Bu çalışma, ilkokula başlayan öğrencilerin okuma yazmayı daha kolay ve etkili öğrenmelerinde önemli bir yere sahip olan okul öncesi okuma yazma çalışmaları hakkında öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma modelinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu Mersin İlinde üç merkez ilçede görev yapan farklı kıdem, yaş ve cinsiyetten oluşan beş öğretmenden oluşmuştur. Veriler katılımcılarla yüz yüze yapılan görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin okuma yazmaya hazırlık çalışmalarının öneminin farkında oldukları, bu tür çalışmaların özellikle çocukları ilkokula hazırlama, kas gelişimi, kendine güven ve düşünme becerilerini geliştirme bakımından önemli olduğu bulunmuştur. Bunun yanında, öğretmenlerin bu kapsamda daha çok fotokopi kâğıdı, kitap çalışması ve çizgi çalışmaları vb. çalışmalar yaptıkları görülmüştür.
The aim of this study was to examine teachers' opinions about reading and writing studies in pre-school, which have an important place in the process of learning to read and write of primary school students. The study was conducted in a qualitative research model. The study group consisted of five teachers of different seniority, age and gender who served in three central districts in Mersin. The data were collected through face-to-face interviews with participants. According to the findings obtained, it is found that teachers are aware of the importance of readiness to read and write, and that such studies are especially important for children to develop primary school, muscle development, self-confidence and thinking skills. Besides, it was found that the teachers mostly carried out works such as photocopy paper, book work and line work.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 29 Eylül 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Google Scholar