Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Communication Conflicts among Students Residing in Higher Education Dormitories

Yıl 2025, Sayı: 48, 134 - 159, 26.12.2025
https://doi.org/10.17829/turcom.1640762

Öz

Conflict, regarded as an inevitable process in research, is a state of disagreement that arises from parties having different goals, expectations, needs, values, and perceptions. Although conflicts often evoke negative connotations, when managed effectively, they can contribute to individual, institutional, and societal development, whereas if not handled properly, they may lead to various levels of problems. Therefore, research focusing on nature and management of conflict holds significance within academic literature. This study aims to identify the underlying sources and typologies of communication conflicts among students residing in higher education dormitories, and to explore the predominant strategies employed in resolving these conflicts within shared living environments. This research uses a case study approach, a qualitative research method, together with data collected through focus group interviews. Semi–structured focus group interviews were conducted with students residing in higher education dormitories located on the Prof. Dr. İlhan Varank Campus of Manisa Celal Bayar University in Manisa, Türkiye. The obtained data were systematized and analyzed using the content analysis method. According to the findings of the study, students most frequently experience content–related conflicts, which predominantly stem from differing values, and avoidance strategies are most commonly employed as a means of conflict resolution.

Etik Beyan

Bu çalışma, akademik araştırma etiği çerçevesinde yürütülmüş olup, araştırma sürecinde bilimsel dürüstlük ve etik kurallara tam uyum sağlanmıştır. Çalışmada kullanılan veriler, ilgili etik kurallar çerçevesinde toplanmış ve analiz edilmiştir.

Destekleyen Kurum

Manisa Celal Bayar Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi

Proje Numarası

Manisa Celal Bayar Ünv. BAP [Proje Numarası: 2023-113].

Teşekkür

Bu araştırmaya gönüllü olarak katılım sağlayan ve verilerin oluşmasına katkıda bulunan tüm öğrencilere teşekkürÜ bir borç bilirim.

