Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÇOCUK EDEBİYATI MATERYALİ OLARAK FOLKLORİK ÜRÜNLER VE EFLATUN CEM GÜNEY’İN BU KONUDAKİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 64 - 70, 29.12.2016
https://doi.org/10.30568/tullis.265449

Öz

Toplumları geleceği olan çocukların karakterlerinin
oluşmasında, kimliklerinin şekillenmesinde ve psikolojilerinin oluşmasında en
önemli etkenlerden birisi olan çocuk edebiyatı, kullandığı materyal açısından
oldukça problemli bir alandır. Çocuk edebiyatında kullanılan materyallerde
birlik sağlanamadığı için alanı farklı ideolojik ve inanç kodları doldurmuş, bu
yanlışlık manzumesi içerisinde çocuk edebiyatının yetiştirdiği bireyler
birbirlerini anlayamaz, acılarını paylaşamaz noktasına gelmiştir. Empati yapan
nesillerin yaratılabilmesi için çocuk edebiyatında kullanılan materyallerin
toplumun ortak paydalarını oluşturan konulardan seçilmesi gerekmektedir.

Eflatun Cem Güney, çocuk edebiyatında
yaşanan bu kargaşanın çok erken dönemde farkına varmış ve bu çerçevede millî
insan tipi yaratılması amacıyla folklor kaynaklı metinlerin çocuk edebiyatında
kullanılması önerisini sunmuştur.





Bu çalışma, Eflatun Cem
Güney’in folklorik materyalin çocuk edebiyatında nasıl kullanılacağı
konusundaki görüşlerini ortaya koymaktadır.

Kaynakça

  • Bascom, William, (2005), “Folklorun Dört İşlevi”, Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 2, (Çev. Ferya Çalış), Geleneksel Yayınları, Ankara.
  • Çevirme, Hülya, (2004), “Şiirsel Halk Edebiyatı Ürünlerinin Çocuğun Dil Eğitimine Katkıları”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, C. 5, S. 7, s. 23.
  • Güney, Eflatun Cem, (1966), Folklor ve Eğitim, Millî Eğitim Yayınevi, Ankara.
  • Karataş, Evren, (2014), “Çocuk Edebiyatında “Karakter” kavramı”, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S. 33, s. 60-80.
  • Özcan, Hüseyin, (2008), “Halk Edebiyatı Metinlerinin Çocuk Edebiyatına Kaynak Olması ve Örneklem Olarak Dede Korkut Hikâyeleri”, Turkish Studies, Volum 3/2, s. 582-603.
  • Yalçın, Alemdar-Gıyasettin Aytaş, (2003), Çocuk Edebiyatı, Akçağ Yayınları, Ankara.
Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 64 - 70, 29.12.2016
https://doi.org/10.30568/tullis.265449

Öz

Kaynakça

  • Bascom, William, (2005), “Folklorun Dört İşlevi”, Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 2, (Çev. Ferya Çalış), Geleneksel Yayınları, Ankara.
  • Çevirme, Hülya, (2004), “Şiirsel Halk Edebiyatı Ürünlerinin Çocuğun Dil Eğitimine Katkıları”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, C. 5, S. 7, s. 23.
  • Güney, Eflatun Cem, (1966), Folklor ve Eğitim, Millî Eğitim Yayınevi, Ankara.
  • Karataş, Evren, (2014), “Çocuk Edebiyatında “Karakter” kavramı”, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S. 33, s. 60-80.
  • Özcan, Hüseyin, (2008), “Halk Edebiyatı Metinlerinin Çocuk Edebiyatına Kaynak Olması ve Örneklem Olarak Dede Korkut Hikâyeleri”, Turkish Studies, Volum 3/2, s. 582-603.
  • Yalçın, Alemdar-Gıyasettin Aytaş, (2003), Çocuk Edebiyatı, Akçağ Yayınları, Ankara.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Faruk Çolak 0000-0001-5438-8432

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çolak, F. (2016). ÇOCUK EDEBİYATI MATERYALİ OLARAK FOLKLORİK ÜRÜNLER VE EFLATUN CEM GÜNEY’İN BU KONUDAKİ GÖRÜŞLERİ. The Journal of Turkic Language and Literature Surveys (TULLIS), 1(2), 64-70. https://doi.org/10.30568/tullis.265449