İşçileri iş güvenliği hakkında bilgilendirmek ve gereken önlemleri almaya teşvik etmek için ikna edici iletişim mesajları önem taşımaktadır. Korku çekiciliği, halk sağlığı ve iş güvenliği iletişim mesajlarıyla bireyleri ikna etmek için geniş olarak kullanılmaktadır. Bu deneysel çalışmada, işçilerin yaralanma tehdidi içeren ve içermeyen mesajlara maruz kaldıklarındaki tutumları, etik algıları, korku duyguları ve davranışsal niyetleri karşılaştırılmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, yaralanma tehdidi içeren mesaja maruz kalan grupla, yaralanma tehdidi içermeyen mesaja maruz kalan grup arasında mesaja yönelik tutumlar ve etik algıları açılarından istatistiksel olarak fark vardır. Buna karşılık, gruplar arasında korku duyguları ve davranışsal niyet açılarından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Tüm bu nedenlerden dolayı, iş güvenliği üzerine çalışan dernekler, kamu kurumları, pazarlama uzmanları ve iş güvenliği uzmanları yaralanma tehdidi içeren mesajlar kullanımında dikkatli olmalıdır.
Korku Çekiciliği iş güvenliği tutumlar Algılanan Etiklik korku duyguları Davranışsal Niyet
Persuasive communication messages are important in order to inform and motivate workers and encourage them to take work safety precautions. Fear appeals are broadly used to persuade individuals in public health and work safety communication messages. This experimental study compares attitudes, perceived ethicality, fear emotions, and behavioral intention of workers when exposed to a stimulus containing the threat of physical injury message, compared to a stimulus without such a message. Findings reveal statistically significant differences in terms of attitude toward the message and perceived ethicality when comparing two treatments. However, no significant differences emerged in fearful emotions and behavioral intention. Therefore, associations on work safety, governmental organizations, social marketers, and occupational safety specialists should be cautious about the effectiveness of threat of injury messages.
Fear Appeal work safety attitudes Perceived Ethicality fear emotions Behavioral Intention
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 36 |