In today’s highly competitive market conditions, participating in new media is an obligation for
brands for the purpose of differentiation and popularity. In this regard, storytelling became an efficient
method for content formation in new media marketing. The narration of contents allows brands
to secure a visible place in consumers’ minds. Therefore, contents became highly effective tools in
establishing B2C (Business to Consumer) as well as B2B (Business to Business) connections. This study
examines how the brands’ application of digital storytelling effects brand loyalty. Within this context,
digital storytelling’s effect on self-brand connection is also elaborated. Furthermore, this research also
investigates the participants’ demographic qualities to analyze how they impact brand loyalty and selfbrand
connection in varying ways. As a result, this research concludes that digital storytelling plays an
important role for consumers as it effectively forms brand loyalty and partially generates self-brand
connection.
storytelling brand loyalty Self-Brand Connection new media narration advertising
Bugünün pazarında, markalar ürün ve hizmetlerin çeşitliliğinin artmasıyla zorlaşan rekabet
koşullarında farklılaşabilmek ve öne çıkabilmek adına, yeni medyada yer alma gereksinimleri
gerçeğiyle karşı karşıya kalmışlardır. Bu noktada yeni medya ortamlarında ancak yarattıkları
içeriklerle var olan markalar, gün geçtikçe etkili içerik oluşturma yollarından hikayeleştirme
kullanımına önem vermektedirler. Tüketicilerin ilişki kurma yolunun, birbirleriyle olduğu gibi,
markalarla da hikâyeler üzerinden sağlanması; hikâyelerin, markalara tüketicilerin zihinlerinde iz
bırakabilmeleri için fırsat tanımaktadır. Bu çalışma kapsamında markaların dijital hikayeleştirme
kullanımı ile tüketicilerde oluşmasını hedefledikleri marka sadakati ilişkisi incelenmiştir. Bunun
yanı sıra söz konusu ilişkide marka-benlik ilişkisinin rolü incelenen diğer bir konudur. Araştırmada
katılımcıların bazı demografik özellikleri (cinsiyet, yaş, aktif iş hayatı durumu, medeni hal, eğitim
düzeyi) açısından; marka sadakati ve marka-benlik ilişkisine göre farklılık gösterip göstermediği
de irdelenmiştir. Araştırmanın sonucunda dijital hikayeleştirme etkisinin tüketiciler için önemli rol
oynadığı, marka sadakati oluşumu üzerinde etkili olduğu, ek olarak marka-benlik ilişkisinin de bu
oluşum üzerinde kısmi aracı olduğu görülmüştür.
hikayeleştirme reklam marka benlik ilişkisi marka sadakati yeni medya hikaye anlatıcılığı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 27 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi'nde yayımlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.