Communication Education and Interdisciplinarity: An Evaluation on the Profile of Academics in Communication Faculties
Yıl 2018,
Sayı: 31, 1 - 20, 30.12.2018
Mahmut Akgül
,
Mustafa Akdağ
Öz
This study focuses on the sociology of the faculty members of the communication faculties. Based on the presumption that the rapid increase of the number of communication faculties operating in higher education institutions within Turkey should be examined, it is targeted to describe the academic composition in the field of communication sciences which is regarded as interdisciplinary. The content analysis method was used in the study of 38 communication faculties that have been conducting educational activities in public universities. In the study, answers to the following questions are sought; whether the staff engineering in the faculty is employed in a way that fulfills the requirements of an interdisciplinary science, or whether there is a hybrid / hybrid structure. The findings reveal that, the communication faculties in public universities have a composition of faculty members with academic formation in various social sciences and disciplines of science.
Kaynakça
- Abadan-Unat, N. (1972). Batı Avrupa ve Türkiye’de basın yayın öğretimi. Ankara: Sevinç Matbaası.
Değirmenci, K. (2011). Sosyal bilimlerde disiplinlerarasılılığı ve disipliner ayrımları yeniden düşünmek. Akdeniz
Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, İletişim Eğitimi Özel Sayısı, (15), 72-80.
İnal, A. (1996). Haberi okumak. İstanbul: Temuçin Yayınları.
İnuğur, M. N. (1988). Türk basınında iz bırakanlar. İstanbul: Der Yayınları.
Öztürk, S. (2011). İletişim eğitiminin hedefi: Yeni bir entelektüel yaratmak, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi
Dergisi, İletişim Eğitimi Özel Sayısı, (15), 145-156.
Tellan, D. (2011). Halkla ilişkiler eğitiminin bağlamı: İletişim, sosyal bilimler ya da onay üretimi. Akdeniz
Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, İletişim Eğitimi Özel Sayısı, (15), 11-31.
Tokgöz, O. (2015). Başlangıçtan günümüze Türkiye’de iletişim araştırmaları: Eleştirel bir değerlendirme. B.
Yıldırım (Haz.) İletişim araştırmalarında yöntemler içinde (s. 15-45). Konya: Literatürk Yayınları.
Tokgöz, O. (2006). Türkiye’de iletişim fakültelerindeki eğitim kadrosunun konumu: Eleştirel bir değerlendirme.
Kültür ve İletişim Dergisi, 9(1), 33-70.
İnternet Kaynakları
http://akademik.yok.gov.tr/AkademikArama/, Erişim Tarihi: 12.10.2017
https://atauni.edu.tr/iletisim-fakultesi, Erişim Tarihi: 07.10.2017
http://if.kocaeli.edu.tr/, Erişim Tarihi: 07.10.2017
http://ilef.ankara.edu.tr/, Erişim Tarihi: 07.10.2017
http://ilef.ibu.edu.tr/index.php/tr/, Erişim Tarihi: 11.10.2017
http://iletisim.akdeniz.edu.tr/, Erişim Tarihi: 10.10.2017
http://iletisim.beun.edu.tr/icerik/1/ana-sayfa/, Erişim Tarihi: 08.10.2017
http://iletisim.bozok.edu.tr/, Erişim Tarihi: 13.10.2017
http://iletisim.comu.edu.tr/index, Erişim Tarihi: 08.10.2017
http://iletisim.cu.edu.tr/tr/, Erişim Tarihi: 14.10.2017
http://iletisim.ege.edu.tr/, Erişim Tarihi: 12.10.2017
http://iletisim.erciyes.edu.tr/, Erişim Tarihi: 10.10.2017
http://iletisim.gsu.edu.tr, Erişim Tarihi: 06.10.2017
http://iletisim.gumushane.edu.tr/, Erişim Tarihi: 12.10.2017
http://iletisim.istanbul.edu.tr/tr/_, Erişim Tarihi: 09.10.2017
http://iletisim.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/, Erişim Tarihi: 07.10.2017
http://iletisim.marmara.edu.tr/, Erişim Tarihi: 12.10.2017
http://iletisim.omu.edu.tr/, Erişim Tarihi: 13.10.2017
