğretim faaliyetleri ve problemleri (Zonguldak ili örneği). Bülent Ecevit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 6(2), 207-240.
  • Bayka, H. (2019). Öğretici ve veli görüşleri açısından Kur’an kursları öğretim programı (4-6 yaş grubu)’nın değerlendirilmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Berg, B. L., &Lune, H. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (E. C. Aybek, Çev.; 4. Baskı). Eğitim Yayınevi.
  • Bolat, E. Y., & Kahveci, D. (2016). 4-6 yaş grubu çocukların bazı değişkenlere göre sosyal becerilerinin karşılaştırılması. TurkishJournal of PrimaryEducation., 1, 14-25.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri (24. Baskı). Pegem Akademi Yayınları.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma deseni: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (Y. Dede, Çev.; 3. Baskı). Eğiten Kitap Yayınları.
  • Creswell, J. W. (2021). Nitel araştırma yöntemleri (M. Bütün & S. B. Demir, Çev.; 6. Baskı). Siyasal Kitabevi.
  • Demir, Ö., & Camadan, R. (2019). 4-6 yaş grubu Kur’an kursları ebeveyn memnuniyeti: Bayburt il örneği. Bayburt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 9(1), 7-38.
  • DİB. (2014). Faaliyet raporu 2013. https://stratejigelistirme.diyanet.gov.tr/Documents/2013%20Yılı%20Faaliyet%20Raporu.pdf
  • DİB. (2018). Kur’an kursları öğretim programı (4-6 yaş Grubu). https://egitimhizmetleri.diyanet.gov.tr/Documents/Kur%27an%20Kursları%20Öğretim%20Programı%20(4- 6%20Yaş)%20-%202018.pdf
  • DİB. (2022a). 4-6 yaş grubu Kur’an kursları öğretim programı. https://egitimhizmetleri.diyanet.gov.tr/Documents/4- 6%20Yaş%20Grubu%20Kuran%20kursları%20Öğretim%20Programı-2022.pdf
  • DİB. (2022b). Faaliyet raporu 2021. https://stratejigelistirme.diyanet.gov.tr/Documents/2021%20Faaliyet%20Raporu.pdf
  • Ecer, M., & Çakmak, A. (2021). Bir meta-sentez çalışması: Öğreticilerin gözünden 4-6 yaş Kur’an kursları. Marife: Dini Araştırmalar Dergisi, XXI(2), 803-831.
  • Gücen, A., Çakmak, A., & Ay, M. F. (2016). 4-6 yaş Kur’an kursu öğretim programının öğretici görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi. İçinde M. Kıbrıs (Ed.), Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi Bildiri Kitabı (ss. 752-765). İstanbul Büyükşehir Belediyesi.
  • Gün, A. (2016). Veli ve öğretici görüşleri doğrultusunda 4-6 yaş grubu Kur’an kursu eğitimi: Samsun ili örneği. Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 7, 33-66.
  • Kalaç, R. (2022). Van medrese geleneğinde hadis eğitimi ve müderrislerin hadis/sünnete yaklaşımları. İçinde R. E. Gül & A. A. Çanakcı (Ed.), Türkiye’de Hadis Eğitimi (ss. 169-228). Palet Yayınları.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar-ilkeler-teknikler (23. Basım). Nobel Yayınları.
  • Karasu, T. (2019). Kur’an kursu öğreticilerine göre okul öncesi dönemde din eğitimi: Muş ili örneği. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İlahiyat Tetkikleri Dergisi (İLTED), 51, 479-500.
  • Karasu, T. (2021). Dinde çoğulculuk bağlamında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde şâfiîlik. İçinde A. Çakmak & A. Hendek (Ed.), Dinde Çoğulculuk ve Din Eğitimi: Türkiye Tecrübesi (ss. 75-99). Dem Yayınları.
  • Korkmaz, M. (2019). 4-6 yaş grubu Kur’an kurslarında din eğitimi (Sorunlar ve Çözüm Önerileri). Kimlik Yayınları.
  • Korkmaz, M. (2020). 4-6 yaş grubu Kur’an kursu öğreticilerinin eğitim-öğretim yeterlikleri üzerine bir araştırma. İlahiyat Tetkikleri Dergisi, 53, 237-261.
  • Kurt, İ. (2017). Velilerin 4-6 yaş grubu Kur’an kurslarından memnuniyet düzeyleri ve beklentileri üzerine bir araştırma (Ankara Örneği) [Yüksek Lisans Tezi]. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Neuman, L. W. (2014). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar: C. II (7. Baskı). Yayınodası Yayıncılık.
  • Sağlam, İ. (2020). Kur’an kursları 4-6 yaş din eğitimi projesi hikayesi ve mevcut durum. İçinde M. Bayyiğit, M. Özkan, A. A. Çanakcı, & A. H. A. Abdelghany (Ed.), Erken Çocukluk Dönemi Din-Ahlak-Değerler Eğitimi ve Sorunları-2 (ss. 2-19). Panel Yayınları.
  • Tüfekçi, K. (2020). Diyanet İşleri Başkanlığı 4-6 yaş Kur’an kursları eğitiminin öğretici ve veli görüşlerine göre incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Üzümcü, M., & Çınar, N. (2020). Öğreticilere göre Diyanet 4-6 yaş Kur’an kursları (Çorlu Örneği). Trabzon İlahiyat Dergisi, 7(1), 7-51.
  • Yağcı, S. (2020). Öğreticilere göre Diyanet İşleri Başkanlığı ve mütfülüklerin 4-6 yaş grubu Kur’an kursları çalışmaları. Balıkesir Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 11, 195-221.
  • Yazıbaşı, M. A. (2020). Kur’an kursu öğreticilerine göre 4-6 yaş Kur’an kursu öğreticisi, öğrencisi ve öğrenci velisinin ihtiyaç ve beklentileri (Kırıkkale örneği). Dini Araştırmalar, 23(57), 95-116. https://doi.org/10.15745/da.749609
Yıl 2023, Sayı: 15, 151 - 172, 28.06.2023
https://doi.org/10.53112/tudear.1229108