Kaynakça

  • 2 Mart Gazetesi. (2024, May 26). Yurda getirdiği tabancayla oda arkadaşını öldürdü; “Şakalaşıyorduk” dedi [Killed roommate with a gun he brought to the dormitory; “We were joking” he said]. 2 Mart Gazetesi. https://2mart.com.tr/turkiye/yurda-getirdigi-tabancayla-oda-arkadasini-oldurdu-sakalasiyorduk-dedi-47487.html
  • Arslan, C. (2005). Kişilerarası çatışma çözme ve problem çözme yaklaşımlarının yükleme karmaşıklığı açısından incelenmesi [Interpersonal conflict resolution and problem-solving approaches examined in terms of attributional complexity]. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 75–93.
  • Attiogbe, E. J. K., Agyabeng, A. N., Preko, A. D., Quao, B., & Otoo, E. (2024). The impact of university housing on student success in higher education: The Ghanaian perspective. SN Social Sciences, 4(12), 229. https://doi.org/10.1007/s43545-024-01025-1
  • Bilgin, A. (1999). Üniversite öğrencilerinin kullandığı çatışma çözme yöntemleri [Conflict resolution methods used by university students]. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 129–137.
  • Bingöl, O. (2022). Çatışma ve barış: Kavramlar, yaklaşımlar ve uygulamalar [Conflict and peace: Concepts, approaches, and applications]. Hiperyayın.
  • Böhm, R., Rusch, H., & Baron, J. (2020). The psychology of intergroup conflict: A review of theories and measures. Journal of Economic Behavior & Organization, 178, 947–962. https://doi.org/10.1016/j.jebo.2018.01.020
  • Burdur Gazetesi. (2024). Kız öğrenci yurdunda korkunç kavga: “Gözümün içi kanıyor.” [Horrible fight in a girls’ dormitory: “The inside of my eye is bleeding”]. Burdur Gazetesi. https://www.burdurgazetesi.com/haber/19268213/kiz-ogrenci-yurdunda-korkunc-kavga-gozumun-ici-kaniyor
  • Burgos-Cienfuegos, R., Vasquez-Salgado, Y., Ruedas-Gracia, N., & Greenfield, P. M. (2015). Disparate cultural values and modes of conflict resolution in peer relations: The experience of Latino first-generation college students. Hispanic Journal of Behavioral Sciences, 37(3), 365–397. https://doi.org/10.1177/0739986315591343
  • Dai, X., & Chen, G. (2017). Introduction. In X. Dai, & G. Chen (Eds.), Conflict management and intercultural communication: The Art of intercultural harmony (pp. 1-10). Routledge.
  • Demirbilek, M. (2012). Yurtlarda kalan öğrencilerin arkadaşlık ilişkileri, arkadaşlık ilişkileriyle bağlantılı sorunları ve çözümüne yönelik bir model denemesi [Friendship relations of students residing in dormitories, related problems and an attempt to solve them with a model]. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3), 1–24. https://doi.org/10.1501/Asbd_0000000026
  • Duran, R. L., & Zakahi, W.R. (1988). The influence of communicative competence upon roommate satisfaction. Western Journal of Speech Communication, 52(2), 135–146. https://doi.org/10.1080/10570318809389631
  • Erb, S. E., Renshaw, K. D., Short, J. L., & Pollard, J. W. (2014). The importance of college roommate relationships: A review and systemic conceptualization. Journal of Student Affairs Research and Practice, 51(1), 43–55. https://doi.org/10.1515/jsarp-2014-0004
  • Etikan, İ. (2017). Influence of residential setting on student outcome. Biometrics & Biostatistics International Journal, 6(4). https://doi.org/10.15406/bbij.2017.06.00177
  • Fleetwood, K. L. (1987). The conflict management styles and strategies of educational managers [Unpublished doctoral dissertation]. University of Delaware.
  • Gülcan, C. (2021). Nitel bir veri toplama aracı: Odak (focus) grup tekniğinin uygulanışı ve geçerliliği üzerine bir çalışma [A qualitative data collection tool: A study on the application and validity of the focus group technique]. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü e-Dergisi, 4(2), 94–109.
  • Günay, D., & Günay, A. (2016). Dünyada ve Türkiye’de yükseköğretim okullaşma oranları ve gelişmeler [Higher education enrollment rates and developments in the world and Turkey]. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 6(1), 13-30.
  • Haber Anlık. (2025, January 13). Bölgemizde KYK yurdunda bıçaklı kavga! özel kuvvet devreye girdi! [Knife fight in KYK dormitory in our region! Special force intervened!]. Haber Anlık. https://www.haberanlik.com.tr/haber/23382662/bolgemizde-kyk-yurdunda-bicakli-kavga-ozel-kuvvet-devreye-girdi
  • Halpin, K. (2009). Roommate rants: Understanding roommate conflicts among MSU students. Journal of Undergraduate Research at Minnesota State University, Mankato, 9(3), 1–28. https://doi.org/10.56816/2378-6949.1056
  • Hawken, L., Duran, R. L., & Kelly, L. (1991). The relationship of interpersonal communication variables to academic success and persistence in college. Communication Quarterly, 39(4), 297–308. https://doi.org/10.1080/01463379109369807
