Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kültürel Diplomasi ve Kore Dalgası “Hallyu” Güney Kore’de Sinema Endüstrisi, K-Dramalar ve K-Pop

Yıl 2020, Sayı: 35, 386 - 390, 30.06.2020
https://doi.org/10.17829/turcom.749213

Öz

Mutlu Binark’ın kaleme aldığı “Kültürel Diplomasi ve Kore Dalgası “Hallyu” Güney Kore’de Sinema Endüstrisi, K-Dramalar ve K-Pop” isimli eser, kültürel içeriklerin bir kültürel diplomasi unsuru olarak kullanılmasının yanı sıra son dönemde iletişim araştırmalarının ilgi odağı olmaya başlayan Kore Dalgası konusunda kuramsal bilgi ve içerik üretim alanlarından örnekler sunması dolayısıyla öne çıkmaktadır., Çalışmayı önemli kılan bir diğer husus da yazarının, Türkiye’de iletişim alanında önemli bir konuma sahip olmasıdır. İletişim kuramları, iletişim sosyolojisi, eleştirel medya okuryazarlığı ve yeni medya çalışma alanlarında bir dizi kıymetli çalışmaya imza atan Binark, bu çalışmasında ise Kore Dalgası (Hallyu) olarak adlandırılan kültürel içeriklerin bir kültürel diplomasi aracı olarak Kore devleti tarafından ve bir devlet politikası olarak üretiminin yapılması ve yayılımının sağlanması konusunda nasıl desteklendiğine odaklanmaktadır

Kaynakça

  • Binark, M. (2015). Dijital Oyunlar Üzerine Özel Dosya, Sabah Gazetesi Pazar Eki, http://www.sabah.com.tr/pazar/2015/05/31/ortam-sanal-tehlike-gercek?paging=4 Binark, M. (2018a). “Romantik Düşler Fabrikası Kore Dramalarından Kore Politikasına”, Varlık Dergisi, Ağustos, 75-80. Binark, M. (2018b). "K-Pop Fenomeni: BTS’nin ve EXO’nun Dayanılmaz Çekiciliğinin Ekonomi Politiği", Varlık Dergisi Nisan 2018, http://www.varlik.com.tr/varlikDergisi.aspx Binark, M. (2019). “Güney Kore Hükümetlerinin Kültür Politikaları ve Sinema Endüstrisi Destekleri”, sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, 10 (1), 147-172. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/sinecine/issue/44218/545808. Binark, M. ve Ş. Karataş-Özaydın (2019). “Porselen Yüzleri ve Dişilleştirilmiş Erkek Bedenleri İle K-Erkeklik İmgesi: Güney Kore Yaratıcı İçerik Endüstrisi ve Aşık Oluncak Hallyu Yıldızları”, Aşkın Halleri. Der. Tezcan Durna ve Nehir Durna. Ankara:UMAG. ss.138-158. Fırat, D. (2017). Küresel Yönde Tek Akış: Asyadan Doğan Alternatif Bir Popüler Kültür, Abant Kültür Araştırmaları Dergisi (AKAR), Cilt 2, Sayı 3, 67-74. Jung, E. (2019). Türkiye’de Kore Dizilerinin Popüler Olmasının Nedenleri: Uyarlanan Kore Dizileri Çerçevesinde Bir Analiz, Ankara Üniversitesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. https://dspace.ankara.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12575/69131. Macit, M. (2015). Elin Korelisine El Salladım: Küresel Popüler Kültür Fenomeni; Hallyu/Kore Dalgası Türkiye’de. Gece Kitaplığı. Macit, M. (2018). Kore Dalgası: Küresel Popüler Kültür Fenomeni HALLYU/Kore Dizileri İstanbul: Bir Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Nevfel Boz Bu kişi benim 0000-0001-6109-1610

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 29 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 35

Kaynak Göster

APA Boz, N. (2020). Kültürel Diplomasi ve Kore Dalgası “Hallyu” Güney Kore’de Sinema Endüstrisi, K-Dramalar ve K-Pop. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi(35), 386-390. https://doi.org/10.17829/turcom.749213