Bu çalışmada, araştırma kapsamına alınmış okul temelli kumar önleme programlarının içerik, öğretim etkinlikleri ve süresi kapsamlı ve sistematik bir derlemeye dayalı olarak bir araya getirilmiş ve sunulmuştur. Programların süreleri 1 saat ile 7,5 saat arasında değişmektedir. Programların biri tek oturum, biri üç oturum ikisi ise beş oturumdan oluşmaktadır. Derleme sonucu okul tabanlı önleme programlarının konu başlıkları, kumar oyunu ve oyun, problemli kumar, kumar yanılgıları ve bilişsel çarpıtmalar, karar verme ve problem çözme ve heyecan arayışı olarak belirlenmiştir. Kumar oyunu ve oyun tanımından hareketle şansa dayalı ve beceriye dayalı oyunlar, sorunlu kumarın belirtileri, risk faktörleri, kumar oynamaya katkıda bulunan düşünce hataları, batıl inançlar, sadece kumar oyununda değil, tüm hayatta akıllı kararlar almanın önemi, kötü kararlar almaya etki eden akran baskısı, heyecan arayışı programlardan derlenen içerik başlıklarıdır. Derleme sonucunda programlarda kumarı önlemek amacıyla eğlenceli sunumlara, örnek olay incelemelerine, grup tartışmalarına ve deneyimsel öğrenme etkinliklerine yer verildiği görülmektedir. Kumar önleme programlarının örgün öğretim programlarının odaklandığı karar alma becerilerine, problem çözme becerilerine, değerlere yönelik öz farkındalık kazandırma ve sosyal duygusal beceriler gibi birçok beceri ve değere odaklandığı görülmektedir. Önleme programlarının birçok hedefi ortaokul ve lise öğretim programlarının hedefleri ile örtüşmektedir. Derleme ile verilmiş okul temelli kumar önleme programının faydalı olacağı düşünülmektedir.
Okul tabanlı kumar önleme programları kumar oyunu oyun ve kumarlaştırma değerler eğitimi
This study systematically compiles and presents the content, teaching activities, and durations of school-based gambling prevention programs included in the research scope. The program durations ranged from 1 hour to 7.5 hours. One program consisted of a single session, another of three sessions, and two others of five sessions. The systematic review identified the key topics of these programs as follows: gambling and gaming, problem gambling, gambling misconceptions and cognitive distortions, decision-making and problem-solving, and the search for excitement. The content themes derived from the programs include, the distinction between chance-based and skill-based games, symptoms of problem gambling, risk factors contributing to gambling behavior, cognitive errors and superstitions associated with gambling, the importance of making smart decisions not only in gambling but in all areas of life, the impact of peer pressure and emotional seeking on poor decision-making. The review highlights that the programs utilize engaging presentations, case studies, group discussions, and experiential learning activities to prevent gambling. Moreover, these programs align with formal education curricula by focusing on critical skills and values such as decision-making, problem-solving, self-awareness of values, and social-emotional skills. Many objectives of these prevention programs overlap with the goals of middle and high school curricula. The reviewed school-based gambling prevention programs are considered to have significant potential benefits.
School-based gambling prevention programs Gambling games Gaming and Gamblification Values education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Değerler Eğitimi, Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 2 |
Google Scholar