  • Hocker, J. L., & Wilmot, W. W. (2018). Interpersonal conflict (Tenth edition). McGraw-Hill Education.
  • İbil, E., & Uyanık, H. (2018). Öğrencilerin yurt memnuniyet düzeyleri ile kişisel gelişim yönelimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi [Investigation of the relationship between students’ dormitory satisfaction levels and personal development orientations]. Yükseköğretim Dergisi, 8(3), 293–300. https://doi.org/10.2399/yod.18.015
  • Jobbehdar Nourafkan, N., Jumah, B., Asif, R., & Dehghanmongabadi, A. (2020). Conflicts between students living on–campus dormitories: The Case of dormitories at Eastern Mediterranean University Campus. SEISENSE Journal of Management, 3(4), 31–43. https://doi.org/10.33215/sjom.v3i4.397
  • Jordyn, M., & Byrd, M. (2003). The relationship between the living arrangements of university students and their identity development. Adolescence, 38(150), 267–278.
  • Koç, H. (2016). Üniversite öğrencilerinin kişilerarası problem çözme yaklaşımlarının çözüm odaklı yaklaşım ve mizah tarzları açısından incelenmesi [Analyzing interpersonal problem solving in terms of solution focused approach and humour styles of university students] (Publication No. 436722) [Master’s thesis, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Lane, S. D. (2010). Interpersonal communication: Competence and contexts (2nd edition). Pearson.
  • McCorkle, S., & Mason, S. G. (2009). Conflict in residence halls: A preliminary study of the efficacy of roommate negotiations to reduce roommate conflict. Proceedings of the 21 st Annual Meeting International Academy of Linguistics and Social Sciences, USA. https://scholarworks.boisestate.edu/pubadmin_facpubs/2/
  • Obi, J. S. C., & Obineli, A. S. (2015). Psychological strategies for resolving interpersonal conflicts among administrators in tertiary institutions: A case of Nnamdi Azikiwe University Awka, Nigeria. Journal of Education and Practice, 6(26), 46–52.
  • Özkaleli, S., & Tengirşek, İ. (2000). Öğrencilerin yurt ve üniversitede karşılaştıkları sorunların yaşantılarına nasıl yansıdığının, bu sorunları çözümlemede hangi yollara başvurduklarının ve psikososyal servislerden ne gibi yardımlar almak istediklerinin belirlenmesi [Determining how students’ problems encountered in dormitories and universities are reflected in their lives, which ways they resort to solve these problems, and what kind of assistance they want from psychosocial services]. Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü.
  • Shapiro, D. (2004). Conflict and communication: A Guide through the labyrinth of conflict management. International Debate Education Association.
  • Sözcü Gazetesi (2023, November 17). Kız öğrenci yurdunda “çay döktün” kavgası: 1 yaralı [Girls’ dormitory fight over “pilling tea”: 1 injured]. Sözcü Gazetesi. https://www.sozcu.com.tr/canonicalUrl
  • Stoner, J. A. F., Freeman, R. E., & Gilbert, D. R. (1995). Management (6. edition). Prentice Hall.
  • Thomas, K. W., & Kilmann, R. H. (1976). Thomas–Kilmann conflict mode instrument. Group & Organization Studies, 1, 249–251. https://doi.org/10.1177/105960117600100214
  • Tong, X. W., & Kim, M. J. (2025). A conceptual framework to enhance students’ experience in dormitories through space optimization and cultural integration. Journal of Asian Architecture and Building Engineering, 1–13. https://doi.org/10.1080/13467581.2025.2481288
  • Trow, M. A. (1973). Problems in the transition from elite to mass higher education. Carnegie Commission on Higher Education. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED091983.pdf
  • Turan, A. H., & Ünsel, A. (2014). Üniversite öğrencilerinin yurt memnuniyetleri anketi [University students’ dormitory satisfaction survey]. Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(4), 91–100.
  • Waldo, M. (1985). Improving interpersonal communication in a university residential community. The Journal of Humanistic Education and Development, 23(3), 126–133. https://doi.org/10.1002/j.2164-4683.1985.tb00265.x
  • Wellington, P. (2011). Effective people management. Kogan Page Ltd.
  • White, D. D., & Bednar, D. A. (1986). Organizational behavior: Understanding and managing people at work. Allyn and Bacon.
  • Yang, X., Bao, Y., & Wang, D. (2024). Empirical study of the effect of dormitory conflict on dormitory exclusion — The mediation role of competition. Psychology, 15(11), 1728–1741. https://doi.org/10.4236/psych.2024.1511101
  • Yıldırım, T. (2016). Farklı standartta yurtlarda barınan öğrencilerinin akademik başarılarının karşılaştırılması [Comparison of academic achievement of students residing in dormitories of different standards]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 31–44.