Öz

Proje Numarası

yok

Kaynakça

  • Acur, E. (2019). Öğretici görüşleri bağlamında Diyanet İşleri Başkanlığı 4-6 yaş Kur’an kurslarındaki değerler eğitimi uygulamalarının değerlendirilmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Akgül, M. (2020). 4-6 yaş grubu Kur’an kursu eğitiminin veli görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi (Amasya örneği) [Yüksek Lisans Tezi]. Amasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Altaş, N. (2022). Din eğitimi (2. Basım). Nobel.
  • Aybey, S. (2019). 4-6 yaş grubu Kur’an kurslarının eğitim-öğretim faaliyetleri ve problemleri (Zonguldak ili örneği). Bülent Ecevit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 6(2), 207-240.
  • Bayka, H. (2019). Öğretici ve veli görüşleri açısından Kur’an kursları öğretim programı (4-6 yaş grubu)’nın değerlendirilmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Berg, B. L., &Lune, H. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (E. C. Aybek, Çev.; 4. Baskı). Eğitim Yayınevi.
  • Bolat, E. Y., & Kahveci, D. (2016). 4-6 yaş grubu çocukların bazı değişkenlere göre sosyal becerilerinin karşılaştırılması. TurkishJournal of PrimaryEducation., 1, 14-25.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri (24. Baskı). Pegem Akademi Yayınları.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma deseni: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (Y. Dede, Çev.; 3. Baskı). Eğiten Kitap Yayınları.
  • Creswell, J. W. (2021). Nitel araştırma yöntemleri (M. Bütün & S. B. Demir, Çev.; 6. Baskı). Siyasal Kitabevi.
  • Demir, Ö., & Camadan, R. (2019). 4-6 yaş grubu Kur’an kursları ebeveyn memnuniyeti: Bayburt il örneği. Bayburt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 9(1), 7-38.
  • DİB. (2014). Faaliyet raporu 2013. https://stratejigelistirme.diyanet.gov.tr/Documents/2013%20Yılı%20Faaliyet%20Raporu.pdf
  • DİB. (2018). Kur’an kursları öğretim programı (4-6 yaş Grubu). https://egitimhizmetleri.diyanet.gov.tr/Documents/Kur%27an%20Kursları%20Öğretim%20Programı%20(4- 6%20Yaş)%20-%202018.pdf
  • DİB. (2022a). 4-6 yaş grubu Kur’an kursları öğretim programı. https://egitimhizmetleri.diyanet.gov.tr/Documents/4- 6%20Yaş%20Grubu%20Kuran%20kursları%20Öğretim%20Programı-2022.pdf
  • DİB. (2022b). Faaliyet raporu 2021. https://stratejigelistirme.diyanet.gov.tr/Documents/2021%20Faaliyet%20Raporu.pdf
  • Ecer, M., & Çakmak, A. (2021). Bir meta-sentez çalışması: Öğreticilerin gözünden 4-6 yaş Kur’an kursları. Marife: Dini Araştırmalar Dergisi, XXI(2), 803-831.
  • Gücen, A., Çakmak, A., & Ay, M. F. (2016). 4-6 yaş Kur’an kursu öğretim programının öğretici görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi. İçinde M. Kıbrıs (Ed.), Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi Bildiri Kitabı (ss. 752-765). İstanbul Büyükşehir Belediyesi.
