Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dijital Minimalizm: Ekran Bağımlılığı ve Teknoloji Yorgunluğu Sarmalından Kurtulmak İçin Bir Yol Haritası

Yıl 2022, , 430 - 436, 30.06.2022
https://doi.org/10.17829/turcom.1120604

Öz

Ekran bağımlılığı ve teknoloji yorgunluğu sarmalından kurtulmak için bir yol haritası” olan Dijital Minimalizm kitabı Georgetown Üniversitesi bilgisayar bilimleri bölümünden Doçent Cal Newport tarafından yazılmıştır. Dijital minimalizmin gerektirdiklerini ve neden işe yaradığını ortaya koymaya çalışan yazar, öncelikle dijital teknolojileri reddetmeden onların insan hayatındaki olumsuz etkilerine yer vermektedir. Yaşanmış örnekler üzerinden dijital minimalizm felsefesini irdeleyerek argümanlar sunan Newport, bahsedilen olumsuz etkiler için çözüm yolu olarak dijital minimalizm felsefesini öneriyor.

Kaynakça

  • Chin, C. Y., Lu, H. P., & Wu, C. M. (2015). Facebook users' motivation for clicking the “like” button. Social Behavior and Personality: An International Journal, 43(4), 579-592.
  • Eranti, V., & Lonkila, M. (2015). The social significance of the Facebook Like button. First Monday, 20(6). https://doi.org/10.5210/fm.v20i6.5505. Jones, S. E. (2013). Against technology: From the Luddites to neo-Luddism. London: Routledge.
  • Newport, C. (2019). Dijital Minimalizm (C. Mavituna çev.). İstanbul: Metropolis Yayıncılık. (Orijinal eser yayın tarihi: 2019).
  • Statista. (2022). • Facebook MAU Worldwide 2021. Statista. Erişim: 17 Şubat 2022. https://www.statista.com/statistics/264810/number-of-monthly-active-facebook-users-worldwide/
  • Peyton, T. (2013). Emotion to Action?: Deconstructing the ontological politics of the “like” button. In T. Benski & E. Fisher (ed.), Internet and Emotions (ss. 127-142). London: Routledge.
  • Twenge, J. M. (2017). Have smartphones destroyed a generation. The Atlantic, (9), 1-20.
  • Williams, C., & Flores, B. (2021). Americans check their smartphones 96 times a day, survey says. Erişim: 20 Mart 2022. https://www.q13fox.com/news/americans-check-their-smartphones-96-times-a-day-survey-says

Digital Minimalism: A Roadmap to Deal with the Screen Addiction and Technology Fatigue

Yıl 2022, , 430 - 436, 30.06.2022
https://doi.org/10.17829/turcom.1120604

Öz

Kaynakça

  • Chin, C. Y., Lu, H. P., & Wu, C. M. (2015). Facebook users' motivation for clicking the “like” button. Social Behavior and Personality: An International Journal, 43(4), 579-592.
  • Eranti, V., & Lonkila, M. (2015). The social significance of the Facebook Like button. First Monday, 20(6). https://doi.org/10.5210/fm.v20i6.5505. Jones, S. E. (2013). Against technology: From the Luddites to neo-Luddism. London: Routledge.
  • Newport, C. (2019). Dijital Minimalizm (C. Mavituna çev.). İstanbul: Metropolis Yayıncılık. (Orijinal eser yayın tarihi: 2019).
  • Statista. (2022). • Facebook MAU Worldwide 2021. Statista. Erişim: 17 Şubat 2022. https://www.statista.com/statistics/264810/number-of-monthly-active-facebook-users-worldwide/
  • Peyton, T. (2013). Emotion to Action?: Deconstructing the ontological politics of the “like” button. In T. Benski & E. Fisher (ed.), Internet and Emotions (ss. 127-142). London: Routledge.
  • Twenge, J. M. (2017). Have smartphones destroyed a generation. The Atlantic, (9), 1-20.
  • Williams, C., & Flores, B. (2021). Americans check their smartphones 96 times a day, survey says. Erişim: 20 Mart 2022. https://www.q13fox.com/news/americans-check-their-smartphones-96-times-a-day-survey-says
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Serkan Bayrakçı 0000-0002-3817-1927

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 26 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Bayrakçı, S. (2022). Dijital Minimalizm: Ekran Bağımlılığı ve Teknoloji Yorgunluğu Sarmalından Kurtulmak İçin Bir Yol Haritası. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi(40), 430-436. https://doi.org/10.17829/turcom.1120604

Cited By

Tekno-Oruç Bir Öz Disiplin Pratiği Olabilir mi?
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
https://doi.org/10.52642/susbed.1342921

Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi'nde yayımlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.