Yükseköğretim Yurtlarında Kalan Öğrenciler Arasındaki İletişim Çatışmaları

Yıl 2025, Sayı: 48, 134 - 159, 26.12.2025
https://doi.org/10.17829/turcom.1640762

Öz

Araştırmalarda kaçınılmaz bir süreç olarak ele alınan çatışma, tarafların farklı hedefler, beklentiler, ihtiyaçlar, değerler ve algılara sahip olmalarından kaynaklanan bir anlaşmazlık durumudur. Çatışmalar genellikle olumsuz bir çağrışım uyandırsa da doğru yönetildiğinde bireysel, kurumsal ve toplumsal gelişime katkı sağlarken, etkili bir şekilde ele alınmadığında ise çeşitli düzeylerde sorunlara yol açabilmektedir. Bu nedenle, çatışmanın doğası ve yönetimine odaklanan araştırmalar, akademik literatürde önemli bir yere sahiptir. Bu çalışma, yükseköğretim yurtlarında kalan öğrenciler arasında ortaya çıkan iletişim çatışmalarının temel kaynaklarını ve türlerini belirlemeyi; ayrıca bu çatışmaların paylaşımlı yaşam alanlarında nasıl çözümlendiğini ve öğrenciler tarafından en yaygın olarak benimsenen çözüm stratejilerini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın yaklaşımı nitel araştırma modellerinden durum çalışmasıdır ve veriler odak grup görüşmeleri kullanılarak toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış odak grup görüşmeleri Türkiye’de Manisa Celal Bayar Üniversitesi Prof. Dr. İlhan Varank Kampüsü içerisinde yer alan Yükseköğrenim yurtlarında kalan öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler, sistematik hale getirilerek içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre; öğrenciler en çok içerik temelli çatışmalar yaşamaktadır ve bu çatışmalar çoğunlukla farklı değerlerden kaynaklanmaktadır; çatışmaları çözme yöntemi olarak ise en yaygın şekilde kaçınma stratejileri kullanılmaktadır.

Proje Numarası

Manisa Celal Bayar Ünv. BAP [Proje Numarası: 2023-113].