  • Gün, A. (2016). Veli ve öğretici görüşleri doğrultusunda 4-6 yaş grubu Kur’an kursu eğitimi: Samsun ili örneği. Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 7, 33-66.
  • Kalaç, R. (2022). Van medrese geleneğinde hadis eğitimi ve müderrislerin hadis/sünnete yaklaşımları. İçinde R. E. Gül & A. A. Çanakcı (Ed.), Türkiye’de Hadis Eğitimi (ss. 169-228). Palet Yayınları.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar-ilkeler-teknikler (23. Basım). Nobel Yayınları.
  • Karasu, T. (2019). Kur’an kursu öğreticilerine göre okul öncesi dönemde din eğitimi: Muş ili örneği. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İlahiyat Tetkikleri Dergisi (İLTED), 51, 479-500.
  • Karasu, T. (2021). Dinde çoğulculuk bağlamında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde şâfiîlik. İçinde A. Çakmak & A. Hendek (Ed.), Dinde Çoğulculuk ve Din Eğitimi: Türkiye Tecrübesi (ss. 75-99). Dem Yayınları.
  • Korkmaz, M. (2019). 4-6 yaş grubu Kur’an kurslarında din eğitimi (Sorunlar ve Çözüm Önerileri). Kimlik Yayınları.
  • Korkmaz, M. (2020). 4-6 yaş grubu Kur’an kursu öğreticilerinin eğitim-öğretim yeterlikleri üzerine bir araştırma. İlahiyat Tetkikleri Dergisi, 53, 237-261.
  • Kurt, İ. (2017). Velilerin 4-6 yaş grubu Kur’an kurslarından memnuniyet düzeyleri ve beklentileri üzerine bir araştırma (Ankara Örneği) [Yüksek Lisans Tezi]. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Neuman, L. W. (2014). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar: C. II (7. Baskı). Yayınodası Yayıncılık.
  • Sağlam, İ. (2020). Kur’an kursları 4-6 yaş din eğitimi projesi hikayesi ve mevcut durum. İçinde M. Bayyiğit, M. Özkan, A. A. Çanakcı, & A. H. A. Abdelghany (Ed.), Erken Çocukluk Dönemi Din-Ahlak-Değerler Eğitimi ve Sorunları-2 (ss. 2-19). Panel Yayınları.
  • Tüfekçi, K. (2020). Diyanet İşleri Başkanlığı 4-6 yaş Kur’an kursları eğitiminin öğretici ve veli görüşlerine göre incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Üzümcü, M., & Çınar, N. (2020). Öğreticilere göre Diyanet 4-6 yaş Kur’an kursları (Çorlu Örneği). Trabzon İlahiyat Dergisi, 7(1), 7-51.
  • Yağcı, S. (2020). Öğreticilere göre Diyanet İşleri Başkanlığı ve mütfülüklerin 4-6 yaş grubu Kur’an kursları çalışmaları. Balıkesir Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 11, 195-221.
  • Yazıbaşı, M. A. (2020). Kur’an kursu öğreticilerine göre 4-6 yaş Kur’an kursu öğreticisi, öğrencisi ve öğrenci velisinin ihtiyaç ve beklentileri (Kırıkkale örneği). Dini Araştırmalar, 23(57), 95-116. https://doi.org/10.15745/da.749609

