In the new media where there are many presentations and representations, the audience who are increasingly
fragmented, are integrated around different thematic areas, and more specific interests that affect their
mass characteristics. In this study, ASMR the phenomenon, which is among the popular contents of
YouTube, and has begun to gain a place in the mainstream media, is discussed as a new contextual category
that corresponds to the more specific interests of the audience and within the scope of narrowcasting.
The expansions that ASMR brings to both narrowcasting and fragmented audience are presented. In this
context, ASMR videos were observed by the netnography method during a year on YouTube, 8 Turkish
ASMR content creators/ASMRtists were interviewed with, and the audience comments in the three most
watched videos of these ASMRtists on YouTube were examined. Among the more significant findings of
the study are that the ASMR has 14 content categories in the context of narrowcasting, that the audience
who expect relaxation/therapy with ASMR make requests like an active content producer/prosumer, and
they need media mediation even so as to fall asleep.
Birçok temsilin ve sunumun olduğu yeni medyada izleyiciler giderek bölünmeye uğramakta, kitleselliklerini
etkileyen spesifik ilgiler etrafında ve farklı tematik alanlarda bütünleşmektedirler. Bu çalışmada YouTube’un
popüler içerikleri arasında olan ve ana akım medyada da kendisine yer edinmeye başlayan ASMR olgusu
izleyicilerin daha spesifik ilgilerine cevap veren tematik yayıncılık kapsamında ele alınmış ve ASMR’ın
hem tematik yayıncılığa hem de bölünmüş izleyiciliğe dair getirmiş olduğu açılımlar ortaya koyulmuştur.
Bu bağlamda netnografi yöntemiyle YouTube’daki birçok ASMR videosu bir yıl boyunca gözlemlenmiş, 8 Türkçe ASMR içerik üreticisiyle/ASMRtist ile görüşmeler yapılmış ve YouTube kanallarındaki en çok
izlenen üç videodaki izleyici yorumları ele alınmıştır. Çalışmanın önemli bulguları arasında ASMR’ın
tematik yayıncılık bağlamında 14 içerik kategorisine sahip olması, ASMR ile rahatlama/terapi bekleyen
izleyicilerin aktif bir içerik üreticisi/üretüketici gibi davranmaları ve uykuya dalabilmek için bile medya
dolayımına ihtiyaç duymaları bulunmaktadır.
Tematik Yayıncılık İzleyici Bölünmesi ASMR YouTube Üretüketici
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 40 |
Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi'nde yayımlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.