Conflict, regarded as an inevitable process in research, is a state of disagreement that arises from parties having different goals, expectations, needs, values, and perceptions. Although conflicts often evoke negative connotations, when managed effectively, they can contribute to individual, institutional, and societal development, whereas if not handled properly, they may lead to various levels of problems. Therefore, research focusing on nature and management of conflict holds significance within academic literature. This study aims to identify the underlying sources and typologies of communication conflicts among students residing in higher education dormitories, and to explore the predominant strategies employed in resolving these conflicts within shared living environments. This research uses a case study approach, a qualitative research method, together with data collected through focus group interviews. Semi–structured focus group interviews were conducted with students residing in higher education dormitories located on the Prof. Dr. İlhan Varank Campus of Manisa Celal Bayar University in Manisa, Türkiye. The obtained data were systematized and analyzed using the content analysis method. According to the findings of the study, students most frequently experience content–related conflicts, which predominantly stem from differing values, and avoidance strategies are most commonly employed as a means of conflict resolution.
Communication Conflict Higher Education Dormitory Conflict Management
Bu çalışma, akademik araştırma etiği çerçevesinde yürütülmüş olup, araştırma sürecinde bilimsel dürüstlük ve etik kurallara tam uyum sağlanmıştır. Çalışmada kullanılan veriler, ilgili etik kurallar çerçevesinde toplanmış ve analiz edilmiştir.
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
Manisa Celal Bayar Ünv. BAP [Proje Numarası: 2023-113].
Bu araştırmaya gönüllü olarak katılım sağlayan ve verilerin oluşmasına katkıda bulunan tüm öğrencilere teşekkürÜ bir borç bilirim.
Araştırmalarda kaçınılmaz bir süreç olarak ele alınan çatışma, tarafların farklı hedefler, beklentiler, ihtiyaçlar, değerler ve algılara sahip olmalarından kaynaklanan bir anlaşmazlık durumudur. Çatışmalar genellikle olumsuz bir çağrışım uyandırsa da doğru yönetildiğinde bireysel, kurumsal ve toplumsal gelişime katkı sağlarken, etkili bir şekilde ele alınmadığında ise çeşitli düzeylerde sorunlara yol açabilmektedir. Bu nedenle, çatışmanın doğası ve yönetimine odaklanan araştırmalar, akademik literatürde önemli bir yere sahiptir. Bu çalışma, yükseköğretim yurtlarında kalan öğrenciler arasında ortaya çıkan iletişim çatışmalarının temel kaynaklarını ve türlerini belirlemeyi; ayrıca bu çatışmaların paylaşımlı yaşam alanlarında nasıl çözümlendiğini ve öğrenciler tarafından en yaygın olarak benimsenen çözüm stratejilerini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın yaklaşımı nitel araştırma modellerinden durum çalışmasıdır ve veriler odak grup görüşmeleri kullanılarak toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış odak grup görüşmeleri Türkiye’de Manisa Celal Bayar Üniversitesi Prof. Dr. İlhan Varank Kampüsü içerisinde yer alan Yükseköğrenim yurtlarında kalan öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler, sistematik hale getirilerek içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre; öğrenciler en çok içerik temelli çatışmalar yaşamaktadır ve bu çatışmalar çoğunlukla farklı değerlerden kaynaklanmaktadır; çatışmaları çözme yöntemi olarak ise en yaygın şekilde kaçınma stratejileri kullanılmaktadır.
Manisa Celal Bayar Ünv. BAP [Proje Numarası: 2023-113].
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | İletişim Çalışmaları |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Proje Numarası | Manisa Celal Bayar Ünv. BAP [Proje Numarası: 2023-113]. |
| Gönderilme Tarihi | 16 Şubat 2025 |
| Kabul Tarihi | 6 Ağustos 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 48 |
Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi'nde yayımlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.