4-6 Years Old Quran Courses According to Parents (Van Example)

Yıl 2023, Sayı: 15, 151 - 172, 28.06.2023
https://doi.org/10.53112/tudear.1229108

Öz

4-6 years old Qur'an Courses, under the Presidency of Religious Affairs, reveal an important experience in Turkey's early childhood religious education. In this sense, while it has increased quantitatively since its establishment, it also carries out innovations with various searches depending on the data of scientific researches put forward in qualitative terms. In this study, it is aimed to evaluate 4-6 years old Quran courses from the eyes of the parents with the sample of Van province. In this study, in which data were collected through semi-structured interview forms using the case study design, one of the qualitative research methods, it was determined that the parents who sent their children to the mentioned courses put forward opinions focusing on three themes. These; The reasons for sending children to the courses, the quality of the education given in the courses and the physical conditions of the courses. The three themes in question were handled and interpreted as findings titles. The evaluations put forward by the parents in the context of the relevant themes, along with some of the situations they saw as problems, were put forward and various suggestions were developed regarding the problem areas.

Proje Numarası

yok

Kaynakça

  • Acur, E. (2019). Öğretici görüşleri bağlamında Diyanet İşleri Başkanlığı 4-6 yaş Kur’an kurslarındaki değerler eğitimi uygulamalarının değerlendirilmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Akgül, M. (2020). 4-6 yaş grubu Kur’an kursu eğitiminin veli görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi (Amasya örneği) [Yüksek Lisans Tezi]. Amasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Altaş, N. (2022). Din eğitimi (2. Basım). Nobel.
  • Aybey, S. (2019). 4-6 yaş grubu Kur’an kurslarının eğitim-öğretim faaliyetleri ve problemleri (Zonguldak ili örneği). Bülent Ecevit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 6(2), 207-240.
  • Bayka, H. (2019). Öğretici ve veli görüşleri açısından Kur’an kursları öğretim programı (4-6 yaş grubu)’nın değerlendirilmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Berg, B. L., &Lune, H. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (E. C. Aybek, Çev.; 4. Baskı). Eğitim Yayınevi.
  • Bolat, E. Y., & Kahveci, D. (2016). 4-6 yaş grubu çocukların bazı değişkenlere göre sosyal becerilerinin karşılaştırılması. TurkishJournal of PrimaryEducation., 1, 14-25.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri (24. Baskı). Pegem Akademi Yayınları.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma deseni: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (Y. Dede, Çev.; 3. Baskı). Eğiten Kitap Yayınları.
  • Creswell, J. W. (2021). Nitel araştırma yöntemleri (M. Bütün & S. B. Demir, Çev.; 6. Baskı). Siyasal Kitabevi.
  • Demir, Ö., & Camadan, R. (2019). 4-6 yaş grubu Kur’an kursları ebeveyn memnuniyeti: Bayburt il örneği. Bayburt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 9(1), 7-38.
  • DİB. (2014). Faaliyet raporu 2013. https://stratejigelistirme.diyanet.gov.tr/Documents/2013%20Yılı%20Faaliyet%20Raporu.pdf
  • DİB. (2018). Kur’an kursları öğretim programı (4-6 yaş Grubu). https://egitimhizmetleri.diyanet.gov.tr/Documents/Kur%27an%20Kursları%20Öğretim%20Programı%20(4- 6%20Yaş)%20-%202018.pdf
  • DİB. (2022a). 4-6 yaş grubu Kur’an kursları öğretim programı. https://egitimhizmetleri.diyanet.gov.tr/Documents/4- 6%20Yaş%20Grubu%20Kuran%20kursları%20Öğretim%20Programı-2022.pdf