Kaynakça

  • 2 Mart Gazetesi. (2024, May 26). Yurda getirdiği tabancayla oda arkadaşını öldürdü; “Şakalaşıyorduk” dedi [Killed roommate with a gun he brought to the dormitory; “We were joking” he said]. 2 Mart Gazetesi. https://2mart.com.tr/turkiye/yurda-getirdigi-tabancayla-oda-arkadasini-oldurdu-sakalasiyorduk-dedi-47487.html
  • Arslan, C. (2005). Kişilerarası çatışma çözme ve problem çözme yaklaşımlarının yükleme karmaşıklığı açısından incelenmesi [Interpersonal conflict resolution and problem-solving approaches examined in terms of attributional complexity]. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 75–93.
  • Attiogbe, E. J. K., Agyabeng, A. N., Preko, A. D., Quao, B., & Otoo, E. (2024). The impact of university housing on student success in higher education: The Ghanaian perspective. SN Social Sciences, 4(12), 229. https://doi.org/10.1007/s43545-024-01025-1
  • Bilgin, A. (1999). Üniversite öğrencilerinin kullandığı çatışma çözme yöntemleri [Conflict resolution methods used by university students]. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 129–137.
  • Bingöl, O. (2022). Çatışma ve barış: Kavramlar, yaklaşımlar ve uygulamalar [Conflict and peace: Concepts, approaches, and applications]. Hiperyayın.
  • Böhm, R., Rusch, H., & Baron, J. (2020). The psychology of intergroup conflict: A review of theories and measures. Journal of Economic Behavior & Organization, 178, 947–962. https://doi.org/10.1016/j.jebo.2018.01.020
  • Burdur Gazetesi. (2024). Kız öğrenci yurdunda korkunç kavga: “Gözümün içi kanıyor.” [Horrible fight in a girls’ dormitory: “The inside of my eye is bleeding”]. Burdur Gazetesi. https://www.burdurgazetesi.com/haber/19268213/kiz-ogrenci-yurdunda-korkunc-kavga-gozumun-ici-kaniyor
  • Burgos-Cienfuegos, R., Vasquez-Salgado, Y., Ruedas-Gracia, N., & Greenfield, P. M. (2015). Disparate cultural values and modes of conflict resolution in peer relations: The experience of Latino first-generation college students. Hispanic Journal of Behavioral Sciences, 37(3), 365–397. https://doi.org/10.1177/0739986315591343
  • Dai, X., & Chen, G. (2017). Introduction. In X. Dai, & G. Chen (Eds.), Conflict management and intercultural communication: The Art of intercultural harmony (pp. 1-10). Routledge.
  • Demirbilek, M. (2012). Yurtlarda kalan öğrencilerin arkadaşlık ilişkileri, arkadaşlık ilişkileriyle bağlantılı sorunları ve çözümüne yönelik bir model denemesi [Friendship relations of students residing in dormitories, related problems and an attempt to solve them with a model]. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3), 1–24. https://doi.org/10.1501/Asbd_0000000026
  • Duran, R. L., & Zakahi, W.R. (1988). The influence of communicative competence upon roommate satisfaction. Western Journal of Speech Communication, 52(2), 135–146. https://doi.org/10.1080/10570318809389631
  • Erb, S. E., Renshaw, K. D., Short, J. L., & Pollard, J. W. (2014). The importance of college roommate relationships: A review and systemic conceptualization. Journal of Student Affairs Research and Practice, 51(1), 43–55. https://doi.org/10.1515/jsarp-2014-0004
  • Etikan, İ. (2017). Influence of residential setting on student outcome. Biometrics & Biostatistics International Journal, 6(4). https://doi.org/10.15406/bbij.2017.06.00177
  • Fleetwood, K. L. (1987). The conflict management styles and strategies of educational managers [Unpublished doctoral dissertation]. University of Delaware.
  • Gülcan, C. (2021). Nitel bir veri toplama aracı: Odak (focus) grup tekniğinin uygulanışı ve geçerliliği üzerine bir çalışma [A qualitative data collection tool: A study on the application and validity of the focus group technique]. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü e-Dergisi, 4(2), 94–109.
  • Günay, D., & Günay, A. (2016). Dünyada ve Türkiye’de yükseköğretim okullaşma oranları ve gelişmeler [Higher education enrollment rates and developments in the world and Turkey]. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 6(1), 13-30.
  • Haber Anlık. (2025, January 13). Bölgemizde KYK yurdunda bıçaklı kavga! özel kuvvet devreye girdi! [Knife fight in KYK dormitory in our region! Special force intervened!]. Haber Anlık. https://www.haberanlik.com.tr/haber/23382662/bolgemizde-kyk-yurdunda-bicakli-kavga-ozel-kuvvet-devreye-girdi
  • Halpin, K. (2009). Roommate rants: Understanding roommate conflicts among MSU students. Journal of Undergraduate Research at Minnesota State University, Mankato, 9(3), 1–28. https://doi.org/10.56816/2378-6949.1056
  • Hawken, L., Duran, R. L., & Kelly, L. (1991). The relationship of interpersonal communication variables to academic success and persistence in college. Communication Quarterly, 39(4), 297–308. https://doi.org/10.1080/01463379109369807
  • Hocker, J. L., & Wilmot, W. W. (2018). Interpersonal conflict (Tenth edition). McGraw-Hill Education.
  • İbil, E., & Uyanık, H. (2018). Öğrencilerin yurt memnuniyet düzeyleri ile kişisel gelişim yönelimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi [Investigation of the relationship between students’ dormitory satisfaction levels and personal development orientations]. Yükseköğretim Dergisi, 8(3), 293–300. https://doi.org/10.2399/yod.18.015
