Tarih boyunca gerçeğe ulaşma çabası içerisinde olan insanlık, bu sorunsalına çağlar boyunca değişen
ve gelişen anlatılar ve araçlar ile yanıtlar aramıştır. Kullanılan araçlar değiştikçe anlatıların kodları da
değişime uğramıştır. Gerçeklik arayışı değişen insanlık artık günümüzde gelişen dijital teknoloji ile kendi
gerçekliğini yaratmaya başlamıştır. İlk çağlardan bugüne gerçekliğe ve onun kökenine atfedilen tüm sorular
ve yanıtlar bugün dijital olarak üretilebilen gerçeklikler üzerinden farklı bir boyut kazanmıştır. Buradan
hareketle bu çalışmada sinemada kullanılan biçem analizinin sanal gerçekliğe uyarlanması ile bir analiz
gerçekleştirilecektir. Çalışmada The Key sanal gerçeklik içeriği analiz edilecektir. İçerikte savaştan kaçan
bir mültecilerin kızın başından geçen olaylara odaklanılmakta ve bu olaylar sanal gerçeklik teknolojisi ile
kullanıcıya aktarılmaya çalışılmaktadır. Analizde sanal gerçeklik anlatısının kodlarına ve yapısına ilişkin
sorulara yanıtlar aranmıştır. Analiz sonucunda The Key sanal gerçeklik içeriğinin empati yaratma ve
deneyimleri aktarma konusunda başarılı olduğu görülmüştür. İnteraktivite ve kullanıcı katılımı noktasında
ise aksamalara eksikliklere rastlanmıştır. Bu eksikler sanal gerçekliğin en temel yeteneklerinden birisi olan
etkileşim ve katılım noktasında içeriğin zayıf kalmasına neden olmaktadır. Genel olarak bakıldığında ise
mevcut eksikliklerine rağmen kurgu ve akış noktasındaki başarılı yapısı ile etkili ve yeterli bir içerik olduğu
sonucuna varılmıştır.
Gerçeklik Sanal Gerçeklik Anlatı Orada Olma Hissi Dijital Anlatı
Mersin Üniversitesi
2019-3-TP3-3820 nolu BAP projesi
Humanity attempted to reach out to reality and seek answers to the questions about it throughout history
by narratives and tools that have transformed throughout the ages. As the tools used changed, the codes
of the narratives also changed. Humanity, whose search for reality has changed, has now started to create
its own reality with the developing digital technology. All the questions and answers attributed to reality
and its origin since the early ages have gained a different dimension today through the realities that can be produced digitally. Virtual reality technology, which is one of the most important narrative tools of the
digital age, also needs to be analyzed with its codes and narrative structure in this context. From this point
of view, in this study, an analysis will be carried out by adapting the style analysis used in cinema to virtual
reality. In the study, The Key virtual reality content will be analyzed. The content focuses on the events
experienced by a girl of a refugee fleeing the war, and these events are tried to be conveyed to the user with
virtual reality technology. In the analysis, answers were sought to questions about the codes and structure
of the virtual reality narrative. As a result of the analysis, it was seen that The Key virtual reality content was
successful in creating empathy and conveying experiences. In terms of interactivity and user participation,
disruptions and deficiencies were encountered. These deficiencies cause the content to remain weak at
the point of interaction and participation, which is one of the most basic capabilities of virtual reality. In
general, it has been concluded that despite its current shortcomings, it is an effective and sufficient content
with its successful structure in editing and flow.
Reality Virtual Reality Narrative Language Digital Narrative
2019-3-TP3-3820 nolu BAP projesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2019-3-TP3-3820 nolu BAP projesi |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 38 |
Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi'nde yayımlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.