  • DİB. (2022b). Faaliyet raporu 2021. https://stratejigelistirme.diyanet.gov.tr/Documents/2021%20Faaliyet%20Raporu.pdf
  • Ecer, M., & Çakmak, A. (2021). Bir meta-sentez çalışması: Öğreticilerin gözünden 4-6 yaş Kur’an kursları. Marife: Dini Araştırmalar Dergisi, XXI(2), 803-831.
  • Gücen, A., Çakmak, A., & Ay, M. F. (2016). 4-6 yaş Kur’an kursu öğretim programının öğretici görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi. İçinde M. Kıbrıs (Ed.), Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi Bildiri Kitabı (ss. 752-765). İstanbul Büyükşehir Belediyesi.
  • Gün, A. (2016). Veli ve öğretici görüşleri doğrultusunda 4-6 yaş grubu Kur’an kursu eğitimi: Samsun ili örneği. Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 7, 33-66.
  • Kalaç, R. (2022). Van medrese geleneğinde hadis eğitimi ve müderrislerin hadis/sünnete yaklaşımları. İçinde R. E. Gül & A. A. Çanakcı (Ed.), Türkiye’de Hadis Eğitimi (ss. 169-228). Palet Yayınları.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar-ilkeler-teknikler (23. Basım). Nobel Yayınları.
  • Karasu, T. (2019). Kur’an kursu öğreticilerine göre okul öncesi dönemde din eğitimi: Muş ili örneği. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İlahiyat Tetkikleri Dergisi (İLTED), 51, 479-500.
  • Karasu, T. (2021). Dinde çoğulculuk bağlamında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde şâfiîlik. İçinde A. Çakmak & A. Hendek (Ed.), Dinde Çoğulculuk ve Din Eğitimi: Türkiye Tecrübesi (ss. 75-99). Dem Yayınları.
  • Korkmaz, M. (2019). 4-6 yaş grubu Kur’an kurslarında din eğitimi (Sorunlar ve Çözüm Önerileri). Kimlik Yayınları.
  • Korkmaz, M. (2020). 4-6 yaş grubu Kur’an kursu öğreticilerinin eğitim-öğretim yeterlikleri üzerine bir araştırma. İlahiyat Tetkikleri Dergisi, 53, 237-261.
  • Kurt, İ. (2017). Velilerin 4-6 yaş grubu Kur’an kurslarından memnuniyet düzeyleri ve beklentileri üzerine bir araştırma (Ankara Örneği) [Yüksek Lisans Tezi]. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Neuman, L. W. (2014). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar: C. II (7. Baskı). Yayınodası Yayıncılık.
  • Sağlam, İ. (2020). Kur’an kursları 4-6 yaş din eğitimi projesi hikayesi ve mevcut durum. İçinde M. Bayyiğit, M. Özkan, A. A. Çanakcı, & A. H. A. Abdelghany (Ed.), Erken Çocukluk Dönemi Din-Ahlak-Değerler Eğitimi ve Sorunları-2 (ss. 2-19). Panel Yayınları.
  • Tüfekçi, K. (2020). Diyanet İşleri Başkanlığı 4-6 yaş Kur’an kursları eğitiminin öğretici ve veli görüşlerine göre incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Üzümcü, M., & Çınar, N. (2020). Öğreticilere göre Diyanet 4-6 yaş Kur’an kursları (Çorlu Örneği). Trabzon İlahiyat Dergisi, 7(1), 7-51.
  • Yağcı, S. (2020). Öğreticilere göre Diyanet İşleri Başkanlığı ve mütfülüklerin 4-6 yaş grubu Kur’an kursları çalışmaları. Balıkesir Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 11, 195-221.
  • Yazıbaşı, M. A. (2020). Kur’an kursu öğreticilerine göre 4-6 yaş Kur’an kursu öğreticisi, öğrencisi ve öğrenci velisinin ihtiyaç ve beklentileri (Kırıkkale örneği). Dini Araştırmalar, 23(57), 95-116. https://doi.org/10.15745/da.749609
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Münir Ecer 0000-0002-0486-1460

Proje Numarası yok
Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 3 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Ecer, M. (2023). Velilere Göre 4-6 Yaş Kur’an Kursları (Van Örneği). Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi(15), 151-172. https://doi.org/10.53112/tudear.1229108

Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.