  • Jobbehdar Nourafkan, N., Jumah, B., Asif, R., & Dehghanmongabadi, A. (2020). Conflicts between students living on–campus dormitories: The Case of dormitories at Eastern Mediterranean University Campus. SEISENSE Journal of Management, 3(4), 31–43. https://doi.org/10.33215/sjom.v3i4.397
  • Jordyn, M., & Byrd, M. (2003). The relationship between the living arrangements of university students and their identity development. Adolescence, 38(150), 267–278.
  • Koç, H. (2016). Üniversite öğrencilerinin kişilerarası problem çözme yaklaşımlarının çözüm odaklı yaklaşım ve mizah tarzları açısından incelenmesi [Analyzing interpersonal problem solving in terms of solution focused approach and humour styles of university students] (Publication No. 436722) [Master’s thesis, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Lane, S. D. (2010). Interpersonal communication: Competence and contexts (2nd edition). Pearson.
  • McCorkle, S., & Mason, S. G. (2009). Conflict in residence halls: A preliminary study of the efficacy of roommate negotiations to reduce roommate conflict. Proceedings of the 21 st Annual Meeting International Academy of Linguistics and Social Sciences, USA. https://scholarworks.boisestate.edu/pubadmin_facpubs/2/
  • Obi, J. S. C., & Obineli, A. S. (2015). Psychological strategies for resolving interpersonal conflicts among administrators in tertiary institutions: A case of Nnamdi Azikiwe University Awka, Nigeria. Journal of Education and Practice, 6(26), 46–52.
  • Özkaleli, S., & Tengirşek, İ. (2000). Öğrencilerin yurt ve üniversitede karşılaştıkları sorunların yaşantılarına nasıl yansıdığının, bu sorunları çözümlemede hangi yollara başvurduklarının ve psikososyal servislerden ne gibi yardımlar almak istediklerinin belirlenmesi [Determining how students’ problems encountered in dormitories and universities are reflected in their lives, which ways they resort to solve these problems, and what kind of assistance they want from psychosocial services]. Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü.
  • Shapiro, D. (2004). Conflict and communication: A Guide through the labyrinth of conflict management. International Debate Education Association.
  • Sözcü Gazetesi (2023, November 17). Kız öğrenci yurdunda “çay döktün” kavgası: 1 yaralı [Girls’ dormitory fight over “pilling tea”: 1 injured]. Sözcü Gazetesi. https://www.sozcu.com.tr/canonicalUrl
  • Stoner, J. A. F., Freeman, R. E., & Gilbert, D. R. (1995). Management (6. edition). Prentice Hall.
  • Thomas, K. W., & Kilmann, R. H. (1976). Thomas–Kilmann conflict mode instrument. Group & Organization Studies, 1, 249–251. https://doi.org/10.1177/105960117600100214
  • Tong, X. W., & Kim, M. J. (2025). A conceptual framework to enhance students’ experience in dormitories through space optimization and cultural integration. Journal of Asian Architecture and Building Engineering, 1–13. https://doi.org/10.1080/13467581.2025.2481288
  • Trow, M. A. (1973). Problems in the transition from elite to mass higher education. Carnegie Commission on Higher Education. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED091983.pdf
  • Turan, A. H., & Ünsel, A. (2014). Üniversite öğrencilerinin yurt memnuniyetleri anketi [University students’ dormitory satisfaction survey]. Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(4), 91–100.
  • Waldo, M. (1985). Improving interpersonal communication in a university residential community. The Journal of Humanistic Education and Development, 23(3), 126–133. https://doi.org/10.1002/j.2164-4683.1985.tb00265.x
  • Wellington, P. (2011). Effective people management. Kogan Page Ltd.
  • White, D. D., & Bednar, D. A. (1986). Organizational behavior: Understanding and managing people at work. Allyn and Bacon.
  • Yang, X., Bao, Y., & Wang, D. (2024). Empirical study of the effect of dormitory conflict on dormitory exclusion — The mediation role of competition. Psychology, 15(11), 1728–1741. https://doi.org/10.4236/psych.2024.1511101
  • Yıldırım, T. (2016). Farklı standartta yurtlarda barınan öğrencilerinin akademik başarılarının karşılaştırılması [Comparison of academic achievement of students residing in dormitories of different standards]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 31–44.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İletişim Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nuray Yılmaz Sert 0000-0002-5329-5469

Proje Numarası Manisa Celal Bayar Ünv. BAP [Proje Numarası: 2023-113].
Gönderilme Tarihi 16 Şubat 2025
Kabul Tarihi 6 Ağustos 2025
Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 48

Kaynak Göster

APA Yılmaz Sert, N. (2025). Communication Conflicts among Students Residing in Higher Education Dormitories. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi(48), 134-159. https://doi.org/10.17829/turcom.1640762

Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi'nde yayımlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.