http://iletisim.sdu.edu.tr/, Erişim Tarihi: 15.10.2017
http://iletisim.usak.edu.tr/, Erişim Tarihi: 11.10.2017
http://ogrenciotomasyonu.alparslan.edu.tr/oibs/bologna/fakulte_bologna.aspx?curFakKod=08, Erişim Tarihi:
09.10.2017
http://tif.giresun.edu.tr, Erişim Tarihi: 11.10.2017
http://wenfirat.edu.tr, Erişim Tarihi: 15.10.2017
http://www.akademik.adu.edu.tr/fakulte/iletisim/default.asp?idx=323233, Erişim Tarihi: 12.10.2017
http://www.aksaray.edu.tr/asu.asp?asu=488, Erişim Tarihi: 06.10.2017
https://www.anadolu.edu.tr/akademik/fakulteler/225/iletisim-bilimleri-fakultesi/genel-bilgi, Erişim Tarihi:
12.10.2017
http://www.cumhuriyet.edu.tr/akademik/fak_iletisim/, Erişim Tarihi: 14.10.2017
http://www.dicle.edu.tr/iletisim-fakultesi, Erişim Tarihi: 15.10.2017
http://www.ilet.gazi.edu.tr/, Erişim Tarihi: 15.10.2017
http://www.iletisim.hacettepe.edu.tr/, Erişim Tarihi: 07.10.2017
http://www.iletisim.sakarya.edu.tr/tr, Erişim Tarihi: 11.10.2017
https://www.inonu.edu.tr/tr/cms/iletisim, Erişim Tarihi: 06.10.2017
http://www.ktu.edu.tr/iletisim, Erişim Tarihi: 12.10.2017
http://www.mersin.edu.tr/akademik/iletisim-fakultesi, Erişim Tarihi: 06.10.2017
http://www.mku.edu.tr/main.php?location=iletisim, Erişim Tarihi: 10.10.2017
https://www.munzur.edu.tr/birimler/akademik/fakulteler/iletisim/Pages/Default.aspx, Erişim Tarihi:
09.10.2017
http://www.nigde.edu.tr/iletisim, Erişim Tarihi: 10.10.2017
http://www.pau.edu.tr/if/tr, Erişim Tarihi: 08.10.2017
http://www.selcuk.edu.tr/iletisim/tr, Erişim Tarihi: 07.10.2017
İletişim Eğitimi ve Disiplinlerarasılık: İletişim Fakültelerindeki Akademisyen Profili Üzerine Bir Değerlendirme
Yıl 2018,
Sayı: 31, 1 - 20, 30.12.2018
Mahmut Akgül
,
Mustafa Akdağ
Öz
Bu çalışma iletişim fakültelerindeki öğretim üyesi sosyolojisine odaklanmaktadır. Türkiye’de yüksek öğretim kurumları bünyesinde faaliyet gösteren iletişim fakültesi sayısının hızlı artışının incelenmesi gerektiği ön kabulünden hareket eden çalışmada, disiplinlerarası olduğu var sayılan iletişim bilimleri alanındaki akademisyen kompozisyonunun betimlenmesi amaçlanmaktadır. Kamu üniversiteleri bünyesinde eğitim faaliyetini sürdüren 38 iletişim fakültesinin araştırma konusu edildiği çalışmada, içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. Çalışmada fakültedeki kadro mühendisliğinin disiplinlerarası bir bilim dalının gereklerini yerine getirecek şekilde yapılıp yapılmadığı ya da hibrit (melez) bir yapılanmanın var olup olmadığı gibi sorulara cevap aranmaktadır. Elde edilen bulgular değerlendirildiğinde kamu üniversitelerindeki iletişim fakültelerinin, birçok sosyal bilimler ve fen bilimleri disiplinlerinden akademik formasyona sahip bir öğretim üyesi kompozisyonuna sahip olduğu saptanmıştır.
Kaynakça
- Abadan-Unat, N. (1972). Batı Avrupa ve Türkiye’de basın yayın öğretimi. Ankara: Sevinç Matbaası.
Değirmenci, K. (2011). Sosyal bilimlerde disiplinlerarasılılığı ve disipliner ayrımları yeniden düşünmek. Akdeniz
Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, İletişim Eğitimi Özel Sayısı, (15), 72-80.
İnal, A. (1996). Haberi okumak. İstanbul: Temuçin Yayınları.
İnuğur, M. N. (1988). Türk basınında iz bırakanlar. İstanbul: Der Yayınları.
Öztürk, S. (2011). İletişim eğitiminin hedefi: Yeni bir entelektüel yaratmak, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi
Dergisi, İletişim Eğitimi Özel Sayısı, (15), 145-156.
Tellan, D. (2011). Halkla ilişkiler eğitiminin bağlamı: İletişim, sosyal bilimler ya da onay üretimi. Akdeniz
Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, İletişim Eğitimi Özel Sayısı, (15), 11-31.
