Twitter, günümüzde bireylerce ekonomiden siyasete, günlük yaşamdan sanata kadar birçok konunun
tartışılıp görüş bildirildiği sosyal medya platformlarından biri haline gelmiştir. Web 2.0 teknolojileriyle
birlikte özellikle güncel haber paylaşımı ve yayılımı sebebiyle belirli bir etki alanı oluşturabilmiş bir
mikroblog özelliği taşımaktadır. Bu bağlamda çalışmada, Alman filozof Jürgen Habermas’ın tarihsel bir
süreçte ve henüz yeni iletişim teknolojileri olarak İnternet’in yer almadığı bir dönemde incelediği kamusal
alan kavramının günümüzde Twitter’da düzenlenen bir kampanya özelindeki etkinliği, olanakları ve
sınırlılıklarıyla ilgili bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada, SMA hastası çocuklar için sosyal medyada
yürütülen bağış kampanyalarıyla ilgili bir örnek olay üzerinden Twitter’ın, kamuoyunu yönlendirmede,
harekete geçirmede ve karar alıcıları etkilemede nasıl değerlendirilebileceği tartışmaya açılmıştır. Bu
bağlamda 3-6 Ocak 2021 tarihleri arasında Twitter’da SMA hastası çocuklar için yapılan kampanya için
iki farklı etiket altında toplanan 35.308 tweet’ten sistematik örnekleme ile elde edilen 692 adedi içerik
analizine tabi tutulmuştur. İki farklı çalışmadan karma bir yöntemle elde edilen kod şeması temel alınarak
bir kod listesi oluşturulmuş ve 6 farklı kod kategorisi üzerinden kodlanan sonuçların yorumlandığı çalışma
ile Twitter ortamının kamusal alanda bireylerin görüşlerini bildirmesi için bir ortam olmakla beraber bu
kamusallığın karar vericileri etkilemede sınırlı kaldığı sonucuna ulaşılmıştır.
Today, Twitter has become one of the social media platforms where individuals discuss, express their
opinions on many topics from the economy to politics, from daily life to art. Along with web 2.0 technologies,
it has a microblogging feature that can create a specific domain, especially due to current news sharing
and dissemination. In this context, this study carries out research on the effectiveness,
possibilities and limitations in a campaign organized on Twitter today on the concept of public sphere,
examined by the German philosopher Jürgen Habermas at a historical time when the Internet did not exist
as a new communication. In the study, it has been discussed how Twitter can be evaluated in mobilizing
public opinion and influencing decision-makers through a case study related to donation campaigns
carried out on social media for children with SMA. In this context, 692 of the 35.308 tweets collected
under two different tags for the campaign for children with SMA on Twitter between 3 – 6 January 2021,
obtained by systematic sampling, were subjected to content analysis. Based on the coding scheme obtained
from two different studies with a mixed-method, a code list was created, and with the study in which the
results encoded over 6 different code categories were interpreted, it was concluded that Twitter was an
environment for individuals to express their opinions in the public sphere, but it has been concluded that
this publicity is limited in influencing decision-makers.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 38 |
Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi'nde yayımlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.