Tokgöz, O. (2015). Başlangıçtan günümüze Türkiye’de iletişim araştırmaları: Eleştirel bir değerlendirme. B.
Yıldırım (Haz.) İletişim araştırmalarında yöntemler içinde (s. 15-45). Konya: Literatürk Yayınları.
Tokgöz, O. (2006). Türkiye’de iletişim fakültelerindeki eğitim kadrosunun konumu: Eleştirel bir değerlendirme.
Kültür ve İletişim Dergisi, 9(1), 33-70.
İnternet Kaynakları
http://akademik.yok.gov.tr/AkademikArama/, Erişim Tarihi: 12.10.2017
https://atauni.edu.tr/iletisim-fakultesi, Erişim Tarihi: 07.10.2017
http://if.kocaeli.edu.tr/, Erişim Tarihi: 07.10.2017
http://ilef.ankara.edu.tr/, Erişim Tarihi: 07.10.2017
http://ilef.ibu.edu.tr/index.php/tr/, Erişim Tarihi: 11.10.2017
http://iletisim.akdeniz.edu.tr/, Erişim Tarihi: 10.10.2017
http://iletisim.beun.edu.tr/icerik/1/ana-sayfa/, Erişim Tarihi: 08.10.2017
http://iletisim.bozok.edu.tr/, Erişim Tarihi: 13.10.2017
http://iletisim.comu.edu.tr/index, Erişim Tarihi: 08.10.2017
http://iletisim.cu.edu.tr/tr/, Erişim Tarihi: 14.10.2017
http://iletisim.ege.edu.tr/, Erişim Tarihi: 12.10.2017
http://iletisim.erciyes.edu.tr/, Erişim Tarihi: 10.10.2017
http://iletisim.gsu.edu.tr, Erişim Tarihi: 06.10.2017
http://iletisim.gumushane.edu.tr/, Erişim Tarihi: 12.10.2017
http://iletisim.istanbul.edu.tr/tr/_, Erişim Tarihi: 09.10.2017
http://iletisim.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/, Erişim Tarihi: 07.10.2017
http://iletisim.marmara.edu.tr/, Erişim Tarihi: 12.10.2017
http://iletisim.omu.edu.tr/, Erişim Tarihi: 13.10.2017
http://iletisim.sdu.edu.tr/, Erişim Tarihi: 15.10.2017
http://iletisim.usak.edu.tr/, Erişim Tarihi: 11.10.2017
http://ogrenciotomasyonu.alparslan.edu.tr/oibs/bologna/fakulte_bologna.aspx?curFakKod=08, Erişim Tarihi:
09.10.2017
http://tif.giresun.edu.tr, Erişim Tarihi: 11.10.2017
http://wenfirat.edu.tr, Erişim Tarihi: 15.10.2017
http://www.akademik.adu.edu.tr/fakulte/iletisim/default.asp?idx=323233, Erişim Tarihi: 12.10.2017
http://www.aksaray.edu.tr/asu.asp?asu=488, Erişim Tarihi: 06.10.2017
https://www.anadolu.edu.tr/akademik/fakulteler/225/iletisim-bilimleri-fakultesi/genel-bilgi, Erişim Tarihi:
12.10.2017
http://www.cumhuriyet.edu.tr/akademik/fak_iletisim/, Erişim Tarihi: 14.10.2017
http://www.dicle.edu.tr/iletisim-fakultesi, Erişim Tarihi: 15.10.2017
http://www.ilet.gazi.edu.tr/, Erişim Tarihi: 15.10.2017
http://www.iletisim.hacettepe.edu.tr/, Erişim Tarihi: 07.10.2017
http://www.iletisim.sakarya.edu.tr/tr, Erişim Tarihi: 11.10.2017
https://www.inonu.edu.tr/tr/cms/iletisim, Erişim Tarihi: 06.10.2017
http://www.ktu.edu.tr/iletisim, Erişim Tarihi: 12.10.2017
http://www.mersin.edu.tr/akademik/iletisim-fakultesi, Erişim Tarihi: 06.10.2017
http://www.mku.edu.tr/main.php?location=iletisim, Erişim Tarihi: 10.10.2017
https://www.munzur.edu.tr/birimler/akademik/fakulteler/iletisim/Pages/Default.aspx, Erişim Tarihi:
09.10.2017
http://www.nigde.edu.tr/iletisim, Erişim Tarihi: 10.10.2017
http://www.pau.edu.tr/if/tr, Erişim Tarihi: 08.10.2017
http://www.selcuk.edu.tr/iletisim/tr, Erişim Tarihi: 07.10.2017